Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس در خبری که شنبه ۹اسفندماه منتشر کرد، از قول میثم جوانبخت، با تاکید بر نیاز توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: با توجه به جامعه بالغ بر هفت هزار نفری ناشنوایان و اهمیت رفع نیازهای اطلاعاتی این قشر از دو سال پیش در اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس آغاز شد و پس از آنکه کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی به صورت آزمایشی فعالیت خود را در حوزه ناشنوایان ساماندهی کرد دیگر کتابخانه‌های فارس نیز به این قشر خدمات ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ایجاد بخش ناشنوایان در کتابخانه‌های عمومی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خدمات کتابخانه‌های عمومی برای ناشنوایان، تدوین نیازهای کتابخوانی افراد ناشنوا و تولید کتاب‌های چند رسانه‌ای و مناسب‌سازی‌شده برای ناشنوایان و نگارش مقالات مربوط به ناشنوایان و کتابخانه‌ در دوران کرونا را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته اعلام کرد و بیان داشت: تلاش برای ترویج کتابخوانی برای ناشنوایان در استان فارس بارها مورد تقدیر و تشکر مسئولان استانی و ملی بوده است.

جوانبخت با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در ایام کرونا عنوان کرد: در مسیر اجرای برنامه‌های ادبی، فرهنگی و کتابخوانی برای ناشنوایان و کم‌شنوایان، به‌دلیل شرایط کرونایی و پرهیز از اجرای برنامه‌های حضوری، بخش ناشنوایان کتابخانه عمومی محمد بهمن‌بیگی با هدف آشنایی ناشنوایان با مفاخر و مشاهیر کشور، با تولید ۱۲ کتاب چندرسانه‌ای و انتشار آن‌ها در فضای مجازی در خدمت این مخاطبان بوده است.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در خصوص تولید آثار چندرسانه‌ای مناسب ناشنوایان، عنوان کرد:خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، شیخ اجل سعدی شیرازی،حکیم ابوالقاسم فردوسی، صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی معروف به مُلاصَدرا و صدرالمتألهین، شیخ الرئیس ابوعلی سینا، محمد بهمن‌بیگی، امیرکبیر و خیام شخصیت‌هایی هستند که تاکنون در قالب کتاب چندرسانه‌ای به مخاطبان ناشنوا معرفی شده‌اند.

وی ابراز داشت: در کتاب چندرسانه‌ای مناسب‌سازی شده برای ناشنوایان که با ترکیب رسانه‌های منفرد، مانند متن مناسب‌سازی شده، فیلم، ویدیو، عکس و انیمیشن تولید می‌شود، هر فرد با توجه به موقعیت و شرایطش، سطح یادگیری خود را افزایش می‌دهد.

جوانبخت گفت:  آموزش کتابداران در زمینه خدمات‌دهی به اعضای ناشنوا، تهیه کتاب های مورد نیاز و توجه به تمامی نیازهای کتابخوانی در بخش استثنایی ناشنوایان از جمله برنامه های بلندمدتی است که در کتابخانه ها پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در استان فارس هم اکنون  ۲۳۹ کتابخانه عمومی به خدمات رسانی به مردم می پردازند. 
 

برچسب‌ها اداره کل کتابخانه‌ های عمومی فارس شیراز کتاب ناشنوایان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس شیراز کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی فارس شیراز کتاب ناشنوایان فارس اخبار کنکور کتابخانه های عمومی اداره کل کتابخانه برای ناشنوایان عمومی فارس چندرسانه ای کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مسعود مثنوی افزود: در این مدت ۱۹ حادثه در استان به وقوع پیوست‌ که به دنبال آن ۹۳ خانوار و ۴۱۵ نفر دچار حادثه و ۳۲ نفر مصدوم شدند.
وی تصریح کرد در این مدت ۱۲۸ کیلوگرم‌ نایلون، ۵۰ تخته پتو، ۳ تخته زیرانداز، ۳ تخته موکت و ۴۶ بسته مواد غذایی ۷۲ ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ارائه خدمات امدادی به ۴۱۵ حادثه دیده در چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • ارائه خدمات جهادی موجب افزایش رضایتمندی مردم می‌شود