Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@23:54:53 GMT

بهترین راه برای نگهداری سوپ‌ها

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۲۹۵۸

سوپ، غذایی ساده، سبک و بعضا ارزان است که می‌توان آن را در مقادیر زیاد پخت و برای مدت‌ها در یخچال ذخیره و استفاده کرد. ناطقان: به نقل از العالم، هیچ چیز بهتر از یک بشقاب سوپ در روز‌های زمستان شما را گرم نمی‌کند و  نمی تواند در روز‌های کاری پراسترس، شما را آرامش ببخشد.

سوپ‌ها سرشار از گوشت یا آب مرغ و سبزیجات بوده و از جمله بهترین و مقوی‌ترین مواد غذایی هستند، همچنین ممکن است یکی از محبوب‌ترین انواع غذا برای همه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه می‌توانید مقدار زیادی سوپ تهیه کرده و در فریزر نگهداری کنید تا هم در وقت صرفه جویی کرده و هم اطمینان حاصل کنید که همیشه یک غذای سالم روی میز خود دارید.

روش‌های زیادی برای اطمینان از طول عمر مطلوب در سوپ‌های یخ زده وجود دارد که در این گزارش بهترین آن‌ها معرفی می‌شود:

بهترین روش‌های انجماد سوپ

یکی از محبوب‌ترین روش‌های نگهداری سوپ استفاده از جعبه‌های ذخیره سازی بدون فریزر است. در مورد انواع قوطی‌هایی صحبت می‌کنیم که می‌توانند در برابر سرمای شدید، یخ زدگی و دمای شدید بدون ترک خوردن یا خرد شدن مقاومت کنند.

مگی مون نویسنده کتاب رژیم غذایی ذهن می‌گوید: «انتخاب اندازه مناسب جعبه ذخیره سازی نیز مهم است. اگر شما یک نفر باشید، گرم کردن مجدد غذا از یک کاسه با ظرفیت یک یا دو قسمت منطقی‌تر از نیاز به گرم کردن شش قسمت برای یک وعده غذایی است.

نکته مفید دیگری که باید به‌خاطر بسپارید این است که بگذارید سوپ قبل از انتقال به داخل فریزر کاملاً خنک شود.

بهترین راه برای نگهداری سوپ‌ها بدون از دست دادن ارزش غذائی آن

نگهداری سوپ در کیسه‌ها

همه کیسه‌های ذخیره سازی به یک شکل ساخته نشده اند و وقتی صحبت از گزینه‌های مناسب برای فریزر می‌شود، بهترین و پایدارترین آن‌ها کیسه‌هایی هستند که از سیلیکون چندبار مصرف ساخته شده اند. جدا از آنکه این کیسه‌ها قابل شستشو هستند، می‌توانید آن‌ها را در قابلمه آب داغ گرم کنید.

کیسه‌های پلاستیکی مخصوص فریزر نیز گزینه  بهتری نسبت به کیسه‌های سنتی هستند. این کیسه‌ها از پلاستیک ضخیم‌تر و سخت تری ساخته شده اند که از نشت غذا جلوگیری می‌کند. از آنجا که مایعات با خنک شدن منبسط می‌شوند، حتماً در قسمت بالای کیسه یک فضای ۲ تا ۴ سانتی متری خالی بگذارید.

قالب‌های سیلیکونی، قالب‌های مکعب یخ یا سینی مافین

این قالب‌ها به شما امکان می‌دهد تقریباً هر سوپی را در اندازه‌های مختلف سرو ذخیره کنید، اما یک نکته وجود دارد که باید به‌خاطر بسپارید هنگامی که می‌خواهید سوپ یخ زده را دوباره گرم کنید، ظرف را درون سینی پر از آب گرم قرار دهید تا به بیرون آوردن قسمت‌های آن کمک کند.

بطری‌های شیشه‌ای

شیشه‌های ماسون از بهترین شیشه‌های با دوام و ارزان قیمت هستند که به این ترتیب آن‌ها را به یک ابزار ذخیره سازی عالی تبدیل می‌کند، به ویژه آنکه دهانه آن‌ها پهن است. قبل از گذاشتن ظرف در فریزر حتما اجازه دهید غذا سرد شود تا از شکستن آن هنگام انجماد جلوگیری شود.

چه مدت می‌توان سوپ را ذخیره کرد؟

به طور کلی، سوپ‌ها بسته به مواد تشکیل دهنده آن، می‌توانند حدود ۳ تا ۶  ماه در فریزر نگهداری شوند. سوپ سبزیجات و آشی بیشتر از سوپ لبنیات و گوشت دوام دارند اما همیشه مراقب سوپ‌های یخ زده باشید. اگر به نظر می‌رسد که بو یا مزه خوبی ندارند، بهتر است آن را دور بریزید.

بهترین راه برای نگهداری سوپ‌ها بدون از دست دادن ارزش غذائی آن

آیا سوپ خامه‌ای را می‌توان فریز کرد؟

مطمئناً، اما ممکن است هنگام گرم شدن، بافت خود را حفظ نکند؛ بنابراین بهتر است مواد را بپزید و خامه را وقتی مواد ذوب شده و آماده سرو است، اضافه کنید همچنین، حتماً سوپ‌های حاوی لبنیات یا سویا را به آرامی گرم کنید که در غیر این صورت آن‌ها خمیر یا جدا می‌شوند.

آیا می‌توان سوپ حاوی ماکارونی را منجمد کرد؟

بهتر است سوپ را بدون افزودن ماکارونی بپزید و ذخیره کنید؛ زیرا نشاسته در هنگام انجماد تمایل به جذب مایعات دارد و پس از گرم شدن مجدد بسیار نرم می‌شود.

آیا می‌توان سوپ سیب زمینی را فریز کرد؟

معمولاً بهتر است مواد نشاسته‌ای را درست قبل از سرو اضافه کنید، اما می‌توانید سوپ اصلی را از قبل منجمد کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: بهترین راه ، نگهداری ، سوپ ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بهترین راه نگهداری سوپ ها بهترین راه ذخیره سازی کیسه ها سوپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۲۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس در وضعیت هشدار قرار گرفته اند. مصرف مواد مخدر به نام اسنوس در میان بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می‌تواند روی سلامتی آن‌ها تاثیر بگذارد. در تصاویری که اخیرا منتشر شده است بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه‌ای را در میان لثه و گونه اش قرار داده است تا آن را مزه کند.

عکس جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، برترند ترائوره (بازیکن سابق استون ویلا) و مارک گیلپسی (نیوکاسل) در حال مصرف این مخدر دیده شده است. 

فروش اسنوس به خاطر خطرناک بودنش در اروپا ممنوع است، اما پس از برگزیت در انگلیس قانونی شده است. با این حال هشدار پزشکان مانع از آن نشده است که مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس تبدیل نشود. عوارض این مواد به اندازه‌ای بالا است که خیلی از اعضای لیگ برتر تقاضای کمک کرده اند.

اسنوس شامل ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتینش سه برابر یک نخ سیگار است. با این حال تصور می‌شود که کمتر از سیگار برای سلامتی خطر دارد. اسنوس پودر مرطوب سیاه رنگی است که در کیسه‌های کوچک قرار داده می‌شود. افراد با گذاشتن این بسته‌ها زیر زبانشان می‌توانند از مزه کردنش لذت ببرند. 

خیلی از بازیکنان حاضر در لیگ برتر به این مواد اعتیاد پیدا کردند و در تلاش هستند تا آن را ترک کنند. بر اساس تحقیق انجمن حرفه‌ای فوتبال مصرف اسنوس تنها روی سلامتی تاثیر مخرب نمی‌گذارد و کودکان ممکن است از بازیکنان محبوب خود الگو برداری کنند. مصرف بیش از حد این مواد موجب نگرانی انجمن حرفه‌ای فوتبال شده است و این سازمان هشدار داده که اعتیاد بالا است. طبق تحقیقات برخی بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می‌کنند. آن‌ها کیسه‌ها را زیر لب بالای خود می‌گذارند. 

یک منبع آگاه به نشریه سان گفت: "تعداد زیادی از بازیکنان درگیر آن شدند، چون نمی‌دانند که نیکوتین اسنوس اعتیادآور‌تر از سیگار است. حتی بازیکنان ذخیره هم از این مواد مصرف می‌کنند. پزشکان باشگاه‌های انگلیسی می‌ترسند که نحوه مصرفشان از کنترلشان خارج شود. " مصرف بیش از اندازه اسنوس خطر ابتلا به سرطان دارد. این ماده، چون داخل دهان قرار می‌گیرد می‌توانند آسیب‌های جدی به لثه بزند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین موجب سرطان حلق، پانکراس و معده شود. 

خرید اسنوس به آسانی از طریق اینترنت انجام می‌پذیرد و مصرف کنندگان برای یک پاکت کمتر از پنج یورو هزینه می‌کنند. انجمن حرفه‌ای فوتبال اعلام کرد نیاز است تا اقدامات لازم برای منع بازیکنان از مصرف این مخدر انجام شود و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس به شدت اعتیاد آور است که ترک آن خیلی سخت است.

این مخدر علاوه بر خطر ابتلا به انواع سرطان، مشکلات قلبی و مغزی را نیز ممکن است به همراه آورد. در حالی که این مخدر دود نمی‌شود، اما ترکیبش روی مغز تاثیر می‌گذارد، موجب افزایش دوپامین می‌شود و مصرف کننده مانند کسی که سیگار می‌کشد از آن لذت می‌برد. 

لی جانسن، سرمربی تیم هیبرنین اثرات این مخدر را از نزدیک مشاهده کرده است و معتقد است که ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان اسنوس مصرف می‌کنند. البته این آمار بالا نیست. باشگاه‌هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی که این مخدر را مصرف می‌کنند جریمه کند. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد فروش این مواد در میان پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی‌ها دیده شده است. همچنین یک بازیکن حاضر در دسته دو به دلیل مصرف بیش از اندازه اسنوس در لثه اش تومور سرطانی یافت شده است.

منبع: جماران

tags # فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • گزارش روزنامه شهرداری تهران درباره یک شغل جدید با عنوان «یک زندگی سگی»!
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • ثبت ملی صنایع دستی ۲ شهر فارس
  • سیب زمینی جوانه زده قابل مصرف است؟
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود