Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: توجه به حقوق و ایثار پرستاران حتما باید بیشتر شود، اما در ۱.۵ سال گذشته جایگاه و سرمایه اجتماعی پرستاران و درآمد آن‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

خبرگزاری میزان - ایرج حریرچی روز شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع سلامت گفت: همیشه می‌توانیم با بیان مشکلات و کمبود‌ها و مقایسه با افراد و گروه‌هایی که وضعیت بهتری دارند وضع بهتر را مطالبه کنیم، اما باید قدر داشته‌های خود را هم بدانیم، وضعیت پرستاران بخش دولتی در مقایسه با نیرو‌های بخش خصوصی یا میانگین درآمد خانوار‌ها یا حداقل بگیران به مراتب بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممکن است پاداش پرستاران یا حقوق آن‌ها نسبت به تورم کم باشد، اما باید به این نکته هم توجه کنیم که حقوق پرستاران نسبت به بسیاری از مشاغل بهتر است. میزان بیکاری در این شغل بسیار پایین است. گرچه کار‌هایی که برای پرستاران انجام داده ایم کافی نیست و کم است، اما باید اقدامات انجام شده را هم ببینیم.

بیشتر بخوانید: بعد از تزریق واکسن روسی کرونا چه علائمی به سراغ شما می‌آیند؟

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: می‌دانیم که پرستاران مشکل دارند. اکنون مهم این است که پرستاران و خانواده‌های آن‌ها را فراموش نکنیم. وزارت بهداشت برای حمایت از این نیرو‌های فداکار آمادگی کامل دارد و از سازمان نظام پرستاری می‌خواهیم در این زمینه وزارت بهداشت را هم درگیر کنند.

وی گفت: پرستاران زیادی در مواجهه با کرونا جان خود را از دست دادند، بسیاری از آن‌ها غافلگیر شدند، زیرا برخلاف زمان جبهه و جنگ که رزمندگان از اول می‌دانستند جایی می‌روند که امکان جان باختن وجود دارند، پرستاران در محیط بیمارستان برای خدمت کردن می‌آیند، بنابراین وظیفه ما است که از آن‌ها حمایت کنیم و حمایت می‌کنیم.

حریرچی افزود: حوادثی مانند شهادت پرستار مهشید گودرز که فرزندش را هفت ماهه باردار بود یا پرستار دیگری که در کرج که او هم باردار بود و بر اثر کرونا شهید شد همه عناصر یک تراژدی را دارد واقعا بزرگ کردن بچه بدون مادر کار سختی است.

وی گفت: وقتی یک نفر این چنین فوت می‌کند همه به آن توجه می‌کنیم، اما وقتی تعداد بالا می‌روند، تبدیل به عدد و آمار می‌شود، اما واقعا گلچین روزگار بهترین‌ها را می‌چیند و توفیق شهادت نصیب هر کسی نمی‌شود. در زمان جنگ هم همین طور بود رزمندگانی که شهید می‌شدند یک سر و گردن از بقیه بالاتر، مهربانتر، وظیفه مند‌تر و خوش مشرب‌تر بودند.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: رفتار پرستاران فداکار برای همه ما الگوست، اما باید یادمان نرود که برای چه هدفی وارد نظام سلامت شدیم و از اهداف اصلی دور نشویم و بدانیم این همه ایستادگی برای چیست.

وی گفت: فعالیت در نظام سلامت چهار هدف دارد. اول تامین سلامت مردم، دوم مراقبت از منافع مالی بیماران و جلوگیری از خسارت مالی به مردم و سوم توجه به نیاز‌های غیر بهداشتی و غیر درمانی مرتبط سلامت و چهارم افزایش کارایی است.

حریرچی افزود: گاهی با وجود همه تلاشی که می‌کنیم این اهداف محقق نمی‌شود مثلا آیا با وجودی که ۹ درصد از تولید ناخالص ملی در حوزه سلامت هزینه می‌شود آیا به اهداف اساسی نظام سلامت رسیده ایم.

وی گفت: مساله مهم دیگری که وجود دارد این است که باید قدر کار‌های انجام شده را بدانیم گاهی در یک شهری که هیچ تخت بیمارستانی نداشته، بیمارستانی می‌سازیم، اما همزمان با افتتاح بیمارستان مردم و مسئولان آن شهر به جایی که اندکی خوشحالی کنند می‌گویند بیمارستان دوم را کی می‌سازید.

حریرچی افزود: در مورد پرستاران هم شاید همین طور باشد در دو یا سه سال گذشته کا رهای زیادی برای بهبود وضعیت معیشت پرستاران و احقاق حقوق آن‌ها انجام شده که باید دیده شود و بعد از آن برای بهتر شدن وضعیت تلاش کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کرونا وزارت بهداشت پرستار مدافعان سلامت حریرچی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت پرستار مدافعان سلامت حریرچی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند

 چشم‌ها از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای صورت هستند که باید تحت مراقبت و توجه ویژه‌ای باشند تا آسیب احیانا جبران ناپذیری به آن‌ها وارد نشود.

از همین رو دکتر ناصر کریمی، متخصص و جراح چشم، فلوشیپ جراحی های پلاستیک و ترمیمی چشم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما در خصوص «حوادث چشمی» با اشاره به این مطلب که هیچ شغلی وجود ندارد، که اصول تدوین شده بهداشت حرفه‌ای نداشته باشد، بیان کرد: رعایت اصول بهداشت حرفه‌ای هر شغل، در حفظ و سلامتی چشم‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

او به عنوان مثال مطرح کرد: افرادی که پشت صفحه نمایشگر کامپیوتر کار می‌کنند، باید هر ۲۰ دقیقه از جای خود بلند شوند و به مدت ۲۰ ثانیه، به فاصله ۲۰ متری خود با دقت نگاه کنند، زیرا چشم‌ها در این حالت از انقباض دائمی خارج می‌شوند و استراحت می‌کنند.

ناصر کریمی به یکی از باورهای اشتباه افراد در خصوص شست‌وشوی چشم  با چای اشاره کرد و گفت: در چای ترکیباتی وجود دارد که مویرگ‌های چشم را تنگ می‌کند و باعث کمتر شدن قرمزی چشم می‌شود. اما مشکل این است که خود جوشانده چای حاوی ذرات بسیار کوچکی است که ممکن است باعث بسته شدن مسیر عبور غدد اشکی شود و دردسر جدیدی ایجاد کند، وی تاکید کرد: شست‌وشو با چای هیچگونه اثر درمانی خاصی ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که در روزهای آلودگی هوا، برای حفظ سلامت چشم‌ها چه باید کرد؟، گفت: در شهرهای آلوده به خصوص همراه با خشکی هوا، شست‌وشو با قطره اشک مصنوعی، به افرادی که چشم حساسی دارند، توصیه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • اجرای دو پویش ملی سلامت در برنامه وزارت بهداشت
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • گنجینه‌ای به نام سرمایه اجتماعی
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم