Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@04:01:44 GMT

حضرت زینب(س) اسوه صبر و شکیبایی است

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۶۳۰۴

حضرت زینب(س) اسوه صبر و شکیبایی است

احسانی با بیان اینکه حضرت زینب(س) شجاعت و مقاومت بی نظیر را با مهربانی و پرستاری بازماندگان حماسه بزرگ عاشورا درآمیخت، گفت: حضرت زینب (س) الگوی زنان و مردان عالم و اسوه تمام عیار ایثار و مجاهدت بود.

«احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به مناسبت وفات حضرت زینب (س)  گفت: حضرت زینب (س) قهرمان دلیری بود که شجاعت و مقاومت بی نظیر را با مهربانی و پرستاری بازماندگان حماسه بزرگ عاشورا درآمیخت و الگوی زنان و مردان عالم ،نماد دلیری و مهرورزی، اسوه تمام عیار ایثار و مجاهدت ، پرهیزکاری و پرستاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: نگاهی به زندگی حضرت زینب(س)، گواه بر این است که زندگی و حیات آن حضرت آمیخته با صبر جمیل بوده است  و مصائب حضرت زینب(س) در تمام تاریخ کم­ نظیر است.

 

 وی ادامه داد: مقاومت و شکیبایی در راه پاسداری از حریم دین و ولایت، کنترل نفس خود در برابر ناملایمات، ضعف نشان ندادن در مقابل دشمن، حفظ عزت و کرامت و ...، از ویژگی‌های صبر جمیل زینبی است.

 

وی صبر ، بردباری و توکل به خداوند را رمز موفقیت در برابر ناهمواری های و مشکلات زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: صبر در شرایط مختلف زندگی موجب خیر و برکت و دست یابی به نقطه های کمال در انسان خواهد شد.

 

احسانی با اشاره به اینکه مهارت صبوری نیازمند تمرین است، گفت: برای دست یابی به این مولفه مهم زندگی به تمرین و انس با معنویت لازم است.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: حضرت زینب(س) هرگز در برابر سختی‌ها تسلیم نشد و با استواری زیبنده‌ای، رسالت خویش را که نشر واقعه عاشورا بود، در میان طوفان حوادث به انجام رساند و با مجاهدت و قیام شجاعانه خویش در برابر زورگویان هم‌چنین فریب‌خوردگان زمان، آن چنان از قیام امام حسین(ع) دفاع کرد که ‏تا قیام رستاخیز، نام ایشان همواره زنده و جاودانه است.

 

گفتنی است، سرانجام در پانزدهم رجب 63 هجری قمری این بانوی دشت کربلا پس از سال‌ها رشادت و دلیری در شام به دیدار حق شتافت و پیکر مطهر آن بانوی بزرگوار در دمشق به خاک سپرده شد. اینک بارگاه ایشان زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت (ع) است.

پایان پیام/89

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیرکل ارشاد همدان استان همدان حضرت زینب س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند

به گزارش همشهری آنلاین،‌امام جعفر صادق علیه السلام، رئیس و بنیان‌گذار مکتب شیعه جعفری است. شخصیتی عالم و بزرگوار که در طول عمر ۶۵ ساله خود، بیش از چهار هزار شاگرد را در علوم و دانش‌های گوناگون فقهی، علمی، کلامی، توحیدی، ولایتی، حدیث نفس، معرفت‌شناسی و … آموزش دادند به طوری که چهره‌های علمی بزرگی مانند جابر بن حیان، زراره بن اعین، ابان بن تغلب، ابو حمزه ثمالی، هشام بن حکم، مفضل بن عمر و بسیاری شخصیت‌های شناخته‌شده و مطرح در مکتب آن حضرت علم و دانش آموختند. شاگردان امام صادق (ع) تنها از میان مردم شیعه مذهب نبودند، بلکه حتی مردمی از اهل سنت، یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره بردند. حوزه‌های علمیه یادگار مکتب امام صادق (ع) بوده و طلبه‌های امروز، شاگردان و رهروان آن حضرت در تعلیم، تربیت، تحصیل و تدریس علوم دینی هستند.گزارش پیش رو زندگی طلبگی طلاب در حال تحصیل در حوزه علمیه شهرستان گرگان را به تصویر کشیده است.

طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی طلبگی کد خبر 849335 منبع: مهر برچسب‌ها استان مازندران امام خمینی خبر ویژه جامعه روحانیت مبارز

دیگر خبرها

  • بلینگام: رئال مادرید تمام زندگی من است؛ کاش خاطرات بارسلونا را دوباره زنده کنم
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • عکس | طلبه ها اینگونه زندگی می‌کنند
  • می‌ترسم جنگ تمام شود و این زندگی ادامه داشته باشد!
  • دوران رویس و دورتموند باید در فینال ومبلی تمام شود!
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • علم‌الهدی: امامتِ سیاسی دشمن دارد و تا امروز هم این دشمنی ادامه داشته