Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@15:36:04 GMT

رشادت رزمندگان لشکر14 امام حسین(ع) ستودنی بود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۰۵۴۲

رشادت رزمندگان لشکر14 امام حسین(ع) ستودنی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج اصفهان، سردار محمد اسماعیل کوثری، در جمع ایثارگران و خانواده‌های شهدای خمینی‌شهر  اظهار کرد:  رزمندگان شهرستان خمینی‌شهر در اسفند سال ۱۳۶۲ به همراه دیگر رزمندگان وارد عملیات سخت خیبر شدند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان این مطلب که سی‌وهفت سال از آن روزهای نبرد می‌گذرد، گفت: نشاط و ایمان فرماندهان از یاد رفتنی نیست و حماسه آن دلیران ماندگار شد؛ رشادت‌های لشکر ۱۴ امام حسین (ع) در دو منطقه جزیره جنوبی هورالهویزه با دشمن ستودنی بود، چرا که رزمندگان اسلام ایستادگی جانانه‌ای از خود نشان دادند که زبانزد خاص و عام شد و جزیره جنوب و شمال را حفظ نموده و شکست سنگینی بر دشمن وارد آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایستادگی ملت بعد از جنگ هشت‌ساله نیز ادامه داشته و مسؤولان عالی‌رتبه آمریکا اذعان کردند با وجود هزینه 7 هزار میلیارد دلاری در خاورمیانه اما چیزی به دست نیاوردیم؛ جبهه مقاومتی که در منطقه تشکیل شده الگویی برای جوانان آزادی‌خواه است و تشکیل جبهه مقاومت باعث موفقیت علیه جبهه استکبار است.

کوثری ادامه داد: اخلاق رزمندگان حاکی از احیای روح اسلامی در نهاد آن‌ها بود و همدلی و وفاق آن‌ها مثال‌زدنی است؛ برای هر عملیات، رزمندگان اسلام برای شکست دشمن پیشرو و پیشتاز بودند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در توضیح این مطلب که دشمنان از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی نهایت خشم و عصبانیت در وجودشان شعله‌ور بود و با به راه انداختن هشت سال نبرد علیه ایران عصبانیت خود را ابراز نمودند، گفت: در این نبرد از ۶۸ کشور جهان برای نابودی ملت و کشور ایران کمک گرفتند.

وی  اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی (ره) که انسان آزاد آفریده شده و هر انسانی حق دارد برای خودش تکلیفی معین نموده و شهادت نیز جزئی از این انتخاب است. هر کسی نمی‌تواند این‌گونه انتخاب‌ها و معاملات را با خدا انجام دهد، چرا که نیازمند یک تربیت خاص است؛ شهیدان در دامان مادرانی تربیت یافتند که از خودگذشتگی سرلوحه زندگی آن‌ها است.

کوثری افزود: در برابر دشمنان و نقشه‌های آنان اگر به جای هشت سال هشتاد سال هم مقاومت می‌کردیم؛ از اعتقادات ما حضور در صحنه کربلاست و دوران دفاع مقدس نیز چکیده‌ای از آن صحنه بود که سربازان مخلص امام (ره) در برابر دشمن جان خود را تقدیم اسلام و نظام انقلاب اسلامی نمودند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ابراز کرد: ما ادامه‌دهنده راه شهدا هستیم؛ شهدا نمره قبولی خود را از پروردگار خویش دریافت کردند و امید است که ما نیز به این قبولی دست یابیم.

کوثری در پایان، جبهه حق را پیروز خواند و خاطرنشان کرد: شهدای رزمنده به خاطر حقانیت اسلام توانستند این‌گونه در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/آ/

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسلام جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۰۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلوگاه‌های فساد را ببندید

امام جمعه کرمان با اشاره به ابلاغ ۸ ماده مبارزه با فساد از سوی مقام معظم رهبری گفت: سال‌ها از ابلاغ این ۸ ماده می‌گذرد و باید تلاش کرد که هم گلوگاه‌های فساد بسته شود و اگر هم فسادی اتفاق افتاد با شدت با آن برخورد شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌السلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی، گفت: حضرت علی علیه السلام فرمودند آن چیزی که شما را به آرامش می‌رساند در جست‌وجوی حق بودن است و ترس و وحشت از باطل برای انسان گرفتاری ایجاد می‌کند؛ تمکین و عمل به حق و نترسیدن از باطل ریشه تقوای الهی است.

وی با بیان اینکه بحث هفته‌های گذشته در ارتباط با محیط سه گانه تربیت بود، افزود: محیط خانواده، محیط آموزش و محیط جامعه سه محیطی هستند که انسان در آنها تربیت می‌شود و یکی از این حوزه‌های مهم مراکز آموزشی ماست.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مربی باید تلاش کند که علم به عمل نزدیک شود و خود به آنچه که می‌داند عمل کند، افزود: مربی موفق مربی است که صحنه علم و عمل را به هم نزدیک کند‌؛ علمی که به صحنه عمل نیاید حجاب و حتی گاهی مخرب می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ایمان، علم و عمل بیان کرد: علم و ایمان مکمل هم هستند و ایمان در واقع آن است که آدمی شناخت و علمی که دارد را به عمل تبدیل کند؛ علم در واقع زیبایی عقل و ایمان زیبایی روح و رسالت معلم تبدیل علم به عمل است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه علمی که تبدیل به عمل شود رستگاری می‌آورد، گفت: حضرت علی علیه السلام فردمود کم ارزش‌ترین علم آن است که تنها در زبان می‌ماند و علم با ارزش، علمی است که تبدیل به عمل می‌شود و مربی باید تلاش کند که صحنه علم به عمل تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان در خطبه دوم نماز جمعه کرمان با اشاره مناسبت‌ها و رویدادهای پیش رو به روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و گفت: خلیج پر تلاطم فارس برای همیشه در تاریخ ایران اسلامی هویت خود را با همت مردان رشید این کشور حفظ خواهد کرد.

وی به ابلاغ 8 ماده مبارزه با فساد توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: سال‌ها از ابلاغ آن می‌گذرد و باید تلاش کرد که هم گلوگاه‌های فساد بسته شود و اگر هم فسادی اتفاق افتاد با شدت با آن برخورد شود.

علیدادی سلیمانی با اشاره با اینکه روز شوراها را در پیش داریم، ابراز داشت: حضور مردم در شوراهای شهر و روستا یکی از مواردی است که جمهور بودن نظام را پررنگ می‌کند و بخش مهمی از تحقق جمهور در حضور خود مردم در اداره شهرها و روستاهاست.

زمانی اقتصاد متحول می‌شود که به کارگر و حقوق  او توجه شود

امام جمعه کرمان با تبریک روز کار و کارگر به کارگران فداکاری که خدمات آنها چرخ‌های اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند، بیان کرد: نیروی انسانی با انگیزه، کارآمد و فعال اقتصاد یک کشور را متحول می‌کند و کشور می‌تواند در عرصه رقابت اقتصادی، حضور جدی و فعالی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی این اتفاق در کشور رقم می‌خورد که به حق و حقوق کارگران توجه شود، افزود: کارفرمایان و کسانی که بر کارفرمایان نظارت دارند باید به اعتراضات کارگران توجه جدی داشته باشند تا حقی از کارگران تضییع نشود.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در آستانه روز معلم قرار داریم، گفت: تعلیم و تربیت جامعه به عهده معلمان ایثارگر است و به حق سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری روز معلم نامگذاری شده است؛ در واقع پیشرفت کشور در سه عرصه مهم دانایی، توانایی و تعهد محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه فرد دانای توانای متعهد در کلاس درس و تعلیم و تربیت رشد می‌کند، گفت: معلم در تحقق این سه حوزه در جامعه نقش مهمی دارد و بخش مهمی از این سه محور در کلاس درس رقم می‌خورد.

امام جمعه کرمان به روز جهانی مطبوعات نیز اشاره و بیان کرد: مطبوعات و رسانه‌ها با روایتگری ذهن‌ها را مدیریت کرده و بر دل‌ها حکومت می‌کنند و با یک عرصه بسیار مهم و حساس مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها در دو حوزه تقسیم شده‌اند و برخی از آنها به دنبال پنهان کردن واقعیت، کم اهمیت کردن مسائل مهم و حساس و دروغگویی و دروغ پراکنی هستند، افزود: این رسانه‌ها برای رسیدن به این هدف خود در سراسر دنیا میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در مقابل این جبهه عظیم و حجیم ناامن مطبوعات و رسانه، جبهه مطبوعات فداکار، انسان‌دوست و متعهد قرار دارند، گفت: در این صحنه جنگ تمام عیار این دو جبهه نامتوازن بوده و با هم همخوانی ندارند با این وجود جبهه ارزشی رسانه توانسته جبهه عظیم و گسترده نااهل را شکست دهد.  

وی با بیان اینکه نتیجه این موفقیت جبهه ارزشی و شکست جبهه نااهل را در خیابان‌های آمریکا و اروپا و در دفاع از مردم مظلوم غزه مشاهده می‌کنید، افزود: در حالی که رسانه‌های معاند به دنبال پنهان کردن حقیقت و عبور از 36 هزار شهید غزه است، دنیا از این جنایات آگاه شده است.

نماینده ولی فقیه در کرمان با اشاره به آنچه در شورای امنیت سازمان ملل در روزهای ملل اتفاق افتاد، گفت: حقانیت جریان فلسطین تا جایی برای همه برملا شده است که در بین 15 رای 12 رای مثبت برای به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین می‌آورد و با کمال تأسف آمریکا این رای را وتو می‌کند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه مخالفت آمریکا با انسان و انسانیت است، ادامه داد: حقیقت آمریکا این روزها در مجامع جهانی آشکار شده و آمریکا انگیزه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه ندارد و هر قطعنامه‌ای که در آن آتش‌بس باشد را وتو می‌کند.

وی با بیان اینکه این جریان دو پیام بزرگ دارد، گفت: سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود کارآیی لازم برای دفاع از ملت‌های مظلوم را ندارد و همه بدانند که به فضل خدا کشور فلسطین به زودی به رسمیت شناخته خواهد شد.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند
  • بیداری جهانی زمینه تحول در جبهه مقاومت را رقم خواهد زد
  • گلوگاه‌های فساد را ببندید
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • آغاز نشست هم اندیشی سراسری هیات‌های رزمندگان اسلام در مشهد
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • سخنگوی شاخه نظامی حماس: پاسخ قاطع ایران معادلات دشمن را برهم زد/ احتمالا اسرای دشمن در غزه به سرنوشت رون آراد گرفتار شوند!
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد + فیلم
  • پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد