Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنستانتین کاساچف» رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون روسیه امروز جمعه در واکنش به حمله هوایی آمریکا در شرق سوریه، به خبرنگاران گفت تجاوز نظامی آمریکا در سوریه به افزایش تنش در منطقه منجر خواهد شد و در روند تعامل در ارتباط با برجام خلل ایجاد می‌کند.

وی افزود: حمله آمریکا در حالی انجام شد که جزئیات حمله راکتی به منطقه سبز بغداد در ۲۲ فوریه هنوز به طور کامل مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین ایالات متحده یک بار دیگر حق انجام تحقیق، صدور حکم و اجرای آن در خارج از دادگاه و بدون رعایت هنجارها و اصول قوانین بین‌الملل را به خود داد.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، سناتور روس در ادامه گفت: بنابراین این داستان از عجیب به آشکارا خطرناک تبدیل می‌شود، زمانی که تشدید احتمال رویارویی نظامی در منطقه و اخلال در روند عادی سازی تعامل ایران و آمریکا در چارچوب برجام را در پی دارد.

پیشتر یک مقام وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله هوایی بامداد امروز (جمعه) آمریکا در شمال شرق سوریه، این اقدام را خلاف قوانین بین‌المللی دانست.

این مقام رسمی روسی گفت که آمریکایی‌ها باید واضح و روشن هدفشان از این حمله را بیان کنند. او سپس تأکید کرد که ایران به نیروهای سوری برای مبارزه با تروریسم کمک می‌کند.

پیش از این «ولادیمیر جباروف» سناتور روسی و معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل، گفته بود که چنین اقداماتی می‌تواند منجر به بروز یک درگیری بزرگ شود و سوریه سلاح‌های مدرن از جمله اس-۳۰۰ دارد و آمریکایی‌ها باید کاملاً مراقب رفتارشان باشند.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور «جو بایدن» مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. 

پیش از تأیید این خبر توسط پنتاگون ابتدا خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مطلع مدعی شد آمریکا به مواضعی که گفته می‌شود متعلق به نیروهای هم‌پیمان با ایران در سوریه بوده‌اند حمله کرده است.

بر اساس این گزارش، این مقام‌ها که خواستند نامشان فاش نشود گفتند مجوز این حمله را رئیس‌جمهور آمریکا صادر کرده است. یک مقام آمریکایی گفت این حمله در واکنش به حملات اخیر به مواضع آمریکا در عراق صورت گرفت.

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز»، نزدیک به گروه‌های مقاومت هم گزارش داد هواپیمای آمریکایی بین «ابوکمال» و «القائم» در مرز سوریه و عراق را هدف قرار داد.

طبق گزارش این رسانه، گزارش‌های اولیه از به شهادت رسیدن یک نفر و زخمی‌شدن چند نفر دیگر حکایت  دارد. صابرین‌نیوز همچنین نوشت آمریکا یک ساختمان خالی و نقطه دیگری را که متعلق به گروه‌های مقاومت بوده هدف قرار داد که به شهادت یک نفر و جراحت‌های جزئی چند نفر دیگر منجر شد.

شبکه خبری «ای‌بی‌سی» هم اعلام کرد ایالات متحده به تلافی حمله راکتی انجام‌شده در اربیل که به زخمی شدن چند آمریکایی منجر شد یک حمله هوایی در شرق سوریه در نزدیکی مرز عراق انجام داد. به ادعای این رسانه آمریکایی، این حمله هوایی ساختمان‌های متعلق به «کتائب‌حزب‌الله» و سایر گروه‌های مقاومت را در شهر «بوکمال» هدف قرار داده است. 

بعد از این گزارش‌ها، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد ارتش آمریکا به دستور جو بایدن مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا حمله هوایی خاورمیانه گروه های مقاومت شرق سوریه حمله هوایی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • زاخارووا: در صورت تحقق تهدیدهای لندن، احتمال حمله روسیه به تاسیسات نظامی انگلیس وجود دارد
  • لحظه تجاوز تانک‌های رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح+فیلم
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • افزایش شمار تلفات نظامی صهیونیست‌ها در حمله به پایگاه کرم ابوسالم
  • هشدار رییس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ تن/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام دو پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده‌های روسیه
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه