Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@15:55:35 GMT

همه چیز درباره طراحی کاتالوگ و بروشور

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۵۵۹۹

به گزارش سرویس ورزشی جام نیـوز، طراحی کاتالوگ اتفاقی نیست که به تازگی رایج شده باشد, طراحی کاتالوگ و بروشور از زمانی که بازار و بازاریابی رونق پیدا کردند, باب شدند و از اهمیت فراوانی برخوردار گشتند؛

 

کاتالوگ و بروشور دو ابزار تبلیغاتی کاغذی هستند که میتوانند بازار فروش محصولات را داغ و یا حتی مانع از فروش خوب یک محصول شوند, از اهمیت این دو ابزار کاغذی که به منظور تبلیغات طراحی می شوند هرچه بگوییم کم گفته ایم, اما نکته ی دارای اهمیت بحث طراحی است؛ طراحی این دو محصول به قدری از اهمیت برخوردار است که گفته میشود, یک طراح خوب استاد معرفی محصول و جذب مخاطب یا مشتری است, و از طرف دیگر, یک طراح بد استاد دفع کردن مخاطب یا مشتری قلمداد می شود؛

 

در این مقاله ما از اهمیت طراحی بروشور و کاتالوگ بیشتر به شما خواهیم گفت؛ به همین دلیل به شما پیشنهاد میکنیم که اگر قصد تهیه ی کاتالوگ یا بروشور را دارید, مطالعه ی این مقاله را در اولویت قرار دهید و با ما همراه باشید؛

در ابتدای سخن و قبل از صحبت راجع به طراحی کاتالوگ و بروشور لازم است که در ارتباط با تفاوت ها و شباهت های میان کاتالوگ و بروشور بیشتر بگوییم, لذا از لحاظ شباهت بایستی گفته شود که هم کاتالوگ و هم بروشور ابزاری تبلیغاتی هستند که اطلاعاتی را به مخاطب یا مشتری یک محصول ارائه میدهند؛ این دو ابزار کاربردی مشابه با یکدیگر داشته و می توانند نیازها و خواسته های مشتری یا مخاطب را شناسایی کرده و اطلاعاتی از این دست را, به وی ارائه دهند؛ لذا هم کاتالوگ و هم بروشور ابزاری خوب برای آگاهی بخشی به مخاطب تعریف می شوند؛

 

فرق میان طراحی کاتالوگ و بروشور

 

 

فرق میان طراحی کاتالوگ و بروشور

اما از لحاظ اختلاف میان این دو, بروشور و کاتالوگ راهبردی متفاوت با یکدیگر دارند, از این حیث که کاتالوگ ها اطلاعاتی مختصر ولی کامل را راجع به یک محصول یا خدماتی خاص ارائه میدهند؛ اما بروشور ها بیشتر به جزییات می پردازند و سعی در ارائه ی ریزترین اطلاعات از جزیی ترین مسایل, به مخاطب را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در ارتباط با کارکرد و موارد استفاده نیز بروشور ها متفاوت از کاتالوگ ها هستند, برای مثال, به هیچ عنوان برای تبلیغ محصولات شرکت ها یا سازمان ها از بروشور, استفاده نمیشود, چرا که بروشورها سعی در معرفی جزیی ترین و ریزترین موارد دارند و به همان میزان که سعی در بیان جزییات دارند, از بیان کلیات گذر می کنند, لذا برای معرفی و تبلیغ مواد بهداشتی, مواد آرایشی, معرفی یک برند خاص از محصولات بهداشتی و ... از بروشور استفاده میشود, و اما در طرف دیگر, بروشور ها برای معرفی خدمات مرتبط با سازمان ها کاربرد نداشته و برای این کار سعی بر استفاده از کاتالوگ هاست, لذا در یک تعریف ساده تر: بروشور ها بیانگر دستورالعمل ها هستند در صورتی که کاتالوگ ها, کاربرد ها یا خدمات را ارائه میکنند و بیشتر سعی بر معرفی دارند. از این رو طراحی کاتالوگ و بروشور ضمن دارا بودن اهداف یکسان, دو گونه ی مختلف را در بر میگیرد.

 

همچنین, طراحی بروشور مانند طراحی کاتالوگ نیست, در رابطه با طراحی کاتالوگ لازم است تا طراح از کلیات محصولی که در حال طراحی کاتالوگ آن است مطلع باشد, اما در ارتباط با بروشور ها طراح بایستی از جزئیات محصول با خبر باشد و همچنین اطلاعاتی که قصد ارایه آن را دارد نیز در ارتباط با جزییات و ریزترین موارد مرتبط با آن محصول باشند، لذا طراح قبل از هر چیز بایستی از جزییات باخبر باشد و هر آنچه که میخواهد به عنوان اطلاعات در بروشور به کار برد نیز در ارتباط با جزیی ترین مسائل و موارد باشند؛ 

یکی دیگر از مهمترین تفاوت ها میان طراحی این دو محصول, سایز آنها است, چرا که به همان اندازه که بروشور ها میتوانند در هر سایز و در هر اندازه ایی طراحی شوند, کاتالوگ ها چنین امکانی ندارند, در واقع کاتالوگ ها برای طراحی, بیشتر از دو سایز برای انتخاب ندارند, که این دو سایز به سایز های A4  و A5 معروفند؛    

 

 

      نکاتی که در ارتباط با طراحی کاتالوگ از اهمیت برخوردار هستند

 

 

نکاتی که در ارتباط با طراحی کاتالوگ و چاپ بروشور و کاتالوگ از اهمیت برخوردار هستند

یکی دیگر از عمده ترین تفاوت ها میان بروشورها و کاتالوگ ها, قیمت تمام شده آنها است, که در این زمینه بروشور ها نسبت به کاتالوگ ها از قیمت تمام شده کمتری برخوردار هستند, دلیل این تفاوت, سایز بروشور ها و محتویات درون آنهاست, لذا, بروشور ها محصولاتی ارزان قیمت هستند, آنها میتوانند در هر سایزی انتخاب شده و طراحی شوند و همچنین اطلاعات به کار رفته شده در آنها معمولا کمتر از کاتالوگ هاست و این مورد برای کسانی که قصد انتشار مواد تبلیغاتی در تیراژ بالا را دارند بسیار راه گشا و موثر خواهد بود.

 

 

در ارتباط با چاپ بروشور و کاتالوگ لازم به ذکر است که این محصولات تبلیغاتی هستند و لذا قرار است برای مدت مدیدی به اجرای این وظیفه یعنی تبلیغات بپردازند, لذا لازم است که در ارتباط با طراحی آنها نکات زیادی مورد دقت قرار بگیرد؛ در وهله ی اول بایستی که وظیفه ی طراحی آنها به یک فرد متخصص و کاربلد سپرده شود, حتما لازم است تا آن شخص مناسبات مربوط با حرفه اش را به خوبی بلد باشد و بداند که هر مورد را چگونه و در کجا مورد استفاده و استعمال قرار دهد,

 

لذا همانطور که میدانیم این ابزار تبلیغاتی کاغذی چنانچه که به خوبی طراحی و اجرا شود میتواند سالیان سال مورد استفاده ی مشتری قرار گرفته و مشتریان زیادی را در طول مدت زمان طولانی به محصولی که قصد معرفی آن را دارد جذب کند؛ ولی چنانچه که در طراحی و اجرا موفقیت آمیز نباشد نه تنها نمیتواند مدت مدیدی کارساز باشد که حتی در طول مدت زمان کوتاه نیز قادر نخواهد بود تا مشتریان را به خود جلب کند؛ و به همین علت, به هدف اصلی خودش نخواهد رسید, لذا در این ارتباط, لازم است تا دقت لازم مبذول شود و حساسیت هایی در نظر گرفته شوند, چه بسا, چنانچه که این دقت و این حساسیت خرج نشود نه تنها محصول تولیدی در اجرای اهدافش موفق نخواهد شد که حتی سرمایه ی خرج شده برای آن نیز به هدر خواهد رفت,

 

از این رو چه طراحی کاتالوگ و چه بروشور از اهمیت شایانی برخوردار هستند, و ما امیدواریم که مطالب این مقاله گویای اهمیت این دو ابزار تبلیغاتی بوده باشند و شما استفاده ی لازم را از آن برده باشید.    

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بروشور کاتالوگ طراحی طراحی کاتالوگ و بروشور بروشور و کاتالوگ برخوردار هستند کاتالوگ ها بروشور ها دو ابزار ی طراحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست

وینگر تیم ملی انگلیس، به امتیاز از دست دادن سیتیزن‌ها در بازی‌های پیش رو، امیدوار است. 

بوکایو ساکا به هواداران آرسنال قول داده است که آن‌ها تمام تلاش‌شان را برای پیروزی در بازی‌های باقیمانده و کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۴-۲۰۲۳ به کار خواهند بست.

طرفداری | توپچی‌ها با برتری ۳-۲ در خانه تاتنهام، با انجام ۲ بازی بیشتر نسبت به منچسترسیتی، با اختلافی ۴ امتیازی در صدر جدول قرار گرفته‌اند. ساکا در مصاحبه پس از بازی روز یکشنبه، به خبرنگار اسکای گفت:

درباره بازی:

بیست دقیقه پایانی بازی از کیفیت مطلوبی برخوردار نبود، اما کسب پیروزی در این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است. کاملاً آگاه بودیم که این دیدار یک دربی بزرگ محسوب می‌شود و حریف تمایلی به متحمل شدن شکست 3-0 در خانه خود ندارد. در جریان بازی، ریتم بازی به نفع حریف تغییر یافت، اما به عملکرد بازیکنان تیم خود افتخار می‌کنم، چرا که موفق به کسب سه امتیاز ارزشمند از این دیدار شدیم.

حفظ آرامش در لحظات پایانی بازی از اهمیت بالایی برخوردار بود، چرا که شرایط بازی به شدت آشفته و ناآرام شده بود. در نهایت، با حفظ خونسردی و تمرکز خود، موفق به کسب پیروزی در این دیدار شدیم و من به تمامی اعضای تیم افتخار می‌کنم. این پیروزی حس و حالی دلنشین به همراه داشت، چرا که به خوبی از اهمیت این پیروزی برای هواداران‌مان آگاه هستیم.

این پیروزی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای تیم ما برخوردار بود و گامی بزرگ در مسیر رسیدن به اهداف‌مان محسوب می‌شود. سه بازی دیگر تا پایان فصل باقی مانده است و ما با تمام قوا برای کسب پیروزی در این دیدارها تلاش خواهیم کرد.

درباره بازی منچسترسیتی:

پس از اتمام این مصاحبه، دوش خواهم گرفت، سوار اتوبوس تیم خواهم شد و امیدوار به رقم خوردن بهترین (سناریو) خواهم بود. کاملاً آگاه هستیم که منچسترسیتی تیمی فوق‌العاده قدرتمند است، اما آن‌ها نیز تیم بی نقصی نیستند و ما تنها باید وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهیم. در این مقطع از فصل، جایی برای اشتباه وجود ندارد و ما از تجربیات ارزشمند سال گذشته خود بهره می‌بریم. ما کاملاً برای سه دیدار حساس پایانی فصل آماده هستیم.

درباره درس‌های گرفته‌شده از فصل گذشته:

عملکردمان در این دیدار به وضوح نشان‌دهنده درس‌های آموخته شده از فصل گذشته بود. شاید در فصل گذشته، این دیدار با نتیجه تساوی به پایان می‌رسید، اما در این دیدار، با اتکا به تجربه خود، موفق به کسب پیروزی شدیم.

درباره گلش:

قطعاً به ثمر رساندن این گل حس و حالی دلنشین به همراه داشت و من امیدوارم بتوانم به شکستن رکوردهای بیشتر در آینده ادامه دهم.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • طراحی جالب نسل اولیه توستر نان (عکس)
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • روبرت لواندوفسکی و کسب 17 امتیاز برای بارسلونا در فصل جاری با گل‌های خود
  • اتصال استان به راه آهن از مطالبات مردم است/ لب تشنه در کنار آب
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • ساکا: نشان دادیم که از فصل گذشته درس گرفته‌ایم؛ منچسترسیتی بی نقص نیست