Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@15:15:43 GMT

تولید داروی گیاهی کرونا در کاشان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۷۲۶۴

تولید داروی گیاهی کرونا در کاشان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان از انتخاب شربت گیاهی فرموله شده توسط پژوهشگران این دانشگاه به عنوان داروی برگزیده در جشنواره ملی گیاهان دارویی و ویروس کرونا خبر داد.

حمیدرضا بنفشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص شربت گیاهی برای بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: شربت گیاهی فرموله شده برای بیماران کرونا توسط حمیدرضا بنفشه، مرتضی کوثری، مهدی نورالدینی، احمد نجفی، محمدکاظم سیاح و حسین اکبری موفق به کسب عنوان داروی برگزیده برای بیماران مبتلا به کرونا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این دارو نتیجه طرح تحقیقاتی مصوب در دانشگاه علوم پزشکی کاشان است و با سعی و تلاش بی‌وقفه به دست آمده است تا در اختیار بیماران قرار بگیرد.

این استاد فارماکولوژی ادامه داد: مدیریت اجرایی طرح شربت گیاهی فرموله شده توسط پژوهشگران در دانشگاه علوم پزشکی کاشان را خودم بر عهده داشتم و بر تمام فعالیت‌ها و روند کار نظارت کامل بوده است تا به نتیجه مطلوب رسیدیم.

کد خبر 477823

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کاشان کاشان داروی گیاهی درمان کرونا درمان کرونا با داروی گیاهی آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شربت گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد گفت: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به بحث کمبود آب و خشکسالی شهر مشهد، یکی از اولویت‌های سال جاری، استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر است.

وی افزود: زری اسکیپ یا خشک منظر به هنر طراحی فضای سبز با استفاده از گیاهانی که نیاز بسیار کمی به آب دارند گفته می‌شود؛ طراحی خشک منظر، رویکردی متداول در سطح جهان است که در مواجهه با شرایط و اقلیم‌هایی گرم و خشک مطرح می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اضافه کرد: گونه‌هایی چون رزماری، اسطوخودوس، اردی، نازیخی، بابونه، فیلا، برف در تابستان، گازانیا، استسپرموم، زرشک زینتی، ژونیپروس، طاووسی، اگاو، لیروپ، الوورا و… از گونه‌های کار شده در جشنواره خشک منظر امسال در لچکی تقی آباد و ابتدای آیلند کلاهدوز است.

مختاری افزود: در زری اسکیپ، یک طراح منظره بسیار جذاب و زیبایی را با استفاده از انواع گیاهان پوششی و گونه‌های متنوع کم نیاز به آب در ترکیب با انواع مصالح طبیعی مانند سنگ، مالچ‌ها، چوب، سنگ و صخره و … برای محیط پیرامون به وجود می‌آورد که ضمن کاهش چشمگیر و قابل ملاحظه هزینه‌های نگهداری، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کد خبر 747680

دیگر خبرها

  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟