Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@00:24:13 GMT

کتاب «تکریم پدر» در پاکستان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۵۸۸۲

کتاب «تکریم پدر» در پاکستان رونمایی شد

گزيده‌ای از اشعار «محمد رفیق مغل»، شاعر پاکستانی در قالب کتاب «تکریم پدر» در مدح و رثای پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به زبان اردو از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت ولادت با سعادت مولای متقیان حضرت علی(ع) و از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد، مراسم رونمایی از کتاب تحت عنوان «تکریم پدر» تألیف «محمد رفیق مغل» به زبان اردو با هدف ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگی با حضور جمعی از ادبا، شعرا، فارسی دوستان، استادان دانشگاه‌ و دوستداران اهل بیت(ع) در محل سالن اجتماعات خانه فرهنگ کشورمان در شهر راولپندی پاکستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان خزاعی، رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد در سخنانی، گفت: اشعار هر شاعری باید بتواند حس بیداری را در مردم و در مخاطب زنده کند، همانطور که اشعار اقبال مردم را بیدار کرد و به همین خاطر همیشه زنده است چون در کنار زیبایی اشعار، هر کسی از خواندن آن احساس بیداری می‌کند.

وی همچنین، افزود: اگر در جامعه‌ای شعر، شاعر و نویسنده نباشد آن جامعه تهی و بی روح است.

خزاعی انتشار کتاب «تکریم پدر» را جزو آثار ماندگار محمد رفیق مغل دانست و گفت: این کتاب با بهره‌گیری از آیات و روایات و احادیث امامان معصوم (ع) و با قلمی روان و زیبا تدوین شده و کارنامه ادبی و علمی محمد رفیق مغل را درخشان تر کرده و امید است در اختیار مخاطبان اصلی خود قرار گیرد.

در ادامه این مراسم، اشعاری در باب مقام و منقبت حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) قرائت شد و سخنرانان در مورد مقام و شأن والای آن حضرت با استناد به آیات قرآن از جمله آیه شریفه وَبِالْوَالِدَیْنِ اِحْسَانًا و احادیث امامان معصوم از جمله رساله حقوق امام سجاد(ع) در مورد رعایت حقوق و تکریم والدین به سخنرانی پرداختند.

واجد افضل در معرفی مؤلف کتاب تکریم پدر گفت: رفیق مغل شخصیت فرهنگی و ادبی است که در اشعار او رنگ دینی و مذهبی غالب است.

مولانا عمران حیدر نجفی اظهار کرد: با این که این کتاب به هدف ایصال ثواب نوشته شده است، اما هدف اصلی آن ترویج آموزه‌های دین اسلام است که در قالب شعری به نسل جوان یادآوری می‌شود تا آن ها بتوانند به والدین خود احترام بگذارند.

فردوس عالم، دانشمند، شاعر و ادیب برجسته شهر راولپندی در سخنرانی خود، گفت: شعر سرودن عطیه الهی است و رفیق مغل تکریم پدر را توسط شعر خود به خوبی بیان کرده است. وی گفت: رفیق مغل توسط کتاب‌های پر ارزش می‌خواهد آموزه‌های دین اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) را به نسل جوان ارائه دهد و آموزه‌های دینی به عنوان آثار علمی فرهنگی در قالب شعر برای همیشه در نسل جوان ماندگار خواهد شد.

انور رضا، دبیر باشگاه ملی خبرنگاران اسلام آباد اظهار کرد: ارائه افکار، مطالب و معانی در اشعار بسیار با اهمیت و ارزشمند است. اشعار مذهبی زاده‌ی راه آخرت است و رفیق مغل اشعار خود را در آیینه تاریخ، احادیث، روایات و آیات قرآنی سروده است.

وی در مورد شخصیت ادبی مؤلف این کتاب، گفت: محمد رفیق مغل مطالعه عمیقی از تاریخ اسلام و وابستگی قلبی به اهل بیت(ع) و انقلاب عاشورا دارد.

قاری گلزار احمد مدنی، عالم برجسته اهل سنت تأکید کرد: بدون محبت و ارادت به اهل بیت(ع) ایمان کامل نمی‌شود. من نسبت به شخصیت مولای متقیان بسیار تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و ارادت ویژه‌ای به آن حضرت دارم.

محمد رفیق مغل، نویسنده کتاب تکریم پدر و شاعر اهل بیت(ع) از پاکستان با قدردانی از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد در خصوص برگزاری آئین‌های دینی و مراسم فرهنگی و مذهبی گفت: این مجموعه برای ترویج آموزه‌های دینی به نسل جوان بسیار مؤثر و توشه‌ای برای آخرت و برای افزایش وحدت اسلامی نیز مهم و حائز اهمیت است.

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: تکریم پدر پاکستان رایزنی فرهنگی ايران ایران در اسلام آباد تکریم پدر اهل بیت ع نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» اثر سلیمی نمین رونمایی شد
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا