Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@03:25:38 GMT

آزادی استان مأرب نزدیک است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۳۹۷۵۶

کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمنی گفت: مأرب از چهار جهت در محاصره است و موضوع آزادسازی این شهر از نظر ما پایان یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،   سرلشکرخلبان عبدالله حسن الجفری امروز(پنجشنبه)گفت: سراسر استان مأرب در سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی است و تنها شهر مأرب در اشغال مزدوران ائتلاف سعودی و گروه‌های تروریستی است که تا آزادسازی آن چیزی نمانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تشریح آخرین وضعیت جبهه‌های نبرد در استان مأرب گفت: ارتش و کمیته‌های مردمی پیشروی خوبی از چهار محور به سمت این شهر داشته اند و مناطق النجدالاسود، الزور، شعب الحمار، الحفاه، وادی اراک، قاع المنجوره، وادی ذنبه، صنفة و الطلعة الحمراء در آخرین پیشروی‌ها آزاد شده است.

الجفری افزود: همه این مناطق پنج تا هفت کیلومتر با شهر فاصله دارند و از همه طرف شهر در محاصره قرار گرفته است.

عضو مجلس شورای یمن بیان کرد: با این پیشروی‌ها و تسلط بر "جبل البلق" شهر مأرب در تیررس نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفته است و موشکباران دو پادگان "تداوین" و "صحن الجن" در شمال غرب شهر ادامه دارد.

الجفری اضافه کرد: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با پیشروی در منطقه الجفینه و جبل الخشب به فاصله سه کیلومتری این دو پادگان رسیده اند که آخرین خط دفاعی شهر مارب به شمار می‌روند.

وی گفت: پادگان نظامی صحن الجن که از همه طرف توسط کوه محاصره شده است، بزرگترین انبار مهمات و سلاح مزدوران در این منطقه است.

این کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمنی افزود: نیرو‌هایی که از استان الجوف به سمت مأرب پیشروی کرده اند با دور زدن این شهر، ۷۰ کیلومتر از سمت شمال شرق شهر عبور کرده اند.

الجفری تصریح کرد: هدف از این پیشروی محافظت از میدان و چاه‌های نفت صافر است که در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر مأرب قرار دارد، زیرا فرماندهان عالی رتبه اطلاعاتی را مبنی بر قصد تروریست‌ها برای منفجر کردن این چاه‌ها پس از فرار و خروج از شهر دریافت کرده اند.

وی گفت: شهر مأرب در مرکز و چهار راه ارتباطی استان‌های شرقی به غربی و شمالی به جنوبی قرار دارد و از نظر اقتصادی، موقعیت جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه‌ای است.

الجفری افزود: آزادسازی مأرب، آزادسازی یک شهر نیست بلکه گامی برای پاکسازی سراسر خاک یمن است.

عضو مجلس شورای یمن گفت: امروز همه مناطق اطراف شهر مأرب پاکسازی و همه خطوط تدارکاتی تروریست‌ها از طرف مرز‌های عربستان قطع شده است.

الجفری اضافه کرد: بسیاری از تروریست‌ها از استان‌های ابین، حضرموت و شبوه برای جلوگیری از سقوط مأرب به این شهر منتقل شده اند، ولی با روحیه عالی ارتش و کمیته‌های مردمی و ایستادگی و همکاری بزرگان، مشایخ و ساکنان آزاده مأرب، این شهر به زودی آزاد می‌شود.

وی افزود: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با روحیه عالی درحال پیشروی هستند و پیروزی‌هایی که در آخرین روز‌های ششمین سال جنگ شاهد آن هستیم بهترین دلیل در این باره است.

الجفری بیان کرد: این نیرو‌ها در مقابل تجاوزی ظالمانه و جدیدترین سلاح‌های غربی‌ها و با وجود محاصره همه جانبه ایستاده اند، زیرا به حقانیت خود و راه خود ایمان دارند.

این کارشناس مسائل نظامی و راهبردی یمنی گفت: وضعیت توانایی نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی نیز در زمینه‌های دفاعی و هجومی و در همه بخش‌های هوایی، زمینی و دریایی بهترین حالت قرار دارد و توانسته اند توازن قوا را در میدان نبرد به سود خود تغییر دهند.

الجفری افزود: امکانات و تجهیزات نظامی یمن توسط نیرو‌های یمنی در سازمان صنایع نظامی در صنعا ساخته می‌شود و توسعه می‌یابد و در آینده شاهد غافلگیری‌های جدیدی برای دشمن خواهیم بود که دل ملت را شاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: آمریکا دشمن تاریخی ملت‌ها و همه آزادگان جهان و همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند، شیطان اکبر است و دیگر نمی‌تواند با اصطلاحات دروغینی مانند حقوق بشر، امنیت و صلح بین المللی و مبارزه با تروریسم، دیگران را فریب دهد.

الجفری اظهار کرد: امریکا همیشه با کشتار ملت‌های جهان از طریق مزدوران خود به دنبال غارت ثروت کشور‌ها و ملت‌ها بوده است و همانطور که شهید حسین بدرالدین الحوثی گفت امریکا همیشه ابتدا مزدوران خود را جلو می‌فرستد و هنگامی که شکست خوردند به صورت مستقیم وارد میدان می‌شود و ما اکنون شاهد این مرحله از دخالت امریکا هستیم و سخنان جوبایدن نمونه‌ای از این عملیات فریب و خدعه سیاسی پس از پیشروی‌های مجاهدان یمنی به سوی شهر مارب است.

وی افزود: امریکا می‌خواهد از پیشروی مجاهدان ارتش و کمیته‌های مردمی جلوگیری کند تا با خریدن زمان به مزدوران خود فرصت دهد که قدرت خود را بازیابی کنند.

این عضو مجلس شورای یمن تصریح کرد: ما به امریکا و ائتلاف متجاوزان هیچ اعتمادی نداریم و ملت یمن امروز به یک مرحله از بیداری و هوشیاری رسیده است و می‌داند که این تجاوز یک تجاوز آمریکایی است و این کشور مادر تروریسم جهان است و نمی‌تواند بدون ترور به حیات خود ادامه دهد، ولی تلاش می‌کند که چهره خود را تطهیر کند و خود را بی گناه نشان دهد.

الجفری گفت: امروز همه دنیا ماهیت حقیقی امریکا را دریافته اند و در دنیایی که می‌توان با فشار یک دکمه هر اطلاعاتی را در چند ثانیه به دست آورد، فریب ملت‌ها کار آسانی نیست.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز و حمایت همه جانبه آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد.

درگیری در مارب از چند روز پیش همزمان با تسلط نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله بر پایگاه نظامی ائتلاف سعودی «کوفل» در منطقه صرواح در مارب آغاز شد.

این پیشروی‌های ارتش یمن در استان مارب در حالی ادامه دارد که گروه تروریستی داعش اخیرا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در جنگ مارب در کنار ائتلاف متجاوز سعودی قرار گرفته است. برچسب ها: مارب ، یمن ، ائتلاف سعودی ، مزدور ، صنعا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مارب یمن ائتلاف سعودی مزدور صنعا ارتش و کمیته های مردمی نیرو های ارتش پیشروی ها شهر مأرب نیرو ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۳۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»

تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) تصاویر فوق‌العاده واضحی از سحابی سر اسب که یکی از نمادین‌ترین اجرام آسمانی زمین است، ثبت و منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب، قدرتمندترین تلسکوپی است که تا به حال در مدار سیاره ما قرار گرفته و توانسته جزئیات سحابی سر اسب را که به نام بارنارد ۳۳ نیز (Barnard ۳۳) شناخته می‌شود، ببیند که پیش از این هرگز آشکار نشده بود و برخی از مناطق را در نوری کاملا جدید نشان می‌دهد.

تصاویر جدید، سحابی سر اسب را به صورت امواج متلاطم گازی نشان می‌دهد که از سمت غربی اوریون B که یک ابر مولکولی ستاره‌ساز در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری از زمین در صورت فلکی شکارچی قرار دارد، دیده می‌شود.

سحابی سر اسب یک ابر در حال فروپاشی از گاز متراکم و خنک است که توسط یک ستاره جوان داغ که در لبه سمت چپ بالای آن جاسازی شده است، روشن می‌شود. ساختار اسب مانندی که این سحابی را بسیار متمایز می‌کند، به دلیل فرسایش گاز سبک‌تر ایجاد شده است. این فرایند یک ستون ضخیم از گاز و غبار متراکم به جا گذاشته است که فرسایش آن سخت‌تر است.

دانشمندان تخمین می‌زنند که در حدود پنج میلیون سال، این ستون از ماده متراکم‌تر از بین خواهد رفت.

ابزار دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) جیمزوب توانست بخش کوچکی از سحابی سر اسب را از نمای نزدیک ثبت کند. این امر باعث می‌شود که به صورت دیواری منحنی از گاز و غبار ضخیم و دودی با ستارگان و کهکشان‌های دوردستی که روی آن قرار دارند، ظاهر شود.

دوربین اصلی دیگر جیمز وب نیز توانست تصویری خیره‌کننده از بخشی از سحابی سر اسب بگیرد. بخش کوچکی از سحابی بیش از نیمی از این تصویر را با دود غلیظ سفید و آبی پر می‌کند که با حفره‌های تاریک مشخص شده است.

سحابی سر اسب یک منطقه تحت سلطه فوتون (PDR) است؛ منطقه‌ای از فضا که در آن ستاره‌های جوانِ پرجرم گاز و غبار بین ستاره‌ها را گرم می‌کنند. این ابر‌های سرد بین گاز‌های یونیزه داغ‌تر نزدیک به ستاره‌های تازه متولد شده وجود دارند. در مناطق تحت سلطه فوتون‌ها، این ستارگان با انتشار نور فرابنفش خود بر شیمی این گاز و غبار تأثیر می‌گذارند.

این مناطق بین ستارگانی یافت می‌شوند که گاز به اندازه کافی متراکم است که در برابر یونیزاسیون مقاومت کند، اما هنوز آنقدر متراکم نیست که اجازه عبور نور فرابنفش را بدهد.

مطالعه نور منطقه تحت سلطه فوتون‌ها به دانشمندان اجازه می‌دهد تا نحوه تکامل ماده بین ستاره‌ای و فرآیند‌های شیمیایی که این تکامل را تعریف می‌کنند، مطالعه کنند.

این حقیقت که سحابی سر اسب نسبتا نزدیک به زمین است، به این معنی است که این مناطق محیطی ایده‌آل برای اخترشناسان برای انجام این تحقیقات، تعیین ساختار منطقه تحت سلطه فوتون و مطالعه برهم‌کنش‌های تابش و شیمی در فضای بین‌ستاره‌ای است.

دیگر خبرها

  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • عکس| ناراحتی یک پرسپولیسی؛ جدایی نزدیک است!
  • هشدار! به خط قرمز نزدیک می‌شوید
  • بیک زاده: در سال 91 از استقلال نزدیک به 1 میلیون دلار گرفتم / فیلم
  • ویدیو/ «جنگ داخلی»، هشداری بر آشوبی نزدیک در آمریکا
  • هوادار، صنعت نفت را به سقوط نزدیک کرد
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • آتش‌بس نزدیک است؟
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • درخشش سر یک اسب در تصویر جدید «جیمز وب»