Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان را بستر رونق تولید و اقتصاد ملی دانست و افزود: حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است با نگاه کاربردی و علمی از برنامه های مهم دانشگاه لرستان است.

« خسرو عزیزی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد،: با بیان اینکه ریشه اقتصاد دانش بنیان از دانشگاه گرفته می شود و دانشگاه در این زمینه  با توجه به پتانسیل های که دارد گام های زیادی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه لرستان افزود: نگاه علمی و کاربردی در حوزه اقتصاد می تواند بستر شکوفایی اقتصادی و رونق تولید باشد.

 

وی با بیان اینکه در مجموع دانشگاه لرستان در راستای تقویت اقتصاد دانش بنیان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: این نگاه کاربردی و علمی می تواند در جامعه موثر باشد.

 

عزیزی بیان کرد: با نگاه دانش بنیان به برنامه های اقتصادی در واقع به داشته های خودمان در کشور تکیه کرده و در عرصه تولید و افزایش تولید با تکیه بر این داشته ها به شکوفایی اقتصادی و رونق تولید دست می یابیم.

 

عزیزی با برشمردن برخی طرح های اقتصاد محور دانشگاه لرستان، افزود: پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان گامی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

 

وی ادامه داد: مزرعه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی مرغ بومی را در دانشگاه لرستان  در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است که می تواند پتانسیلی در زمینه تولید دانش بنیان باشد.

 

عزیزی افزود: در مجموع آنچه دانشگاه گام بر می دارد حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است با نگاه علم کاربردی و علمی که در جامعه موثر باشد است.

 

رئیس دانشگاه لرستان در ادامه با اشاره رنکینگ وزارت علوم، تحقیقات و رتبه دانشگاه لرستان، افزود: به کمک دانشگاهیان رتبه دانشگاه لرستان در یکی از رتبه بندی های مورد تایید وزارت علوم و کشورهای جهان اسلام به عنوان پایگاه جهان اسلام، در سال 98_99 معادل 10 پله ارتقاء یافته است.

 

ارتقای 10 پله ای رتبه دانشگاه لرستان

 

وی افزود: هم اکنون رتبه دانشگاه لرستان در حدود 32 تا 33 است که قبلا بین 40 تا 50 بوده است.

 

خسروی با بیان اینکه رتبه های دانشگاهی بر اساس سه تا پنج سال اخیر سنجیده می شود، افزود: با توجه به رشد 400 درصدی تولید علم در دانشگاه لرستان در سال های آتی رتبه دانشگاه لرستان بین 21 تا 30 خواهد بود.

 

برگزاری نشست ها و کرسی های دانشجویی در بستر فضای مجازی

 

وی با اشاره به اینکه در  شرایط کرونا سلامت دانشجو ودانشگاهیان خط قرمز ما بوده است، افزود: بر مبنای رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی و استانی کرونا حضور فیزیکی  دانشجویان امکان پذیر نبود اما سریعا بستر فضای مجازی برای ادامه فعالیت های علمی و دانشجویی دانشگاه لرستان فراهم شد.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: کرسی های آزاد اندیشی، نشست ها و برنامه های تشکل ها  زیر نظر هیئت نظر بر فعالیت تشکل ها به قوت خود باقی بوده و برگزار شده است.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقتصاد دانش بنیان دانشگاه لرستان اقتصاد مقاومتی حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان رتبه دانشگاه لرستان دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد

به گزارش تابناک، تسنیم نوشت: براساس اعلام سازمان شیلات، سرانه مصرف ماهی در کشور حدود 13 کیلوگرم برآورد شده است درحالی که میانگین جهانی آن حدود 20 کیلوگرم است.

یک بخشی از کمبود مصرف سرانه به دلیل ذائقه ایرانی است که به دلیل  بوی ماهی و تیغ ماهی، خانوارها به خاطر پخت و پز آنها با مشکل مواجه می‌شوند. متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه غذاهای دریایی راهکاری مبتکرانه برای این مشکل طراحی کردند.

خانلر مدیرطرح این شرکت دانش‌بنیان گفت: در راستای تکمیل زنجیره تأمین آبزیان و در راستای فرآورده‌های شیلاتی، تولید سوسیس و کالباس ماهی را در دستور کار قرار دادیم که برای نخستین بار 13 محصول سوسیس و کالباس را از ماهی "سیوس" تولید کردیم.

وی تصریح کرد: این محصولات بدون ماده نگهدارنده تا یک ماه قابلیت نگهداری دارد که همین امر،‌ ثبت اختراع شده است.

خانلر گفت: سوسیس‌هایی که در خارج از کشور از جمله چین و اروپا تولید می‌شود به شدت طعم ماهی دارد و برای مصرف‌کننده و ذائقه ایرانی اصلاً‌ مناسب نیست و ما توانستیم بعد از 15 سال کار تحقیقاتی، با بومی‌سازی خط تولید، قیمت تمام‌شده را پایین بیاوریم.

حذف بو و طعم نامطبوع ماهی در کنار حفظ همه خواص مفید آن،‌ فراپاستوریزه بودن و هضم راحت از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است.

از ویژگی‌های دیگر دانش‌بنیانی این محصول می‌توان به استفاده از یک چهارم حد مجاز نیترید سدیم و تعداد میکروارگانیسم صفر اشاره کرد.

این فرآورده که از محصولات فناورانه صنایع غذایی است در راستای توسعه سهم بازار کشورمان در این حوزه، قیمتی ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های خارجی دارد. این فرآورده دانش‌بنیان ایرانی تاکنون به کشورهای عراق، عمان، قطر و امارات صادر شده است.

دیگر خبرها

  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان