Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش حسن‌نژادگفت: لرستان۱۲ درصد از شبکه‌های آب جاری کل کشور را در خود جای داده است .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ حسن‌نژاد درگفت وگوی  خبری ،اظهارکرد : استان لرستان 28290 کیلومتر مربع  وسعت دارد که حدود 71 درصد آن کوهستان و 29 درصد دشت است که در 30 دشت شاخص گسترده  شده است .

اوافزود :  براساس نقشه های موجود 59 درصد مساحت استان درحوزه کرخه و  41 درصد در حوضه کارون بزرگ قرار گرفته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نژاد تصریح کرد: استان ما با بیش از 130 رودخانه دائمی و فصلی با طول حدود 9000کیلومتر در دو حوضه کارون و کرخه با تولید حدود 8 میلیارد متر مکعب رواناب و حدود ۴/۵میلیارد متر مکعب رواناب ورودی به استان در مجموع ۱۲/۵ میلیارد متر مکعب، معادل 12 درصد  از آبهای جاری کشور را تشکیل داده و یکی از غنی ترین شبکه های آب سطحی کشور است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خاطر نشان کرد: براساس آماربرداری دوره سوم در استان تعداد 10212 دهنه چشمه با خروجی سالانه حدود 900 میلیون متر مکعب و 1663 رشته قنات با خروجی سالانه حدود 80 میلیون متر مکعب و مقدار 700 میلیون متر مکعب از چاه‌های آب تخلیه و بهره برداری می شود .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب آب منطقه ای آبهای جاری متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • ۸۵ درصد از شبکه آبیاری سد حوضیان الیگودرز اجرا شد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟