Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری صداوسیما، شبکه سی‌بی‌اس آمریکا از پخش مستندی درباره حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد از زبان بازماندگان این حمله خبر داد.

 شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا اعلام کرد روز یکشنبه ساعت ۱۹ به وقت محلی روایتی دست اول از حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین‌الاسد (چشم شیر) را از زبان بازماندگان این حمله بازگو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژنرال مکنزی، فرمانده نیروهای تروریست آمریکا در منطقه در این مستند ادعا می‌کند دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از حمله موشکی به عین‌الاسد از تدارک ایران برای گرفتن انتقام سردار قاسم سلیمانی باخبر شده و هزار سرباز و ۵۰ هواپیمای نظامی را از این پایگاه خارج می‌کنند.

مکنزی گفت: اگر ما چنین کاری (تخلیه پایگاه) انجام نمی‌دادیم بین ۲۰ تا ۳۰ هواپیما و بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیروی نظامی خود را در حمله موشکی ایران از دست می‌دادیم. او در بخش دیگری از این مستند با اذعان به اینکه هرگز پیش از این چنین حمله ای را به چشم خود ندیده وتجربه نکرده بود اضافه کرد: موشک‌های ایران دقیق هستند و به هر کجا که می‌خواهند اصابت می‌کنند.

آلن جانسون یک سرگرد آمریکایی نیز در این مستند صدای غرش موشک‌های ایران در شب حمله به عین‌الاسد را به «صدای عبور یک قطار باری بزرگ» از کنار خود تشبیه و اظهار کرد: برای افرادی که در پایگاه باقی مانده بودند جز پناه گرفتن هیچ دفاع دیگری در مقابل موشک‌های ایران وجود نداشت.

جانسون گفت: ۴۰ نفر از نیروهای آمریکایی در سنگری پناه گرفتند که تنها برای محافطت از ۱۰ نفر آن هم در مقابل تسلیحات بسیار سبک‌تر ساخته شده بود. با وجود گذشت بیش از یک سال از این حمله هنوز هم سردرد دارد، گوشش صدا می‌دهد و شب‌ها کابوس می‌بیند. او زنده ماندنش را یک خوش‌شانسی دانست.

 

حجم ویدیو: 2.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:27 دانلود ویدیو

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 سپاه پاسداران حمله سپاه به عین الاسد حمله سپاه به پایگاه عین الاسد جشنواره فیلم فجر سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 حمله موشکی عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه

در وهله نخست، ورود ایالات متحده آمریکا و اروپا به این موضوع نشان‌دهنده اهمیت مباحث فرهنگی است. آن‌ها تلاش می‌کنند فساد و تباهی را میان ملت‌های مسلمان رواج و سپس جوامع را به سمت بی‌هویتی سوق دهند. زمانی که بی‌بندوباری جنسی میان ملت‌ها گسترده شود موجب از بین رفتن هویت و گسست اجتماعی می‌شود؛ در نتیجه استعمارگران می‌توانند بر آن کشورها مسلط شوند. در حالی که جهان سرمایه‌داری قدرت نظامی و اقتصادی گذشته برای به بند کشیدن دیگر جوامع را ندارد، آخرین تیر در ترکش لیبرالیسم این است با ابزار فرهنگ وارد شده و مردم جهان را بی‌هویت کند. در این مسیر، در سال‌های اخیر تلاش‌های بسیاری در رسانه‌ها و بنگاه‌های کلان سرمایه‌داری غرب در حال انجام است تا همجنس‌بازی را در جهان گسترش دهند.

این یکی از مراحل تسلط آمریکا بر جهان و جهانی‌سازی مدنظر آن‌هاست، به این معنی که یکی از مراحل مهم جهانی‌سازی همین بی‌هویت کردن مردم است. غرب گسترش فرهنگ ابتذال را در کشورهای تحت سلطه دنبال می‌کند و طبیعتاً این مسیر در عراق هم وجود دارد، چرا که این کشور هنوز هم زیر سلطه استعمار است.
نکته مهم دیگر این است آمریکایی‌ها همواره ادعا دارند سیاست‌ گذاری بغداد در کنترل تهران است؛ ولی موضوع اخیر اثبات می‌کند آن‌ها هستند که در ریزترین و جزئی‌ترین مسائل داخلی عراق شامل امنیتی، اقتصادی، سیاسی و حتی فرهنگی-مذهبی و اجتماعی دخالت می‌کنند. ایالات متحده علاوه بر نفت، حوزه بانکی و مسائل نظامی که در کنترل خود دارد، امروز تلاش می‌کند حتی به مسائل دینی-فرهنگی این کشور هم جهت دهد. این دقیقاً همان نکته‌ نگران‌کننده‌ای است که گروه‌های مقاومت به آن آگاه هستند و از این رو تلاش دارند به هر شکل ممکن آمریکایی‌ها را از کشورشان بیرون کنند. البته فقط پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مطرح نیست بلکه ایالات متحده بر همه مسائل این کشور کنترل و نظارت دارد و عملاً تحت سلطه خودش درآورده است؛ دخالتی که آمریکایی‌ها درباره مصوبات مجلس عراق دارند یکی از مصادیق بارز و روشن این موضوع است.

دیگر خبرها

  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق (فیلم)
  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی