Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اظهارت ضدعلم از جمله وجود میکروچیپ در واکسن کرونا از سوی برخی مدعیان دروغین طب سنتی و اسلامی، گفت: عده‌ای عامدانه با بیان این دست سخنان می‌خواهند بین علم و دین جدایی و تفرقه ایجاد کنند. موضع وزارت بهداشت در مقابل این افراد مشخص است و خوشبختانه اعتماد اکثر مردم به جامعه پزشکی بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علیرضا رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص اظهار نظر برخی مدعیان طب سنتی و اسلامی (تبریزیان) درخصوص درمان کرونا، گفت: ما با ویروس ناشناخته‌ای در دنیا طرف هستیم که دانشمندان در تولید واکسن موثر آن، کیت و... کمک کردند و اینکه حرفایی ضد علم زده شود، بسیار ناپسند است.

وی افزود: گاهی فردی مدعی می‌شود که دارویی کشف کرده که بر اساس روند قانونی سازمان غذا و دارو مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تایید شود مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما گاهی فردی می‌آید می‌گوید دارویی کشف کرده که فقط همان دارو کارایی دارد و دیگر داروها مشکل دارند، که این موضوع منطقی نیست. اینکه اعلام کنند در واکسن کرونا میکروچیپ کار گذاشته شده موضوعی به شدت ضد علم است و اتفاقا عده‌ای عامدانه با بیان این دست سخنان می‌خواهند بین علم و دین جدایی و تفرقه ایجاد کنند که ضرر به مراتب بدتری از داروهایی دارد که این افراد توصیه می‌کنند.

وی افزود: دانشمندان بزرگ کشور خودمان و برخی بنیان‌گذارن علم در دنیا از متدینین بودند. امام صادق (ع) یک عالم است که نمی‌توان در احادیث ایشان حتی یک جمله ضد علم پیدا کرد. مراجع و بزرگان دینی ما هم همینگونه هستند و مقام معظم رهبری یکی از الگوهای خوب رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان رهبران دنیا هستند.

رئیسی با بیان اینکه البته ذکر این نکات نافی تاثیر داروهای طب سنتی نیست، تصریح کرد: اگر کسی بگوید ماسک نزنید، کرونا توطئه است و... هم خود و هم دیگران را درگیر خواهد کرد. یک مثال بارز ترامپ است که کرونا را مسخره کرد و الان مردمش را می‌بینیم که در چه شرایط بدی هستند و بیشترین مرگ و میر و ابتلا در آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه باید مقابل کسانی که حرف غیر علمی می‌زنند ایستاد، اظهار کرد: البته این آقا (تبریزیان) پیش‌تر هم اقدامات اینچنینی و ضد علم انجام داده بود، او همان کسی است که کتاب «هاریسون» را سوزاند، کدام عالم دینی در طول تاریخ، کتاب علمی آتش زده است؟ اگر شما علمی بیشتر از کتاب هاریسون دارید بیایید آن را نقد کنید، البته اگر ایشان اصلا بلد باشند این کتاب را بخوانند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: موضع وزارت بهداشت در مقابل این افراد مشخص است و خوشبختانه اعتماد اکثر مردم به جامعه پزشکی بالا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس کووید 19 همه باهم علیه کرونا آتش زدن کتاب هاریسون طب سنتي مدعیان طب سنتی وزارت بهداشت مدعیان طب اسلامی وزارت بهداشت طب سنتی ضد علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از پیشگیری ۴۰ درصدی پوسیدگی دندان دانش‌آموزان با ماده وارنیش فلوراید خبر داد.

حامد جز جلالیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!