Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - حذف دفترچه درمانی تامین اجتماعی از ابتدای اسفندماه جاری آغاز شده اما شاهد ناهماهنگی بین سازمان تامین اجتماعی و مراکز درمانی و سرگردانی شهروندان هستیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی و تبدیل آنها به دفترچه‌های الکترونیکی از اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای بهبود عملکرد این سازمان بود که از ابتدای اسفندماه سال جاری شروع به فعالیت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال با حذف دفترچه‌های کاغذی، برخی از درمانگاه‌ها و یا داروخانه‌ها با نامعتبر خواندن دفترچه‌های تامین اجتماعی که تاریخ آنها به اتمام رسیده و یا اینکه هیچ دستورالعملی برای استفاده از دفترچه‌های مجازی برای آنها ارسال نشده است باعث سردرگمی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی شده‌اند!

جدا از این موارد، طبق تحقیقات صورت گرفته از طرف خبرنگار ما گاهی نسخ درمانی افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در مراکز درمانی به صورت آزاد محاسبه می‌شود و هیچ همکاری بین درمانگاه‌ها و داروخانه‌ها دیده نمی‌شود. پس از مراجعه به یکی از کارگزاری‌های تامین اجتماعی سطح شهر سنندج، محمدی یکی از شهروندان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی گفت: با الکترونیکی شدن دفترچه‌های تامین اجتماعی گام موثری در راستای حل مشکلات مردم برداشته شده اما به شرطی که همه مراکز درمانی و داروخانه ها با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی افزود: بنده با توجه به اینکه دفترچه درمانی‌ام تمام شده است دفترچه جدیدی برایم صادر نمی‌شود و از سویی دیگر برای تهیه داروهایم، نمی‌توانم از دفترچه استفاده کنم و بارها به داروخانه‌های سطح شهر مراجعه کرده و آنها در پاسخ می‌گویند که هیچ بخش‌نامه‌ای در این باره به دست ما نرسیده است.

محمدی گفت: به نظر من به عنوان یک شهروند ایرانی و سنندجی ابتدا باید همه زیرساخت‌های انجام یک طرح انجام شود بعد طرح به اجرا در بیاید تا مردم دچار سردرگمی نشوند‌.

این شهروند سنندجی در پایان سخنان خود تصریح کرد: من در حال حاضر مجبور به تهیه دارو با قیمت آزاد هستم چرا که تاریخ و برگ‌های دفترچه‌ام به اتمام رسیده و دفترچه جدیدی برایم صادر نمی‌شود و داروخانه‌ها و مراکز درمانی نیز دفترچه بی‌اعتبار را پشتیبانی و قبول نمی‌کنند.

جباری دیگر شهروند سنندجی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است، در این‌باره به خبرنگار تسنیم گفت: درست است که خدمات غیر حضوری امری مهم در ارائه خدمات است اما قبل از اجرایی کردن چنین طرح‌هایی باید زیر ساخت‌های آن فراهم شود.

وی افزود: با انجام این طرح در استان می‌توان خدمات بسیار خوبی را دریافت کرد به شرط آنکه اجرای این طرح با هماهنگی‌های لازم انجام شود.

جزئیات حذف دفترچه بیمه تأمین اجتماعی اعلام شدسرگردانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز درمانی/ انعکاس مشکلات از طریق سامانه 1420

 دفترچه‌های فعلی تأمین اجتماعی همچنان معتبر است 

برای اطلاع از وضعیت الکترونیکی شدن دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی با سید صلاح قریشی، مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کردستان به گفت‌وگو نشستیم؛ وی می‌گوید: طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی عمدتاً در حال انجام و تا پایان علنی شدن این طرح مقداری زمان لازم است.

وی افزود: افرادی که به درمانگاه‌ها و یا داروخانه‌های سطح شهر مراجعه می‌کنند و با مشکل پایان تاریخ اعتبار و یا برگ‌های دفترچه روبه‌رو هستند می‌توانند با نشان دادن سربرگ دفترچه‌های خود از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کردستان اعلام کرد: بیمه شدگان تا پایان و اجرایی شدن کامل طرح الکترونیکی شدن دفترچه‌های تامین اجتماعی، می‌توانند از دفترچه قدیمی خود استفاده کنند.

وی افزود: همشهریان و هم استانی‌های کردستانی می‌توانند برای اطلاع از چگونگی طرح الکترونیکی کردن دفترچه‌های درمانی و طرح 3070 (ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی) با سامانه تلفنی 1420 تماس گرفته و در این‌باره مشاوره رایگان و یا با مراجعه به سایت www.es.tamin.ir بیش از 30 خدمت الکترونیکی را دریافت کنند.

قریشی بیان کرد: در حال حاضر 650 هزار نفر در استان تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند که 58 درصد جمعیت شهری کردستان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی هیچ هزینه‌ای برای الکترونیکی کردن دفترچه‌های تامین اجتماعی دریافت نمی‌کند، تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه سال جاری دفترچه کاغذی جدی برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صادر نمی‌شود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کردستان در پایان سخنان خود یادآور شد: پزشکان استان نیز با ثبت نام در سایت www.ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری می‌توانند نسبت به نسخه نویسی الکترونیکی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم؛ آنچه مهم است این است که ارائه خدمات غیر حضوری البته با ایجاد زیرساخت‌های درست و اساسی می‌تواند در راستای خدمت‌رسانی به جامعه و دسترسی آسان به خدمات ارائه شده از طرف ارگان‌های مختلف، گام مهمی باشد و انتظار می‌رود متولیان امر، ضعف‌های این حوزه را برطرف کنند.

انتهای پیام/487/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی تامین اجتماعی تامین اجتماعی تأمین اجتماعی مراکز درمانی ارائه خدمات داروخانه ها حذف دفترچه تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۴۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در شرایطی که هنوز وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مشخص نیست، یک مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان از مذاکرات این کانون با مسئولان تأمین اجتماعی درخصوص ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران خبر داده است.نصرالله دریابیگی در این باره می‌گوید: در جلساتی که با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و معاونین داشته‌ایم سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش کانون عالی بازنشستگان طرح کرده‌ایم؛ اول این که افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تورم ۴۳. ۶ درصدی موجود را پوشش دهد دوم آن که دراجرای ماده ۴۱ قانون کار۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

بیشتر بخوانید: جزییات جدید میزان حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۳ + جدول

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به این موضوع که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کارعنوان کرده و می‌گوید: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.نصرالله دریابیگی گفت: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفربازنشسته تأمین اجتماعی وخانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشرشریف ونجیب است و اگرهیأت مدیره تأمین اجتماعی؛ هیأت امناء ومدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیار وخیمی قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تبیین نقش وجایگاه بازنشستگان امروز دراعتلای صنعت کشور طی سال‌های گذشته گفت: آنانی که درطول ۴۵ سال گذشته برای پیروزی انقلاب وسربلندی کشورمان در۸ سال دفاع مقدس وسال‌های حساس سازندگی از جان ومال خود گذشتند امروز شایسته نیست که شاهد بی‌تفاوتی برخی مسئولان ومدیران باشند و با مشکلات معیشتی دست وپنجه نرم کنند.دریابیگی با اشاره به این که ۶۰ تا ۷۰ درصد کارگران بازنشسته تأمین اجتماعی دریافتی ماهانه‌اشان کمتراز۱۰ میلیون تومان است؛ گفت: دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد و این درحالی است که اختلاف فاحشی با پرداختی سایربازنشستگان دارند.وی با تأکید براین مطلب که ذخایر صندوق تأمین اجتماعی حاصل تلاش میلیون‌ها کارگرزحمتکش ایرانی است، گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی در برابر صاحبان صندوق تأمین اجتماعی یعنی کارگران وبازنشستگان مسئول هستند و نباید بابت تعهدات مالی خویش دربرابرکارگران بازنشسته آدرس غلط بدهند و به انحاء مختلف ازانجام رسالت خویش طفره بروند.

وی بار دیگر افزایش منطقی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق تورم اعلامی مراجع مسئول را خواستارشد وگفت: مفهوم عدالت اجتماعی تقسیم عادلانه ثروت درجامعه است وازمسئولان تامین اجتماعی توقع داریم دراین شرایط سخت همراه جامعه شریف بازنشستگان باشند.پیشتر، چهارم اردیبهشت ماه سال جاری، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ و پرداخت معوقه فروردین نیز در خرداد انجام می‌شود.میرهاشم موسوی افزود: حقوق فروردین بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان مطابق روال هر ماه از ۲۰ فروردین آغاز شده و پیش‌بینی این است که با برنامه‌ریزی انجام شده، افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ اعمال شود همچنین تلاش می‌کنیم معوقه فروردین را نیز در خرداد به حساب بازنشستگان واریز کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228418 برچسب‌ها بازنشستگان

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره توسط شبکه بانکی
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • فاز دوم ساخت بیمارستان تأمین‌اجتماعی مهاباد کلید خورد
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی