Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:36:18 GMT

رسیدگی به 21 فقره پرونده قاچاق چوب در زنجان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۱۷۷۴

رسیدگی به 21 فقره پرونده قاچاق چوب در زنجان

رضا مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون نحوه اعمال تعزیرات حکومتی راجع‌به قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۲ اردیبهشت‌ ۱۳۷۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرتکبان جرائم قطع اشجار جنگلی و قاچاق چوب، هیزم و زغال مستحصله نمی‌شوند و با مرتکبان این‌گونه جرائم طبق قانون سابق رفتار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در رابطه با پرونده‌های وارده در حوزه قاچاق چوب، گفت: بر اساس قانون، بدون اخذ مجوز از اداره‌کل منابع‌ طبیعی و یا اداره‌کل حفاظت محیط زیست، برش و حمل چوب‌ها ممنوع است.

وی ادامه داد: در صورت کشف محموله قاچاق در استان، متخلف علاوه ‌بر ضبط کالا حسب مورد تا سه برابر کالای کشف‌ شده جریمه و عندالزوم ضبط خودرو به نفع دولت محکوم می‌شود.

مظفری تصریح کرد: طی ۱۰ ماهه سال‌گذشته ۱۸ فقره پرونده الوار به تعزیرات حکومتی استان وارد شده که با ۱۶ درصد رشد، این میزان به ۲۱ پرونده در ۱۰ ماهه گذشته از سال‌جاری رسیده که جریمه نقدی ۲ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریالی برای این پرونده‌ها در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان همچنین از وصول جریمه 2 میلیارد و 170 میلیون ریالی قاچاق لوازم خانگی در زنجان خبر داد و گفت:  پرونده با موضوع قاچاق در شعب این اداره کل تشکیل و تحت رسیدگی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از قطعیت حکم و ارجاع پرونده به واحد اجرای احکام و با پیگیری واحد مذکور ، جریمه 2 میلیارد و 170 میلیون ریالی وصول و پرونده مختومه شد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان قاچاق کالا تعزیرات حکومتی تعزیرات حکومتی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۱۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توبیخ پزشک متخلف در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: پرونده تخلف یکی از پزشکان به اتهام اضافه دریافتی از بیماران به میزان ۳۸۸ میلیون ریال در شعبه پنجم بدوی تخصصی ویژه رسیدگی به تخلفات امور بهداشتی و درمانی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: شعبه پس از بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن هرگونه اسناد و مدارک قانونی تخلف انتسابی را محرز و پزشک متخلف را  علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی به پرداخت سه میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر میزان اضافه دریافتی محکوم کرد.

نجف زاده گفت: بازرسان بهداشت و درمان شهرستان ارومیه گزارش تخلف را با شکایت شاکی خصوصی و در بازرسی از اسناد و مدارک موجود در مطب یکی از پزشکان کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • محکومیت قاچاقچی پوشاک در ماکو
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل