Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اگنس کالامارد، مسئول تحقیق سازمان ملل در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد آمریکا نباید به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مصونیت دهد و باید تمام اطلاعات را در این زمینه افشا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، وی از دولت آمریکا خواست تا علیه ولیعهد عربستان تحریم وضع کند و «نه تنها دارایی‌های شخصی اش بلکه مشارکت‌های بین المللی اش را هدف قرار دهد.»

کالامارد از آمریکا خواست «هدایت این مسئله را بر عهده بگیرد تا اجرای عدالت تضمین شود.» شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: عالی‌ترین سطح حاکمیتی عربستان مسئول قتل جمال خاشقجی است.

گفتنی است گزارش اطلاعات آمریكا كه در ۲۶ فوریه از طبقه بندی خارج شد ، حاكی از آن است كه محمد بن سلمان ، ولیعهد سعودی ، عملیاتی را در استانبول برای دستگیری یا كشتن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی تصویب كرده است.

در این گزارش آمده است که این کار به دستور مستقیم ولیعهد سعودی و با همکاری اعضای محافظ و مشاور اصلی او صورت گرفته است.

در بخشی از گزارش آمده است: ولیعهد كنترل كاملی بر سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی پادشاهی داشته است ، به همین دلیل بسیار بعید است كه مقامات سعودی بدون مجوز ولیعهد ، عملیاتی از این دست را انجام دهند.

این گزارش همچنین می‌گوید که ولیعهد عربستان خاشقجی را به عنوان تهدیدی برای پادشاهی قلمداد و در صورت لزوم برای سکوت وی از اقدامات خشونت آمیز حمایت می کرد.

در این گزارش نام ۲۱ نفر وجود دارد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از مشارکت آن‌ها در قتل خاشقجی به نیابت از ولیعهد عربستان اطمینان دارد.

در این گزارش آمده است: گروه سعودی که در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۱۸ وارد استانبول شدند، شامل برخی مسئولان مرکز پژوهش‌های دیوان پادشاهی بوده است؛ این مرکز در آن زمان توسط سعود القحطانی اداره می‌شد.

سعود القحطانی سال ۲۰۱۸ اعلام کرد که هیچ تصمیمی را بدون موافقت ولیعهد اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اگنس کالامارد جمال خاشقجی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز دوشنبه بعد از دیداری که در ریاض با همتای آمریکایی داشت، از نزدیکی موعد امضای توافق امنیتی میان این کشور و آمریکا خبر داد.

وی در این باره اعلام کرد: ما در حال حاضر به مراحل نهایی درباره توافق دوجانبه با آمریکا نزدیک شده‌ایم.

این اظهارات درحالی بیان شده است که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، امروز در ریاض گفت: آمریکا و عربستان سعودی طی یک ماه گذشته درباره عادی‌سازی روابط میان ریاض و اسرائیل اقداماتی انجام دادند.

وی افزود: اقدام دوطرفه عربستان و آمریکا در رابطه با پرونده عادی‌سازی روابط با اسرائیل در مراحل پایانی است.

دولت بایدن به هموار کردن مسیر یک توافق بالقوه برای عادی‌سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد، اما اکثر مقامات آمریکایی آن را یک رویا تلقی می‌کنند.

موانع پیش روی این توافق شامل جنگ در غزه، وابستگی نتانیاهو به شرکای ائتلاف راست افراطی خود و سیاست داخلی آمریکا است. 

سعودی‌ها به صراحت اعلام کرده‌اند که برای پیشبرد عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل، جنگ غزه باید پایان یابد و کابینه این رژیم به یک مسیر غیر قابل بازگشت به سمت راهکار «دو دولتی» متعهد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟