Web Analytics Made Easy - Statcounter

خودآموز با بیان اینکه برنامه ریزی برای دسترسی آسان به مساجد یکی از اولویت های شورای فرهنگ عمومی است، گفت: ساماندهی فعالیت های مساجد با محوریت نماز در سطح مناطق مختلف استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۹ اسفند) در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره نماز و رسانه، اظهار کرد: ترويج فرهنگ نماز و دسترسي آسان به مسجد در برنامه هاي و فعاليت هاي فرهنگي استان همواره مورد اهتمام و توجه جدي است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 «عمران خود آموز» با بیان اینکه  توسعه و  ترویج فرهنگ نماز همواره مورد اهتمام ویژه مسئولان استان از جمله نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام است، افزود: توجه به مساله نماز علاوه بر ستاد تخصصی اقامه نماز، در جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی کانون های مساجد نیز همواره به عنوان دستور کار اصلی این نشست ها مطرح بوده است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه یکی از اهدافی که دنبال می شود، ساماندهی فعالیت های مساجد با محوریت نماز است، یادآور شد: نهادهای فعال در مساجد از جمله  کانون های فرهنگی و هنری مساجد، هیئت های مذهبی و پایگاه های بسیج  بایستی به عنوان این توان و ظرفیت را داشته باشند که با همکاری هم فعالیت های مختلف فرهنگی را در مساجد انجام دهند و به فلسفه اصلی  که مساجد دارند جامه عمل بپوشانند.

 

وی با بیان اینکه دسترسی آسان به مسجد در سطح شهر برای عموم مردم از دیگر اهدافی است که در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات همواره دنبال می شود، ابراز کرد: دسترسی آسان به مساجد در نقاط مختلف استان  یکی از مطالبات جدی و مورد اهتمام  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام است.

خودآموز یادآور شد: این مسله در شورای فرهنگ عمومی به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم  با جانمایی مساجد در نقاط  و محلات مختلف  سطح شهر در طرح جامع و تفصیلی شهری، دسترسی به مسجد برای تمامی ساکنین در نقاط شهری به ویژه شهر ایلام بیشتر شده و  نهایتا شاهد اقامه نماز در تمامی مناطق به ویژه نماز جماعت باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش مهمی در ترویج فرهنگ دینی به ویژه نماز دارند، گفت: اصحاب رسانه استان که در بحت فرهنگ سازی نماز و اطلاع رسانی در این حوزه فعالیت داشته اند و در تشویق و ترغیب اقشار مختلف مردم، جوانان و نوجوانان به نماز  نقش داشته اند و خالق آثار ارزشمندی بودنده اند تقدیر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه ما هم به عنوان  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردان اصحاب رسانه  هستیم، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز با حضور و همراهی اصحاب رسانه است.

 

گفتنی است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال گذشته مقام شایسته و تقدیر ویژه ستاد اقامه نماز استان را در حوره نماز کسب کرده است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: خودآموز فرهنگ ایلام مسجد نماز کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای فرهنگ عمومی دسترسی آسان اصحاب رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۰۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از برگزارکنندگان همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اظهار داشت: این همایش افق نوینی در عرصه رسانه‌ای جهان ایجاد کرد که امید می‌رود سال آینده با برنامه‌ریزی بسیار دقیق‌تر و کار کارشناسی ویژه این همایش پربارتری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و اجرایی روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در این شورا سیاست‌گذاری لازم انجام می‌شود.

عضو مجمع خبرگان رهبری با بیان اینکه بوشهر در عرصه تاریخ ایران با مبارزات مردم علیه استعمارگران و متجاوزان دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه مقاومت است، گفت: استان بوشهر با تاریخ ۵۰۰ ساله مقاومت در برابر استعمارگران از جمله مقابله با ۴ بار حمله انگلیس، نماد مقاومت در حوزه خلیج فارس است.

امام جمعه بوشهر از برگزاری همایش ۲ قرن مقاومت در بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: کنگره و همایش بوشهر ۲ قرن مقاومت در مقابل استعمار در دهه نخست اسفند ماه امسال باشکوه‌تر از گذشته برگزار می‌شود که لازم است برای تحقق این مهم شورای تخصصی با مشارکت مسئولان و کارشناسان تشکیل شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، برگزاری کنگره حماسه زنان لرده استان بوشهر علیه استعمار پیر انگلیس را از دیگر برنامه‌های امسال نام برد و گفت: این کنگره بین ۸ تا ۱۱ آبان سالروز حماسه زنان لرده در مقابله با قشون انگلیسی و شکست ارتش استعمار پیر، برگزار می‌شود.

وی تهیه فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در زمینه حماسه زنان لرده را مورد تأکید قرار داد و افزود: امسال در سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۱۲ شهریور ماه به‌عنوان روز ملی مبارزه با استعمار برنامه‌ای ویژه تدوین شود تا سطح ملی و بین‌الملل در بر بگیرد.

آیت الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اجرای برنامه راهپیمایی بزرگ خانوادگی در بوشهر در حمایت از خانواده و فرهنگ عفاف و حجاب گفت: این برنامه عصر فردا در بوشهر در راستای تکریم خانواده و حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود

کد خبر 6097651

دیگر خبرها

  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • مراسم سالروز شهادت رئیسعلی دلواری در سطح بین‌المللی برگزار شود
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ابلاغ ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی»
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند