Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت خرید ۱,۰۰۰ تومان امروز به ۱۵۰ تومان سال ۹۲ افول کرده و پول بی‌جان شده است تاکید کرد که طی این سال‌ها همه چیز جز یارانه، ۱۰ برابر شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر به شیراز و در دیدار تشکل‌های کارگری استان فارس که در تالار کوثر حرم مطهر احمدبن موسی (ع) برگزار شد، خطاب به شرکت کنندگان در جلسه گفت: من در چهره شما، شرف و آبرویی را می‌بینم که از این مشکلات برافروخته شده‌اید و حقیقتاً بابت وضعیتی که در زندگی شما پیدا شده و در شأن شما و جمهوری اسلامی نیست، شرمنده‌ام و صمیمانه و صادقانه عذرخواهی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب ما با شعار حمایت از مستضعفین پیروز شد و مگر تاکنون غیر از محرومین و مستضعفین کسی از انقلاب حمایت کرده است و پای کار بوده و شهید داده است؟ نباید این مسائل در معیشت کارگران اتفاق می‌افتاد و بدتر این است که این مشکلات طولانی و تشدید شده است.

رضایی با اشاره به اُفت ارزش ریال و کاهش قدرت خرید مردم گفت: هزار تومان الان به اندازه ۱۵۰ تومان در سال ۹۲ قدرت خرید دارد و هفتاد درصد آب رفته و بی جان شده است. پول ملی ما، حیثیت ماست. نباید این بلا را بر سر پول ملی ما می‌آوردند. تنها چیزی که افزایش نیافته است، یارانه است. همه چیز ده برابر شد به جز یارانه. این قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: فقر، فساد و تبعیض هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. بهانه تحریم، پذیرفتنی نیست. در زمان جنگ به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند. اما جنگ را اداره کردیم و با وجود تحریم‌ها خودکفایی و پیشرفت را در امور دفاعی می‌بینید. حرف من با چهار پنج دولتی است که آمدند و رفتند. نباید این روند تکرار شود. با برخورد‌های سیاسی و جناحی و عدم شناخت واقعیت‌های اقتصادی، نمی‌توان مشکلات معیشتی مردم را حل کرد.

رضایی افزود: متاسفانه اقتصاد، سیاسی شده است. اشتغال مردم، سیاسی شده است. مدیرعامل تامین اجتماعی را که نباید دولت تعیین کند. این طرح سه جانبه‌ای که می‌روند و حقوق و دستمزد کارگران و بیمه را تعیین می‌کنند، باید به نسبت اکثریت در جامعه تغییر کند. کارگران در این تصمیم گیری‌های سه جانبه به خاطر جمعیت بیشترشان، باید حضور بیشتری داشته باشند. باید بدون هراس از این و آن، به طور ریشه‌ای مشکلات کارگری و مردم را حل کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به حاضران در جلسه گفت: شما کارگران، بسیجیان و سرداران این انقلاب هستید. اعتراض شما هم به حق است که این وضعیت در شأن جمهوری اسلامی نیست. آرمان ما عدالت بوده و شما از ایجاد عدالت دفاع می‌کنید؛ کما اینکه وقتی دیدید دشمنان کشور می‌خواهند از اعتراضات شما سوءاستفاده کنند، کنار کشیدید و گفتید: ما می‌خواهیم امور خانه را اصلاح کنیم و دشمنان می‌خواهند خانه را بر سر ما خراب کنند.

رضایی خاطرنشان کرد: در حال تدوین سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی در مجمع تشخیص هستیم. در این سیاست‌های کلی که مثل همان «قانون کار»‌ی است که در مجمع تشخیص به نفع کارگران تصویب شد، مسأله تأمین اجتماعی کارگران و بازنشستگان را جدی می‌گیریم. این سیاست‌ها توسط مقام معظم رهبری به سه قوه ابلاغ می‌شود و آن‌ها موظف هستند تمام قوانین را بر اساس این، بازنگری کنند. مطمئن باشید که حواس ما به حقوق شما هست.

وی افزود: مسأله تامین اجتماعی باید به طور جدی حل شود. مدیریت تأمین اجتماعی باید با تشکل‌های کارگری و مردم باشد. دو ماه است که می‌گویم که مردم سالاری سیاسی کافی نیست. ما مردم سالاری اقتصادی هم می‌خواهیم. تأمین اجتماعی که پولش برای مردم است باید توسط خود مردم، کارگران و بازنشستگان مدیریت شود. درآمد‌های تامین اجتماعی از محل شرکت سرمایه گذاری شستا کجا می‌رود؟ سود این سرمایه‌ها کجا دارد می‌رود؟ صاحبان این پول‌ها که مردم هستند، باید بر آن نظارت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: باید مصمم باشیم و در اقتصاد ایران تحول ایجاد کنیم تا فقر و فساد و تبعیض را در کشور ریشه کن کنیم. از آقای کریمی، آقای راستگو و نظری، فرشیدیان و دوستانی که دغدغه‌های خود را بیان کردند، تشکر می‌کنم. نظرات شما را شنیدم و با جدیت دغدغه‌هایتان را در مجمع تشخیص دنبال خواهم کرد و در خدمت شما هستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محسن رضایی فساد مجمع تشخیص یارانه انقلاب اسلامی تحریم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأمین اجتماعی قدرت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند، گفت: برای مثال ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلا گفتمان زناشویی در بین آنها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.

عباس نظافت، امروز ۷ اردیبهشت‌ماه در همایش روز روانشناسی و مشاوره با شعار «روانشناسی در خدمت جامعه» که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری و سال‌های گذشته شهرداری مشهد طرح‌های جامعه‌محوری را برنامه‌ریزی کرده و توانسته اقداماتی را جهت آشنایی مردم با مولفه‌های روانشناسی و مشاوره انجام دهد.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از این اقدامات طرح «باشگاه اجتماعی همسران مشهدی» یا «باهم» است که بر اساس رفرنس‌های علمی انجام شد. وقت برای ما اهمیت زیادی دارد و هر لحظه آمار طلاق افزایش پیدا می‌کند؛ بالاترین رشد طلاق در بین زوجین جوان مشهدی است.

نظافت اضافه کرد: در اولین اقدام از دانشگاه فردوسی کمک گرفته و علت بالا بودن آمار طلاق بین زوجین جوان مشهدی را جویا شدیم؛ به این نتیجه رسیدیم که زوجین جوان مشهدی دچار پنج باور ارتباطی غلط هستند و این پنج باور غلط پاشنه آشیل زندگی‌ها شده است. اقتصاد در بین این موارد ردیف ۱۲ را دارد.

وی با اشاره به پنج باور ارتباطی غلط بین زوجین جوان مشهدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ۶۷ درصد از این افراد باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند، یعنی اصلا گفتمان زناشویی در بین آنها وجود ندارد و مفهوم زوجیت را درک نکرده‌اند.

رئیس اداره مراکز و خدمات اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد تصریح کرد: طرح «ترنم زندگی» ویژه زنان سرپرست خانواده در حاشیه شهر مشهد نیز از جمله دیگر اقدامات شهرداری مشهد بوده و ۲۰ هزار زن در این طرح آموزش دیدند. در نظرسنجی‌ها بیش از ۶۴ درصد از این بانوان با مولفهٔ‌های روانشناسی و مشاوره آشنایی نداشتند.

نظافت عنوان کرد: همچنین طرح «شهید مهرورزی» از جمله دیگر طرح‌های شهرداری مشهد بوده و هدف آن پیشگیری از اعتیاد است. با ورود به این حوزه به این نتیجه رسیدیم که تعداد مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد در مشهد بسیار کم بوده و طی سال گذشته ۳۰۰ نفر به ما اضافه شدند. امیدواریم در سال جاری ۱۷۰۰ مربی متخصص پیشگیری از اعتیاد داشته باشیم.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در شهرداری مشهد آشنا کردن مردم با مولفه‌های مشاوره و روانشناسی و معرفی اساتید و مشاوران متعهد و متخصص است. کلینیک‌های متعهد و متخصص از سمت ما حمایت ویژه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • قدرت تولید و صادرات کمتر از قدرت نظامی نیست
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت