Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده باید با اشراف و نظارت درست و حساب شده صورت بگیرد، گفت: دولت باید یارانه‌هایی برای تولیدکنندگان درنظر بگیرد تا هزینه‌ها کاهش یابد و به‌نفع مصرف‌کنندگان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در خطبه های مجازی نمازجمعه امروز(8اسفند) مرکز مازندران با تاکید بر رعایت تقوا بیان کرد: اگر تقوا نداشته باشیم همه ثروت‌های دنیا را که داشته باشیم، هیچ سودی ندارد و عاقبت سختی در انتظار انسان بی‌تقوا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به آیات قرآن در سوره مبارکه هود در رابطه خلقت، گفت: خداوند همه جهان را برای انسان آفرید اما انسان را برای رسیدن به رحمت الهی آفرید، این زمین پهناور هرچه در اعماقش برای انسان آفریده شده است، همه نعمت‌ها مظهر بارز رحمت خداوند است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: بعثت پیامبر(ص) یکی از راه های رسیدن به رحمت خدا است، بعثت پیامبر ۱۳ سال قبل از بعثت ۲۳ سال قبل از هجرت انجام شد، یکی از دستاوردهای بعثت رحمت است وجود اهل بیت (ع) هم برای این است که بشر در این دنیا به آسودگی زندگی کند و هم در زندگی ابدی اهل رحمت باشد و دچار خشم و غضب الهی نشود.

 

خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه باید قدر انبیا را بدانیم و دستاوردهای آنان را بشناسیم، گفت: پیامبران آمدند تا ما را به رحمت برسانند و بشر را به سعادت ابدی و رحمت الهی نزدیک کرده و زمینه‌ساز تقرب انسان‌ها را فراهم کنند، رابطه خلقت با بعثت ما را به چشم‌انداز زیبا و دلنشین رحمت خداوند می‌رساند و این افق را به روی ما می‌گشاید.

 

وی عنوان کرد: رسیدن به رحمت سبب و وسیله می‌خواهد دنیا علت و معلول و سبب و مسبب است اگر هر طور دوست داریم زندگی کنیم نمی‌توانیم به رحمت خداوند برسیم، خداوند وجود نازنین پیامبر اکرم(ص)  در رحمت خودش قرار داده است با کلید وجود نازنین پیامبر، سنت پیامبر و کتابی که این پیامبر آورده می‌توان به رحمت خداوند نائل شد‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: کتاب قرآن برای هدایت و رحمت است نمی‌شود این کتاب در متن زندگی نیاوریم و انتظار داشته باشیم از نور و هدایت این کتاب بهره‌مند شویم، باید از این کلید برای گشودن در رحمت الهی استفاده کنیم و کلید رحمت را از کلید غضب بشناسیم.

 

وی با اشاره به ایام ماه رجب، گفت: در سال‌های گذشته در این ایام میلیون‌ها جوان عاشق، مشتاق و عارف در خانه‌های خدا معتکف می‌شدند ولی امسال شرایط کرونایی این اجازه را نداد، در آستانه شهادت زینب کبری(س) قرار داریم این شهادت یک سال بعد واقعه عاشورا و فراق  مظهر بصیرت و شجاعت کامل است چند بار خودش را به کام خطر انداخت تا امام سجاد(ع) را از خطر حفظ کند که شجاعت می‌خواهد.

 

خطیب جمعه ساری بیان کرد: هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی است انسان اگر تربیت نشود فلسفه خلقت را از دست می‌دهد، باید بساط تعلیم و تربیتی را داشته باشیم پس تربیت یعنی آنچه که استعداد است براساس برنامه‌ریزی به فعلیت برسد.

 

وی تاکید کرد: خدای بزرگ مکتب تربیتی برای ما انسان‌ها فرستاده همه نهادها به‌ویژه آموزش و پرورش که به آموزش امانت‌های مردم را در سنین پایین مشغول است، باید مساله تربیت را مهم‌تر از آموزش جدی بگیرند مسئولان آموزش و پرورش شهرستان‌ها باید انسان‌های بافضیلت، بادیانت و پاک را به‌عنوان مسئول قرار داده و مدیران خدمت‌گزار، بااخلاص، سالم، صالح باشند تا مدیریت آن‌ها برای دانش‌آموزان منجر به تربیت درست شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به نهم اسفند روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: معتقد هستیم هم حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان هر دو باید دیده شود ؛ باید اشراف و نظارت درست و حساب شده باشد حتی برای مصرف‌کنندگان تا حقوق‌شان ضایع نشود دولت باید یارانه‌هایی برای تولیدکنندگان درنظر بگیرد تا هزینه‌ها کاهش پیدا کند که در این صورت به‌نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید فکری به حال دلالان و واسطه‌ها کرد، گفت: اگر دلال‌بازی و واسطه‌ها بین تولید و مصرف بازیگری می‌کنند باید مدیریت شود تا هم حقوق تولیدکننده و هم مصرف‌کننده حفظ شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: چهاردهم اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷ است این نهاد خدمات بسیار فراوانی ارائه داد که قدردان زحمات این نهاد انقلابی هستیم خدای بزرگ در قرآن در سوره بقره پنج ویژگی برای متقین بیان می‌کند که سومین ویژگی انفاق است به این مفهوم همه اموال امانت خداوند است که در اختیار انسان‌ها قرار داده است مستمندان به تعبیر قرآن ولی نعمت ما هستند و خداوند به برکت اینها نعمت‌ها را به ما می‌دهد پس بنابراین با این نگاه توجه شود تا به این مهم برسیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: زمینه‌های برکات این انقلاب به نابودی طولانی تاریخی پایان داد و کشور را در مسیر پیشرفت سریع قرار داد، در گام نخست رژیم ننگین سلطنت استبدادی را به حکومت مردم سالاری تبدیل کرد و عنصر اراده ملی که مایه پیشرفت همه‌جانبه و حقیقی است را در کانون مدیریت کشور وارد کرد.

 

وی ادامه داد: این انقلاب جوانان را میدان‌دار اصلی حوادث و مدیریت کشور قرار داد، انقلاب اسلامی با اتکا به توانمندی داخلی را به همه آموخت و منشا برکات بزرگ شده و اراده ملی وارد مدیریت کشور شد، دولت آینده نیز باید دولتی جوان و انقلابی باشد.

 

خطیب جمعه ساری بیان کرد: اگر چه تحریم دشمنان به ما لطمه زده اما به برکت اتکا به توانایی داخلی با ما آموخت که اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از همه مشکلات است، در قضیه برجام غربی‌ها به تعبیر رهبری یک‌طرفه بیرون می‌روند و به جای التماس، طلبکارانه شرط می‌گذارند! این ظالمان وجدان و عقل را به حساب نیاورده و می‌خواهد میدان‌دار شود برای هیچ‌کس ارزشی قائل نیست، تهدید و تحریم می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در پایان اذعان کرد: باید بدانیم در برابر مستکبران هیچ سلاحی برنده‌تر از برخورد قاطع و عزت‌مندانه نیست اگر همه همین حرف را جدی می‌گرفتند ما بیش از این‌ها پیشرفت می‌کردیم.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رعایت حقوق مصرف کننده نماینده ولی فقیه درمازندران گرانی بازار سالروز تاسیس کمیته امداد حمایت از تولید داخلی نمازجمعه ساری تربیت تقوا حجت الاسلام محمدی لائینی مصرف کنندگان رحمت خداوند انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۸۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد

حجت‌السلام حیدر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به حمایت‌های مردمی سراسر دنیا از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را نامگذاری کرد و همچنین مردم در 22 بهمن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند که در 46 سال گذشته نیز این شعارها تکرار شد، در یک مقطع زمانی برخی مردم داخل کشور و حتی مردمی که دنبال مطامع خاصی نبودند گمان می‌کردند که گفتن این شعارها بی‌اثر است و اتفاقی برای آمریکا و اسرائیل رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: زمانی که امام خمینی(ره) روز جهانی قدس را برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین نامگذاری کرد، بتدریج حمایت‌ها به یک الگو تبدیل شد تا مردم اعتراض‌های خود را در دنیا اعلام کنند و با ندای اعتراض نیز دو اتفاق می‌افتد یکی اینکه انسان‌های آزاده، حتی در خود کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس به یکدیگر اعلام می‌کنند که ما به دنبال آزادی و ارزش واقعی انسان‌ها هستیم.

امام جمعه شهر قوشچی بیان کرد: علاوه بر آن در طول این مدت، دست اسرائیل بر همگان رو شد و همگان متوجه شدند که اسرائیل چه جرثومه فسادی است و بنابراین این حمایت‌ها از فلسطین تنها از ناحیه جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) آغاز شد.

وی افزود: حتی در برهه‌ای از زمان در داخل کشور برخی عنوان کردند که با توجه به اینکه به این اندازه برای شعار مرگ بر اسرائیل هزینه می‌دهیم باید آن را تعطیل کرد و این تفکر به این اینجا رسید که هزینه تعطیلی مرگ بر اسرائیل گفتن، هزاران برابر مرگ بر اسرائیل گفتن است و امروز رژیم صهیونیستی تمامی قوانین بین‌المللی، بشری و اخلاقی را زیرپا گذاشته و کسی جرئت ندارد به او چیزی بگوید.

حجت الاسلام عباسی گفت: امروز فلسفه‌هایی که برخواسته از انگلیس، فرانسه، آمریکا و دانشگاهای پیشرفته جهان بوده که از لحاظ روانشناسی، فلسفی و مکاتیب انسانی برای انسان نسخه می‌نوشتند که چگونه باید درس خوانده و در مهدهای کودک انسان پرورش داد تا به انسانیت نزدیک شد و حتی به حقوق حیوانات تاکید می‌کردند، در مقابل کشتار ناجوانمردانه کودکان فلسطینی نه تنها محکوم نمی‌کنند بلکه حمایت مالی و سیاسی نیز می‌کنند.

وی اظهار داشت: این نشان می‌دهد که اگر به آن نقطه حساس و جوش برسد تمامی آنها گفته‌های خود را زیرپا گذاشته و انسانیت را به خاطر منافع خود در کشورهای فلسطین، عراق و افغانستان و سایر کشورهای دنیا ذبح می‌کنند.

امام جمعه شهر قوشچی تصریح کرد: هم اکنون غرب معتقد است که انسانیت و حکومت جهانی باید در دست آنها باشد تا انسان‌ها براساس خواسته آنها زندگی کنند و این را به معنی حقوق بشر و انسانیت می‌دانند، در حالی که ندای مرگ بر اسرائیل که در این 40 ساله توسط مردم ایران و برخی مردم مسلمان و یا آزاداندیش جهان در روز قدس و سایر ایام اتفاق افتاد، ذره ذره بر پیکره اسرائیل ضربه زد و امروز اسرائیل نفس‌های آخر را می‌کشد.

وی تأکید کرد: بی‌تردید این حرکت با خواست خدا ادامه می‌یابد و هیچ زمانی حرکت طوفان‌الاقصی جوانان غیور حماس خاموش نمی‌شود بلکه امروز اتفاقی افتاده که جامعه بین‌الملل به این نقطه رسیده‌اند که باید فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل و دارای حقوق بین‌المللی به رسمیت بشناسند.

حجت الاسلام عباسی گفت: تمامی این حرکات مدیون تفکرات حضرت امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای است که در این 46 ساله از این حرکت به شدت دفاع کردند و از سوی دیگر در آخرالزمان آزاداندیشان و آزادمردان در هر دین و مذهبی که باشند یکدیگر را یافته و با هم احساس همبستگی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن