Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بویراحمد با مشارکت مردم از نارنجی به زرد تغییر کرد اما وضعیت شهرستان های کهگیلویه و گچساران همچنان نارنجی است.

پرویز یزدان پناه روز شنبه اظهار داشت: هم اینک ۱۵۲ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند که ۴۶ نفر مبتلای قطعی و ۱۰ نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین از مجموع مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ هزار و ۸۲۸ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اینک بیشتر مشکلات مربوط به شهرستان دنا و شهر و روستاهای زلزله زده این منطقه است که کار نمونه گیری از آن ها به جد در دستور کار است.

یزدان پناه تاکید کرد: باید مراقبت های لازم در خصوص حضور امدادگران در این منطقه باشیم تا از ایجاد بحران شیوع کرونا جلوگیری شود و در این باره محدودیت های لازم اجرایی شود.

وی ادامه داد: خدمت رسانی به زلزله زدگان نباید سبب مبتلا شدن آنها به ویروس کرونا شود که در این باره تست های سریع کرونا در ورودی های شهر سی سخت برای کنترل بیماری کرونا از افراد غیر بومی در حال انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: به زودی پیمانکار بیمارستان شهر سی سخت نیز مشخص و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

یزدان پناه گفت: شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۴۳ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان شیوع کرونا در لنده و باشت بوده است و شاخص مثبت بودن نمونه ها در استان ۲۹ درصد و در کشور ۱۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: میزان تست های کرونا در استان به طور چشمگیری افزایش یافته و بیمار یابی فعال تر شده است.

یزدان پناه عنوان کرد: با تعامل مردم، استفاده از ماسک و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و حضور نیافتن در تجمعات می توان از ورود پیک چهارم کرونا به استان جلوگیری کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد یزدان پناه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به استان خبر داد و گفت: مرکز رادیوتراپی یاسوج تا یک‌سال دیگر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید جاودان سیرت، امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دستگاه رادیوتراپی برای اولین بار وارد استان شده‌است، اظهار کرد: دستگاه رادیوتراپی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان یکی از به‌روزترین، با کیفیت‌ترین و مجهزترین دستگاه‌های موجود در کشور است که اعتبار آن از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری تأمین شده‌است.

وی به نیاز مبرم مردم و ارائه خدمات مهم دستگاه رادیوتراپی، اشاره کرد و افزود: این دستگاه می‌تواند تعداد افراد مبتلا به سرطان‌هایی که با عمل جراحی بهبود پیدا نمی‌کنند را درمان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان یاسوج گفت: یکی از مزیت‌های دیگر مرکز رادیوتراپی آن است که با توجه به تعداد زیاد جلسات رادیوتراپی بیماران، هزینه‌های گزافی در پی مراجعه به استان‌های هم‌جوار، بیمار متحمل می‌شد که با عنایت دولت و مقام عالی وزارت و نیز با پیگیری‌های صورت گرفته، این دستگاه برای ارائه خدمات به مردم شریف استان وارد شده‌است.

جاودان‌سیرت با اشاره به اینکه کلنگ ساختمان این مرکز شهریورماه ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم بهداشت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به زمین‌زده شده است، افزود: با توجه به اینکه سازه رادیوتراپی یک سازه منحصربه‌فرد است که باید ۱۰ متر در زیرزمین ساخته شود و قطر دیوارهای سازه باید سه متر باشد، از این رو پروسه‌ای زمان بر است و امیدواریم کمتر از یک‌سال دیگر به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 748834

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد