Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزای فارس از اردبیل، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان پارس آباد به فضائل، شخصیت و ویژگی‌های منحصر به فرد حضرت علی(ع) پرداخت و اظهار کرد: زبان، توانایی توصیف بزرگواری و عظمت حضرت علی(ع) را ندارد چرا که شخصیت ایشان بی‌نظیر بود.

وی افزود: سیره عملی و رفتاری حضرت علی(ع) باید الگوی مسؤولان در جامعه اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه، شهامت و شجاعت امیرالمومنین، علی(ع) بی‌نظیر بود، بیان کرد: این شجاعت و شهامت همواره باعث ترس دشمنان اسلام از آن حضرت بود و به همین دلیل حضرت علی(ع) نقشی ویژه در اعتلای دین رسول خدا(ص) داشت.

وی تأکید کرد: ویژگی‌ها و شخصیت حضرت علی(ع) باید توسط علما و بزرگان تبیین و در جامعه نهادینه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) در حوزه اجتماعی نیز نسبت به اهل ایمان تواضع و ایثار داشتند، بیان داشت: امیرمؤمنان علی(ع) در برابر مشکلات و سختی‌ها صبر زیادی داشتند و حمایت از مظلومان از دغدغه‌های ایشان بود که ما باید امروزه این ویژگی‌های خوب و رفتار والا را الگوی خویش قرار دهیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با اشاره به هشتم اسفند، سالروز تأسیس نهاد مقدس امور تربیتی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم نسلی خداجو و با ایمان داشته باشیم باید اقدامات تربیتی در مدارس به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی، تربیت دانش آموزان در فضایی انقلابی و اسلامی، زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش‌ها از علل اصلی تشکیل نهاد امور تربیتی است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد از تلاش‌های مربیان پرورشی در مدارس تقدیر و تشکر نمود و از کمبود اعتبارات پرورشی وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرد.

وی با اشاره به  ۱۴ اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی(ره) و روز احسان و نیکوکاری اظهار کرد: تأسیس نهاد مقدس کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، از برکات و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است که با هدف خدمت به محرومان و مستمندان جامعه تشکیل شده و انتظار می‌رود مردم و خیرین با پرداخت زکات خود یاری‌رسان این نهاد مقدس باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد ادامه داد: انتظار می‌رود، مردم با حضور گسترده و پرشور خود در پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی به یاری نیازمندان و محرومان شتافته و غنچه‌های انسانیت و نوع‌دوستی را در دل‌های نیازمندان شکوفا سازند.

وی پرداخت زکات را یکی از واجبات دین اسلام دانست و گفت: مسلمانان با پرداخت زکات باعث کاهش شکاف و فاصله اقتصادی در جامعه و کمک به نیازمندان می‌شوند و پرداخت زکات سبب رشد معنوی و برچیده‌شدن فقر از جامعه اسلامی می‌شود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه شهرستان پارس آباد کمیته امداد حضرت علی ع شهرستان پارس آباد پرداخت زکات حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ جابر جهان بین افزود: عوامل برگزاری انتخابات، هیئت‌های اجرایی و نظارت و عوامل انتظامی برای برگزاری باشکوه مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده هستند و تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه زمان قانونی تبلیغات دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت به پایان می‌رسد گفت: نامزد‌ها و هواداران باید با رعایت قانون در نوع تبلیغ و رعایت زمان قانونیِ آن، احترام به مردم و اخلاق مداری را مد نظر قرار دهند. در استان اردبیل، انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ فقط در حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز به دلیل کسب نشدن حدنصاب ۲۰ درصد آرا از طرف هیچ کدام از رقبای حاضر، به دور دوم کشیده شد. مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه ۲۱ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار می‌شود.  

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • شیوه رفتاری امام صادق (ع) بهترین الگو برای تقریب مذاهب است
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • خصم با ظالم و دستگیری از مظلوم شاخص رفتاری علی(ع) بود/ خدمت رسانی به فرد حادثه دیده سیره ائمه است
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد
  • دشمن در جنگ اقتصادی با مقاومت مردم نتوانسته کاری از پیش ببرد
  • وعده‌های مسؤولان در عرصه‌های اقتصادی محقق شود