Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@06:22:43 GMT

لزوم توجه ویژه به ارتقاء صنایع در شهرستان اقلید

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۸۳۷۰

لزوم توجه ویژه به ارتقاء صنایع در شهرستان اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر به کلنگ‌زنی دو کارخانه تولیدی(سرامیک و لمینت) در این شهرستان با پیگیری نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و همکاری فرماندار و ادارات مربوطه اشاره کرد و اظهار داشت: به گفته کارفرمایان و سرمایه‌گذاران این پروژه‌ها، بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری شهرستان با راه‌اندازی این واحدها حل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبی با بیان اینک برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه درحال پیگیری است، بیان کرد: امیدواریم مجموعه‌های موردنظر هرچه سریع‌تر ساماندهی شده و اسباب خوشحالی مردم فراهم شود.

خطیب جمعه اقلید یادآور شد: باتوجه به شرایط آبی و کاهش منابع آب به دلیل قلت نزولات آسمانی، شهرستان اقلید ظرفیت کشاورزی بیش از این را نداشته و در چنین شرایطی کشاورزی مقرون به صرفه نیست از این رو باید به صنعت، توجه ویژه‌ای شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط شهرستان و وجود بزرگراه اصفهان- شیراز، طریق الرضا، راه‌آهن یزد- اقلید و اصفهان- اقلید و شیراز و...، باید سرمایه‌گذاری‌ به این سمت کشانده شود.

با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: همه باید علیه دشمن یک‌صدا باشیم چرا که ادبیات آنها متکبرانه، طلبکارانه و غیرمنصفانه است.

طالبی به عدم عمل به تعهدات توسط آمریکا و اروپا اشاره و با بیان اینکه نه تنها تحریم‌ها برداشته نشد بلکه تحریم‌های جدیدی نیز اعمال شد، ادامه داد: این‌بار آن‌ها باید تن به قانون دهند.

امام جمعه اقلید به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصادی اشاره و بیان کرد: اقتصاد کشور را نباید به برجام گره زد چراکه افزایش بسیاری از تولیدات داخلی کشور ربطی به این موضوع ندارد بلکه دلیلش ضعف مدیریتی مربوطه و نظارت مریض آن است که اینگونه بازار کشور را آشفته کرده است.

صیانت از آرای مردم، معنای واقعی رأی دادن در نظام اسلامی، تکلیف شرعی و وظیفه دینی افراد برای مشارکت در انتخابات و لزوم تقویت و حمایت از نظام و... از دیگر سخنان خطیب جمعه اقلید در نمازجمعه امروز این شهر بود.

امام جمعه اقلید به برخی از مناسبت‌های پیش‌رو ازجمله وفات حضرت زینب(س)، شهادت شهید حسین خرازی، آغاز هفته احسان و نیکوکاری، روز طبیعت و درختکاری اشاره کرد.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: ظرفیت کشاورزی بخش صنعت حجت الاسلام طالبی امام جمعه اقلید جمعه اقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: معلم در مکتب اسلام رسالت و جایگاه ویژه‌ای دارد. توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، کشور و استان را سروسامان می‌دهد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی بعدازظهر امروز در بازدید از اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان و دیدار با مدیرکل و شورای معاونین ضمن تبریک روز و هفته معلم به همه معلمان اظهار داشت: این دیدار با هدف عرض ادب و قدردانی از زحمات فرهنگیان انجام شد.

وی با اشاره به روایتی گفت: هر کس که بیاموزاند و بیاموزد در آسمان و ملکوت آسمان بزرگ انگاشته می‌شود، معلم چنین جایگاهی دارد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان به نقش و جایگاه معلم در دین اسلام و نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: در روایتی دیگری آمده یا عالم باش، یا معلم باش، یا متعلم باش و یا محب اینها باش. غیر از اینها نباش چراکه هلاک می‌شوید.

وی تصریح کرد: ارزش، جایگاه و مقام معلم بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه انسان‌ها به نوعی مدیون زحمات معلمان خود هستند.

پورذهبی با تأکید بر لزوم احترام به معلم و پاسداشت جایگاه علم‌آموزی بیان کرد: معلم در مکتب اسلام رسالت و جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از محوری‌ترین و اصولی‌ترین کارهای ما در استان تمرکز بر اداره آموزش و پرورش است که همواره مورد توجه است.

وی با بیان اینکه بنده معتقدم که توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، کشور و استان را سروسامان می‌دهد، علی‌رغم زیرساخت‌های زیاد، اما آن چنان که باید و شاید این اماکن مورد توجه قرار نگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطر نشان کرد: باید به مدارس و کانون‌های فرهنگی تربیتی تقویت و توجه ویژه‌تر شود و دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب آشنا شوند و اگر سؤال و دغدغه و شبهه‌ای نیز وجود دارد، برطرف شود.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • لزوم تکمیل طرح مدرن فاضلاب شهری هشترود
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست