Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در شهر سی‌سخت و بازدید از منازل مسکونی آسیب دیده بر ساخت یک شهر زیبا و نو در سایه بازسازی منازل بر اثر زلزله شهر سی‌سخت تاکید کرد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهر زلزله‌زده سی سخت مرکز شهرستان دنا با جمعیتی قریب به 10 هزار نفر و 2600 خانوار یکی از شهرهای شاخص گردشگری در کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر سی‌سخت با قرار گرفتن در دامنه کوه دنا و برخورداری از آب و هوای مطبوع همواره در فصلهای بهار و تابستان پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

در سال 1397 بود که زلزله‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند که کانون این زلزله در شهر سی سخت بود و از آن زمان هر از گاهی پس لرزه‌ای سی‌سخت را می‌لرزاند و استرس یک زلزله مهیب در دل مردم این شهر وجود داشت.

ساعت 22 و پنج دقیقه شب 29 بهمن سال جاری در خالی که شهر سی سخت در اندوه سقوط پرواز هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در ارتفاعات کوه دنا بودند، ناگهان زلزله ای به قدرت 5 و شش دهم ریشتری در عمق ده کیلومتری زمین آرامش زمستانی را در یک شب سرد و بارانی از مردم سی سخت گرفت.

قریب به 80 درصد از منازل مسکونی شهر سی سخت در زلزله اخیر نیاز به بازسازی و تعمیر دارند و در این بین قریب به 43 مدرسه در شهرستان دنا تخریب یا آسیب دیده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: اسکان موقت مردم زلزله‌زده سی‌سخت در اولویت باشد / تسهیلات اعطایی ‌پاسخگو نیستنایب رئیس مجلس: مردم سی‌سخت تنها نیستند‌ /‌ مجلس ردیف اعتباری برای بازسازی مناطق زلزله‌زده تصویب می‌کندبازدید نایب رئیس مجلس از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت / نیکزاد پای صحبت‌های مردم این منطقه نشست + فیلمتسهیلات ویژه دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت / عملیات آواربرداری آغاز شد + فیلمآغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت از امروز/ جزئیات پرداخت تسهیلات 185میلیون تومانی به واحدهای شهری

با توجه به اینکه اکثر منازل مسکونی آسیب دیده در زلزله شهرستان دنا از بافت قدیمی و ساختمان‌های با عمر بالا بودند، تخریب این منازل آسیب دیده در کنار عدم تلفات جانی یک فرصت را برای شهر سی سخت بوجود آورده‌است.

چند سالی است که طرح تفصیلی و پیشنهاد بازآفرینی شهری این شهر از دغدغه‌های اساسی مردم و به ویژه شهرداری این شهر است.

حال که قریب به 80 درصد از منازل مسکونی شهر سی سخت نیاز به بازسازی و تعمیر دارند فرصت مناسبی ایجاد شده تا یک شهر نو، مستحکم و زیبا با زیرساخت‌های مناسب را شاهد باشیم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در شهر سی‌سخت و بازدید از منازل مسکونی آسیب دیده بر ساخت یک شهر زیبا و نو در سایه بازسازی منازل بر اثر زلزله شهر سی‌سخت تاکید کرد و گفت: با محوریت شهرداری شهر سی سخت سعی شود از شهر سی سخت یک شهر نو بسازیم که در کنار ظرفیت گردشگری مردم و گردشگران از معماری نوین آن نیز لذت ببرند.

رضایی بر ضرورت اسکان دائمی در شهر سی سخت تاکید کرد و افزود: با توجه به میزان آسیب و خارج شدن شهر سی سخت از حالت طبیعی  نباید اجازه داده شود که اقامت مردم زلزله زده در شهرهای دیگر طولانی شود، چرا که این موضوع خطر خالی شدن شهر سی سخت از سکنه را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زده سی سخت منازل مسکونی مناطق زلزله زده شهر سی سخت شهرستان دنا آسیب دیده یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!

تعداد بازدید : 8 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 59 محسن افشانی با شماتت اقدامات توماج صالحی و قرار دادن او کنار شروین خاجی پور، مدعی شد توماج صالحی بابت اقداماتش اعدام خواهد شد و تاکید کرد این ویدیو به یادگار بماند. مشخص نیست افشانی بر اساس چه اطلاعاتی از اعلام صالحی با این قطعیت سخن به میان آورد. اظهارات قابل تامل افشانی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ویدیوی محسن افشانی برای توماج صالحی: اعدام خواهد شد!
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی