Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی اکبر انتظام مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: شهرداری مشهد در سال‌های اخیر در زمینه تولید خاک ترکیبی مورد نیاز در فضای سبز شهری، به خودکفایی رسیده و یکی از مهمترین موارد استفاده از این نوع خاک ها، در گل‌کاری‌های استقبال از بهار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: فرآیند آماده‌سازی خاک ترکیبی از اواسط امسال شروع شده است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال ۶ هزار متر مکعب خاک ترکیبی در گل‌کاری‌های شهر استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

استقبال از بهار تعطیل نخواهد شد/ از شهروندان متضرر حمایت می کنیم


مدیر کل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰ درصد خاک مورد نیاز گل کاری‌ها  در میان مناطق ۱۳ گانه شهر توزیع شده است و این فرآیند همچنان ادامه دارد.

انتظام بیان کرد: همچنین برای آماده سازی خاک مورد نیاز جعبه های گل سطح شهر نیز، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب خاک ترکیبی تهیه شده تا بستر کاشت مناسبی برای گل‌های فصلی کاشته شده در این جعبه های گل ایجاد شود.

او تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد مقرر شده است تا همه فرآیند‌های گل کاری، لکه‌گیری و بازپیرایی فضا‌های سبز شهر مشهد تا ۲۰ اسفند ماه به اتمام برسد.

 

انتهای پیام// ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استقبال از بهار فضای سبز خاک ترکیبی گل کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟

شهردار شاهرود از عدم واگذاری دو شهرک "فدک" و "کوثر" به مجموعه مدیریت شهری این شهر انتقاد کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، دو شهرک کوثر و فدک که در حاشیه شهر شاهرود قرار دارند، محل زندگی مردم کمتر برخوردار هستند.

از 6 سال گذشته بحث الحاق این دو شهرک به محدوده شهری و تحویل آن به شهرداری شاهرود مطرح بوده و اکنون نزدیک به 6 سال است که فرایند تحویل این دو شهرک به شهرداری شاهرود از سوی مسکن و شهرسازی صورت نمی‌گیرد.

بنابراین و بر اساس قانون، شهرداری نیز نمی‌تواند به مردم ساکن در این دو منطقه خدمات ارائه کند و عملاً مردم این دو شهرک از خدمات شهرداری بی‌بهره‌ مانده‌اند.

شهردار شاهرود در این زمینه، اظهار داشت: علی‌رغم آمادگی شهرداری برای تحویل گرفتن شهرک‌های فدک و کوثر و بهره‌مندی ساکنان این دو منطقه از خدمات مجموعه مدیریت شهرداری، نمی‌دانم چرا این واگذاری صورت نمی‌گیرد.

محسن احمدی با انتقاد از تعلل دستگاه‌های متولی در واگذاری دو شهرک "فدک" و کوثر" به شهرداری شاهرود، بیان کرد: از سال 1397 اصرار داریم که این دو شهرک به شهرداری تحویل داده شود، ولی تا به امروز این مهم محقق نشده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه اهالی این دو منطقه نمی‌توانند از خدمات مستمر و بیشتر شهرداری شاهرود برخوردار شوند، تصریح کرد: این امر گلایه مردم را در پی داشته است.

شهردار شاهرود با تأکید بر اینکه فرآیند واگذار شدن این دو شهرک چندان هم پیچیده نیست، گفت: مجموعه شهرداری شاهرود به خاطر رفاه حال مردم حاضر است هزینه‌های باقیمانده آماده‌سازی این دو شهرک که حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال برآورد شده است را به حدود یک‌سوم تقلیل داده و با مبلغ 800 میلیارد ریال این آماده‌سازی را برعهده‌گرفته و به سرانجام برساند، اما این واگذاری صورت نگرفته است.

احمدی با بیان اینکه این مبلغ هزینه آماده‌سازی مربوط به کارشناسی سال 1401 بوده و به‌طور حتم هزینه تمام‌شده برای شهرداری شاهرود بابت آماده‌سازی این شهرک‌ها در سال 1403 افزایش‌یافته است، عنوان کرد: در این زمینه باید گفت که کاش در همان سال این دو شهرک تحویل شهرداری شاهرود می‌شد.

وی با یادآوری اینکه شهرداری شاهرود برای تسهیل در امر واگذاری این دو شهرک، در آن زمان اصراری بر دریافت نقدی مبلغ آماده‌سازی نداشت، افزود: اعضای شورای شهر شاهرود نیز این موضوع را به خاطر مردم پذیرفتند که این مبلغ به یک‌سوم کاهش پیدا کند و در ازای آن از زمین‌هایی که متعلق به اداره مربوطه است به شهرداری اختصاص پیدا کند.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه اگر وجهی هم در حال اخذ شدن از مردم این دو شهرک است و ارتباطی به شهرداری و شورای شهر ندارد،  تصریح کرد: ما از ابتدا نیز موافق اخذ ریالی از مردم این دو شهرک نبوده و نیستیم، بلکه مطابق توافق صورت گرفته حاضر به دریافت زمین یا قیر رایگان بودیم، اما باز هم اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداد.

احمدی با بیان اینکه شاید اداره مربوطه هم شاید مشکلاتی در انجام این فرآیند داشته است، اهتمام هر چه بیشتر همه دستگاه‌های مرتبط برای واگذاری این دو شهرک به مجموعه شهرداری شاهرود را خواستار شد.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • ترکیبی که بارسا را حذف کرد آماده نبرد در دورتموند!‏
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • دعوت از ۲۳ بازیکن به اردوی تیم والیبال زیر ۱۷ سال
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر