Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@09:45:29 GMT

اجرای طرح درختکاری مشهد با پویش «نفس عمیق شهر»

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۲۹۵۷

اجرای طرح درختکاری مشهد با پویش «نفس عمیق شهر»

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: تمام اقدامات مربوط به طرح درختکاری مشهد در قالب طرح «نفس عمیق شهر» در حال انجام بوده و بخشی از این اقدامات در پروژه کوه پارک، بوم پارک، کمربند سبز و نیز احداث بوستان‌های زیر و درشت در مناطق مختلف شهر عملیاتی شده است.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل استقبال شهروندان از سامانه الکترونیکی طرح اهدای نهال رایگان در هفته درختکاری، ثبت درخواست رایگان تأمین و کاشت درخت در مشهد تا نیمه اسفندماه تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به زودی با اجرای ۳۰۰ هکتار درختکاری در پروژه ساماندهی کشف رود و ایجاد بوم پارک، ۱۲۰۰ هکتار درختکاری در ارتفاعات جنوبی شهر و همچنین درختکاری گسترده در پروژه‌های رود پارک و کشت پارک، بخش مهمی از پازل طرح نفس عمیق شهر تکمیل خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه برای هفته درخت کاری امسال ۱۲۰ هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر برای کاشت توسط مردم پیش بینی شده است، تصریح کرد: به دلیل شرایط خاص کرونایی و با هدف پرهیز از تجمع، شهروندان می‌توانند به صورت غیر حضوری برای دریافت نهال‌های مثمر و غیر مثمر از طریق سامانه Gsms.mashhad.ir اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشهد به عنوان یکی از کلان شهرهای پیش رو در حوزه محیط زیست، بستر لازم برای درخواست نهال، به صورت الکترونیکی را در اختیار شهروندان قرار داده است، گفت: با اهدای درخت رایگان به شهروندان در قالب این سامانه علاوه بر اطمینان از کاشت نهال در محل ثبت شده در سامانه خدمات مختلف در حوزه نگهداری درخت و نیز تسهیلات تشویقی برای مشارکت شهروندان در آبیاری درختان به شهروندان ارائه می‌شود.

یعقوبی با بیان اینکه چنانچه ظرفیت پیش بینی شده برای اهدای درخت رایگان به شهروندان تکمیل شود، امکان افزایش تعداد نهال وجود دارد، اظهار کرد: پس از ثبت درخواست، نهال‌های مذکور به وسیله ۶۵ اکیپ در مناطق ۱۳ گانه شهر به آدرس مورد نظر شهروندان ارسال می‌گردد.

وی با بیان اینکه پس از بازدید همکاران از آدرس‌های مورد نظر، متناسب با درخواست شهروندان گونه‌های گیاهی مثمر برای داخل منازل و غیر مثمر برای بیرون منزل توسط اکیپ‌های مورد نظر تحویل یا کاشته خواهد شد، افزود، تأمین پساب با استانداردهای محیط زیستی برای آبیاری درختکاری‌های کمربند سبز پیش‌بینی شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به اجرای طرح باغ زندگی و باغ خاطره برای اولین بار در کلان شهر مشهد، ادامه داد: در قالب این طرح شهروندان در چهار محور فرزندان، تازه مزدوجین، اهدا کنندگان عضو و متوفیان می‌توانند اقدام به کاشت درخت و پلاک‌گذاری شخصی کنند.

وی با بیان اینکه شهروندان برای شرکت در این طرح نیز باید به همین سامانه مراجعه کنند، افزود: در فاز نخست، این طرح در بخشی از بوستان بهار به عنوان باغ خاطره با وسعت پنج هکتار برای یاد بود در گذشتگان و اهداکنندگان عضو اجرا خواهد شد و همزمان از انتهای لادن به سمت قله زو نیز ۳۰ هکتار از اراضی مرتبط با ارتفاعات جنوبی در کمربند سبز برای اجرای طرح باغ زندگی (تازه متولدین و تازه مزدوجین)، و باغ خاطره در نظر گرفته شده است.

کد خبر 477742

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روز درختکاری کلانشهر معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد شهر شهرداری مشهد کلانشهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دکتر مجتبی رفیق دوست گفت: شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، عنوان شده و این پویش با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود و این پویش فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است.
وی از تاثیر بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری دیابت، بیماری‌های تنفسی، زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم را یادآور شد و توجه به سلامت دهان و دندان در کاهش موارد ذکر شده را تاکید کرد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری‌های غیر واگیردار شناخته می‌شود، بنابراین بهره‌گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش «آینده شبیه توست» ویژه دختران پایتخت
  • اجرای پویش «سلامت دهان و دندان» در کردستان آغاز شد
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • اجرای پویش ملی اهدای اسناد و منابع کهن
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند