Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی صمیمیان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید برای ۸۴ روستای استان سمنان مجوز تاسیس دهیاری صادر شده است، ابراز داشت: اکنون٢٥٥  روستای استان دهیاری دارد.

وی ادامه داد: برخورداری روستا از دهیار نقشی مهم در عمران، آبادانی و توسعه آن دارد و همچنین تخصیص اعتبارات به روستاها نیز به وجود دهیار بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: رونق و توسعه روستاها یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده و برخورداری روستاها از دهیار کمک کننده در تحقق رویکرد دولت در روستاها است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطر نشان کرد: میزان دانش و سواد دهیاران نقشی مهم در ابتکار عمل و اتخاذ تصمیم‌های خلاقانه برای توسعه روستاها دارد و استان سمنان از لحاظ سواد دهیاران نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی یادآور شد: ۹ درصد دهیاران استان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۳۷ درصد دهیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، ۱۵ درصد دارای مدرک تحصیلی کاردانی، پنج درصد دارای تحصیلات حوزوی و ۳۸.۵ درصد دارای دیپلم هستند.

وی تصریح کرد: توانمندسازی دهیاران نقشی مهم در تحقق راهبرد جهش تولید و توسعه و رونق روستاها دارد و استان سمنان در این زمینه پیشرو است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تصریح کرد: دهیاران، سفیران سلامت، فرهنگ و آبادانی هستند و باید با جدیت و رفتار مسوولانه برای تحول و جهش تولید در روستاها تلاش کنند.

بر اساس سرشماری نفوس ومسکن سال ۱۳۹۵ کشور ، از کل جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی با جمعیت ۱۴۱ هزار و ۸۵۸  نفر در ۵۴۹ روستا و آبادی استان  زندگی می کنند و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شوراهای اسلامی روستایی و ۸۸ درصد تحت پوشش دهیاری‌ها قراردارند.

استان سمنان دارای ٣٠٦ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ٢٥٥ روستای استان هم دهیاری دارد.

46

کد خبر 1490225

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان روستای استان استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مادران غیرشاغل روستایی و عشایر که فرزند سوم یا بیشترشان متولد سال ۱۳۹۶ به بعد باشد، تا پایان اردیبهشت می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی roostaa.ir ثبت‌نام کنند.
هادی بهداد افزود: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری به همت دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.
او ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • ثبت‌نام بیمه اجتماعی رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد