Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروز، اظهار داشت: باتوجه به اینکه امسال هم به مانند سال گذشته بنا به دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونا، انجام سفرهای نوروزی با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود، برای همین باید هم اکنون اقدامات پیشگیرانه لازم در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از معضلات پیش روی حوزه گردشگری در این ایام را وجود خانه مسافرهای غیرمجاز اعلام کرد و گفت: علی‌رغم اینکه اماکن اقامتی دارای مجوز استان در نوروز سال گذشته همکاری بسیار خوبی با ستاد مقابله با کرونا داشتند، اما فعالیت اماکن غیرمجاز همچون خانه مسافرها مشکلاتی را بوجود آورد.

دادستان کرمانشاه افزود: از آنجایی که هیچ نظارتی روی خانه مسافرهای غیرمجاز نیست و بهداشت عمومی در آن‌ها به خوبی رعایت نمی‌شود، می‌توانند در گسترش بیشتر بیماری کرونا نقش داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این راستا، اداره کل میراث فرهنگی استان با همکاری پلیس نظارت بر اماکن و اجرائیات شهرداری باید نسبت به شناسایی و پلمب این واحدهای غیرمجاز اهتمام بیشتری در این ایام داشته باشد.

کرمی افزود: طبق گزارشاتی که تاکنون از فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز در استان صورت گرفته، تعداد زیادی از این واحدها در منطقه طاق‌بستان هستند که باید برخورد جدی لازم با آن‌ها انجام گیرد.

وی با تاکید براینکه میراث فرهنگی استان باید برنامه‌ای برای معرفی خانه مسافرهای مجاز به مسافرینی که به ضرورت سفر می‌کنند داشته باشد، عنوان کرد: به عنوان یک راهکار شهرداری می‌تواند در ایام پیک سفر مکانی را در اختیار میراث فرهنگی  قرار دهد تا نسبت به راهنمایی مسافرین به سمت خانه مسافرهای مجاز اقدام کند.

دادستان کرمانشاه در پایان، متذکر شد: از هم‌اکنون همه دستگاه‌های ذی‌ربط برای مقابله با تشدید شیوع بیماری کرونا در ایام پیش‌رو تلاش لازم را داشته باشند تا زحمات و مجاهدت‌های مدافعان جبهه سلامت استان با کم کاری‌ها و بی‌توجهی‌ها به هدر نرود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه درمان رسانه بهداشت عمومی دادستان کرمانشاه شهرام کرمی خانه مسافرهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان از دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای قروه پس از حفر گودالی به عمق ۱۵ متر خبر داد. - اخبار استانها -

به ‌گزارش خبرگزاری تسنیم از قروه، سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار داشت: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، 3 نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، گفت: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض 2 متر و عمق 15 متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

وی عنوان کرد: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

 زارعی یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی همراهی کنند.

انتهی پیام/486/

دیگر خبرها

  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • خبر صدور مجوز ساخت و ساز در قلعه اولتان کذب است
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • فعالیت بیش از ۸۵۰ نفر ماما در استان کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی جدید از فردا در استان کرمانشاه
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت
  • خبرنگار پیشکسوت محلات در حادثه رانندگی جان باخت