Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با سابقه چندین سال حضور در جنگ افغانستان که هم اکنون استادیار کالج نیوانگلند است، از روندی که دولت دونالد ترامپ در قبال این کشور و خارج ساختن نظامیان آمریکایی از آن اتخاذ کرد اظهار حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، دون بولداک، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا که سابقا فرمانده سربازان عملیات ویژه نیز بوده در مطلبی در یو اس ای تودی نوشت: مسیر ایجاد شده از سوی دولت ترامپ برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان را تغییر ندهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من بسیار با ارزیابی گروه منصوب شده از سوی کنگره تحت عنوان گروه مطالعه افغانستان که توصیه به لغو خارج سازی نیروها از افغانستان کرد مخالفم. این کمیته فقط مجتمع صنعتی نظامی را بسیار خوشحال کرده و از کنگره و بسیاری از ژنرال‌ها و افسران و مقامهای غیرنظامی ارشد فدرال به خاطر گرفتن تصمیم‌های بد برای حدود 20 سال حمایت کرد.

من خطاب به کارشناسان اندیشکده‌ها، صاحب نظران و اعضای کنگره، مقامهای نظامی و غیرنظامی ارشدی که می‌گویند خارج شدن از افغانستان آمریکا را بیشتر در معرض خطر و حمله تروریستی قرار می‌دهد می‌گویم که هیچ ارزیابی معتبری در حمایت از این نتیجه وجود ندارد.

ما نیاز به یک تمرکز منطقه‌ای از بابت خارج کردن خودمان از استراتژی بی برنامه موفق شدن در افغانستان داریم، استراتژی که دو دهه است ما را گرفتار یک کشور کرده است.

اکنون مدتهاست که دیگر پر کردن کیسه‌های جسد و تختهای بیمارستانها موجه نبوده و هیچ کس نیز به خاطرش پاسخگو دانسته نمی‌شود.

باید که خروج ما بر مبنای یک تلاش و تمرکز بین‌المللی به روی حمایت اقتصادی و دیپلماتیکی برخوردار از حمایت سیاسی باشد. ارتش یک نیروی کوچک مبارزه با تروریسم منطقه‌ای را برای حمایت از دولت افغانستان در هدف گرفتن القاعده و گروه تروریستی داعش بر جا خواهد گذاشت.

واحدهای سطح تاکتیکی ما عملکرد تحسین برانگیزی داشته‌اند اما رهبران سیاسی و سیاستگذاران ما و ژنرالهای ارشد ما در قبال آنها کوتاهی کردند.

آنها دولت، ارتش و پلیس افغانستان را تا بیشترین حدی که می‌توانستند جلو بردند. اکنون مسئولیت به عهده افغانها است. تاکتیک‌های خوب هرگز استراتژی بد را ترمیم نمیکنند.

من به عنوان یک ژنرال بازنشسته که سابقه 10 دوره حضور در افغانستان خودم را در این کوتاهی‌ها شریک می‌بینم. ما به ژنرالها اهمیت داده‌ایم در حالی که باید به زنان و مردانی اهمیت میدادیم که با سیاست و استراتژی ضعیف و یک رویکرد عملیاتی ناکافی کارها را انجام دادند.

زمان آن رسیده که از تجارب، درس‌های درست را فرا بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان ارتش آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، آخوند «عبا محمدنژاد» از شهرستان گمیشان با نوشتن یادداشتی با عنوان «موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی» به جنایات وحشیانه صهیونیست ها و مواضع مختلف کشورهای اسلامی و به ویژه حمایت جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین پرداخته است که متن کامل آن در ذیل می آید:
 
آیا نداهای مسلمین زجر کشیده ی غزه را در همین 6 ماه گذشته از رسانه های مختلف ماهواره ای و مجازی ندیده یا نشنیده اید که بیشتر از 33 هزار مسلمان در جلو چشم جهانیان و با حمایت کفار سکولار جهانی چون آمریکا و ناتو و بی خیالی حکومت های ترکیه، آل سعود، امارات، اردن، مصر و غیره توسط کفار صهیونیست قتل عام شده اند؟
 
حالا در برابر نظاره گر شدن اختیاری یا اجباری مسلمین متفرق سراسر دنیا، ایران به عنوان پرچمدار جبهه ای در برابرِ کفار سکولار و اشغالگر به رهبری آمریکا و ناتو و به صورت خاص در برابر حکومت اشغالگر صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی فلسطین قرار گرفته است، و در میان تمام حکام حاکم بر سرزمین های اسلامی، ایران با جرأت و شجاعت چند دهه است به صورت غیر مستقیم و از کانال متحدینش و هم اکنون به صورت مستقیم این جرثومه ی فساد را مورد هدف قرار داده و به این فرض عین عمل کند.
 
این منهج اهل سنت و جماعت در طول تاریخ بوده است: حمایت و پشتیبانی از هر مسلمانی علیه هر کافری؛
 
هیچ مسلمانی نیست که از این حمله بدش بیاید، تضعیف اسرائیل آرزوی هر مسلمانی است.
 
به صورت بسیار مشکوکی بعضی از اکانت های مجهول به صورت هدفمند مشغول تخریب حمله ایران به رژیم منحوس اسرائیل هستند و مشغول شبهه پراکنی هستند و می گویند این حمله نمایشی بود.
 
آری نمایش هم بود، نمایش اقتدار قدرت نظامی ایران و ضعیف و شکننده نشان دادن اسرائیل.
 
چون ایران کسی از یهودیان را در این حمله نکشته است پس این حملات نمایشی است! اما باید دانست که پایگاه نظامی نواتیم که اسرائیل از آنجا به غزه و دیگر مکان ها حمله می کند را مورد حمله قرار داده و خسارات زیادی به آن وارد کرده است و طبق گزارش کانال های خبری حداقل 40 نظامی در این پایگاه کشته شده اند و این دستاورد بزرگی است.

انتهای پیام/
 
 

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • فیلم عصبانیت یک شهروند از مسئولان؛ خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؟
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ببینید | تصاویری از خارج شدن‌ آب به نفع افغانستان از کشور؛ عصبانیت شهروندان از مسئولان
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • مقام ارشد ارتش روسیه بازداشت شد
  • حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا