Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب و کودک دهم اسفندماه سال جاری در مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی افتتاح خواهد شد.

فلسفه شکل گیری این رویداد به فضای ارتباطی غالب جهان امروز باز می‌گردد که عموماً تحت سیطرۀ ابزارک (گجت)‌های دیجیتال و پیام رسان‌های جمعی است که موجب کتاب گریزی و کتاب هراسی در اقشار مختلف اجتماع و به ویژه در کودکان و نوجوانان شده است، به نحویی که سرانه مطالعه در جامعه به شدت افت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا این نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب و کودک در راستای ضرورت ایجاد آشتی و الفت بین کودکان سرزمینمان با کتاب و کتابخوانی در دستور کار مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی، با همکاری شتابدهنده گام دوم، قرار گرفته است.

این رویداد به دنبال آن است تا برای ایجاد الفت و قرابت بین کتاب و کودک، و وارد کردن کتاب به فضای خانه و خانواده تحول در فرم و محتوای کتاب و کتابخوانی را دنبال کند. از منظر تحول در فرم، کتاب می‌تواند از شکل کلاسیک و چاپی آن خارج شده و گونه‌های متفاوتی مانند کتاب گویا، کتابِ انیمیشنی، کتاب سه بعدی، و اپلیکیشن‌های کتابخوانی را در بر گیرد.

از منظر تحول در محتوا، کتاب‌ها باید با توجه به انگاره‌ها و بُنمایه‌های جهان معاصر همخوان شوند تا برای کودکان جذابیت‌های خاص خود را داشته باشند. باید به خاطر داشته باشیم که این روز‌ها کتاب باید در رقابت با بازی‌های دیجیتال، تلویزیون، فضای مجازی و اینترنت بکوشد، مخاطب خودش، یعنی کودکان را جذب کند که بدیهی است کاری سخت و طاقت فرسا است. از همین رو، کتاب باید محتوایی جذاب و گیرا برای جذب کودکان داشته باشد.

اعضای شورای سیاستگذاری و دبیران علمی و اجرایی نخستین رویداد نوآورانه و فناورانه کتاب و کودک، دغدغه مندانه بر این باورند که می‌توان با استفاده از خلاقیت و ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه، بین نسل جدید، با کتاب و مطالعه رابطه موفق‌تر و موثرتری ایجاد کرد و کتاب را دوباره به زندگی و خانواده بازگرداند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رویداد های فناورانه دانشگاه شهید بهشتی کتاب خوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بهداشت ودرمان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان به گفته رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه برای خرید این دستگاه ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

دکتر زند اظهار داشت: خرید این دستگاه پیشرفته توسط سازمان بهداشت جهانی صورت گرفته است.

وی افزود: نوبت دهی در شیفت صبح انجام می‌شود و حدود ۲۰ نفر بیمار پذیرش می‌شوند و اگر مشکل نیروی انسانی مرتفع شود نوبت دهی شیفت بعدظهر هم راه انداری خواهد شد.

رئیس بیمارستان شهید بهشتی قروه یکی دیگر از نیاز‌های اساسی این مرکز درمانی را نبود دستگاه سی تی اسکن ذکر کرد.

 

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • موفقیت آمیزبودن عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • توسعه بهداشت ودرمان