Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@09:10:43 GMT

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چوب حرارتی شد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۴۷۴۵۱

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید چوب حرارتی شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، یوسف زارع بیدکی، مدیرعامل شرکت گرما چوب پارسیان در مورد محصول شرکت گفت: چوب خام برای نمای ساختمان قابل استفاده نیست و در اثر آب، رطوبت و گرما از بین می‌رود. بر همین اساس با کوره‌های دانش بنیان طراحی شده در شرکت و عملیات حرارتی به چوب تا ۲۱۲ درجه حرارت داده می‌شود؛ این کار باعث افزایش مقاومت چوب در برابر گرما، باران ورطوبت و موریانه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چوب در دمای ۸۰ درجه آتش می‌گیرد اما با تکنولوژی بکار رفته در کوره‌ها می‌توانیم تا ۲۱۲ درجه به چوب حرارت بدهیم تا تغییرات شیمیایی مورد نظر روی چوب اتفاق بیفتد.
مدیرعامل شرکت گرما چوب پارسیان بازار هدف محصولات این شرکت را صنعت ساختمان عنوان کرد و گفت: بزرگترین مشکل ما تامین مواد اولیه است. ماده خام مورد استفاده در کوره‌های ما از روسیه وارد می‌شود بر این اساس با مشکلاتی چون نوسانات ارزی، تحریم‌ها و کمبود نقدینگی مواجه هستیم.
زارع بیدکی در مورد مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه‌های تولیدی در داخل کشور گفت: ما با اتکا به توان متخصصان خود توانستیم تجهیزات تولیدی این فرآیند مانند کوره حرارت‌دهی را بومی‌سازی کنیم. این مزیت به ما این امکان را می‌دهد که بر اساس تغییرات مورد نیاز، عملکرد کوره و فرآیند را متفاوت کنیم، این در حالی است که کوره و تجهیزات رقبای ما در داخل وارداتی است و آنها تنها تولیدکننده این محصول هستند. از طرف دیگر استفاده از دانش و تخصص بومی، بازطراحی و ساخت برخی از ماشین‌آلات صنعتی و تلفیق آن با برخی از تجهیزات خارجی سبب شده تا محصول نهایی از نظر کیفی تفاوتی با نمونه خارجی نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت گرما چوب پارسیان در مورد چشم‌انداز آینده شرکت به طرح توسعه‌ای برای افزایش ظرفیت تولید اشاره کرد و گفت: بهبود مستمر کیفیت، دستیابی به بازارهای جهانی و اشتغالزایی از جمله چشم‌انداز‌های کوتاه مدت ما است. در حال حاضر با دو کوره دانش بنیان، عملیات حرارت‌دهی را انجام می‌دهیم اما در نظر داریم که در قالب یک طرح توسعه‌ای، با تولید کوره‌های دیگر ظرفیت تولید را افزایش دهیم.
زارع بیدکی در مورد تسهیلاتی دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: برای طراحی کوره سوم از صندوق نوآوری مصوبه تسهیلات چهار میلیارد تومانی را دریافت کردیم. البته در گذشته نیز دو تسهیلات نمونه‌سازی و تولید قبل از صنعتی به مبلغ 180 و 250 میلیون تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده بودیم. در تلاش هستیم تا محصول تولیدی را نیز دانش بنیان کنیم در این‌صورت می‌توانیم از تسهیلات سرمایه در گردش و فروش لیزینگی صندوق نوآوری هم استفاده کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی خبرخوب صنایع چوب ایران ساخت صندوق نوآوری دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان، موفق شدند یکی از نانوکاتالیست‌های مورد استفاده در تولید بنزین را تولید و تجاری‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا با بومی‌سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام موثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

 حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا درباره فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست‌ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری‌سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش‌بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آنها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، این شرکت بر روی کاتالیست‌های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

بومی‌سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی‌سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود