Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیت کوین (BTC) روز جمعه پس از افت شدید یک شبه تا ۴۴ هزار و ۱۸۱ دلار معامله شد و این امر با فروش سریع اوراق قرضه و سهام فناوری همراه بوده است. بزرگترین ارز رمزنگاری شده با کاهش ۵.۳۸ درصد به قیمت ۴۶ هزار و ۷۷۸ دلار رسید. پس از آنکه ارز رمزپایه شماره یک نتوانست آستانه روانی ۵۰ هزار دلار را پس بگیرد، روند در آن ریزشی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با توجه به نقش اوراق خزانه داری آمریکا که پشتوانه دلار منتشر می‌شود می‌توان گفت قیمت بیت کوین و قیمت طلا از سوی دلار مورد هجوم قرار گرفتند. هفته‌ای که گذشت را می‌توان بدترین هفته معاملاتی بیت کوین و بازار ارز مجازی طی چند سال گذشته نامید، چرا که  قیمت بیت کوین در حالی به زیر ۴۷ هزار دلار رسیده که ابتدای هفته گذشته به حدود ۵۸ هزار دلار رسیده بود.

کاهش قیمت تنها منحصر به بیت کوین نبوده و سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم هم که دومین ارز پر طرفدار بازار ارز مجازی به شمار می‌رود نیز افت قیمت را تجربه کرد. همچنین بینانس کوین هم که شگفتی ساز هفته پیش بود این هفته سقوط سنگینی داشت و امروز هم ۶.۶۳ درصد افت قیمت را به ثبت رساند.

گفتنی است، اظهارات منفی ابتدای هفته گذشته ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلای آمریکا و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، درباره بیت کوین در روز‌های ابتدایی هفته گذشته یکی از دلایل سقوط قیمت بیت کوین و متعاقبا ارز‌های مجازی در جهان بوده است.

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که از کد‌های کامپیوتری ساخته شده است. بیت کوین با هیچ عنصر فیزیکی مانند سکه یا اسکناس کاغذی مطابقت ندارد و ارزش آن به عوامل مختلفی از جمله میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

بیت کوین

بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۹۱.۸۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۵۹.۶۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

اتریوم

اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۱۷۲.۷ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۱۱.۵۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۴۲.۲۲ میلیارد دلار، در رتبه ۳ بازار قرار داشته و سهم ۲.۸۱ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد.

قیمت ارز‌های دیجیتالی

شما مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان می‌توانید، قیمت انواع ارز‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم در ۹ اسفند را در ادامه این خبر ببینید:

ارز دیجیتال قیمت(دلار) قیمت(تومان) بیت کوین 47,679 ۱,۲۸۵,۶۳۰,۱۹۰ اتریوم 1,502 ۴۰,۴۹۴,۵۵۲ کاردانو 1.35 ۳۶,۳۵۰ بایننس کوین 232.34 ۶,۲۶۰,۱۹۹ تتر 0.999 ۲۶,۹۴۰ پولکادات 33.74 ۹۰۹,۱۷۱ ریپل 0.442 ۱۱,۹۶۲

گفتنی است؛ نرخ ارز‌های دیجیتال لحظه‌ای در حال تغییر است و اعداد جدول در زمان تنظیم این خبر ثبت شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بیت کوین قیمت طلا بیت کوین ارز دیجیتال قیمت ارز دیجیتال بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد

کاهش قیمت سکه طی یک هفته گذشته نزدیک به ۳ میلیون تومان بود. روند قیمتی بازار نشان می‌دهد که زیان سکه‌بازان در ۷ روز گذشته ۵.۵ درصد بود و هر قطعه سکه امامی به قیمت ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان رسید.

سکه امامی البته در روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت‌ماه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شد، اما دوباره به کانال بالاتر بازگشت.

قیمت نیم‌سکه هم یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت در هفته گذشته داشت.

در حال حاضر هر قطعه سکه امامی ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان، نیم سکه ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در این میان، زیان خریداران طلا در هفته گذشته در حدود ۸ درصد بود؛ به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار ۳۰۶ هزار تومان کاهش قیمت داشت. در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار ۳ میلیون و ۵۲۳ هزار تومان قیمت دارد. هر مثقال طلا هم ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان بود.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین رابطهه درباره وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، اونس جهانی طلا میانگین ۴۴ کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم؛ البته میزان کاهش تا ٨٠ دلار هم رسید، اما نوسانات طی دو روز اخیر، این میزان کاهش را کمتر کرد.

وی متذکر می‌شود: به‌تبع روند نزولی قیمت‌ها در بازار‌های جهانی و همچنین با توجه به آرامش در بازار ارز داخلی و نوسان حداقلی نرخ ارز در داخل و همچنین نبود هیجان در اخبار سیاسی و اقتصادی جهان، بازار سکه و طلای داخلی نیز به‌دور از هرگونه التهاب، روند کاهشی قابل توجهی را تجربه کرده است.

این مقام صنفی در پایان بر رکود حاکم بر بازار و نبود تقاضا تاکید و نسبت به ادامه این روند که از سال گذشته بر بازار حکمفرما شده و از ابتدای سال جاری نیز تشدید شده است، ابراز نگرانی می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

tags # قیمت سکه ، قیمت طلا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • دلار آزاد به دامنه ۵۰ هزار تومان سقوط کرد
  • نگاه سرمایه‌گذاران به این آلت‌کوین‌ها/ پتانسیل سودآوری این رمزارزها بالا است!
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • چه فاکتورهایی بر تعیین قیمت بیت کوین تأثیرگذار هستند؟
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!