Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار آذربایجان‌غربی از تخصیص حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه ارس به سایر مصارف انتقاد کرد و خواستار توجه ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزارت نیرو به این امر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ارومیه ، محمدمهدی شهریاری  امروز در جلسه بررسی برنامه سازگاری با کم آبی استان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور وزیر نیرو برگزار شد، به توسعه سنتی کشاورزی در دو دهه اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: 90 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی بوده اما به دلیل الگوی غلط مصرف آب بهینه لازم از این بخش حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی آبیاری در استان برای دستیابی به شرایطی پایدار و آینده نگر و نیز بهره وری مناسب از آب مصرفی، خواستار سرعت بخشی به برنامه های تدوین شده وزارتخانه های جهاد و نیرو برای مدیریت بهینه مصرف آب شد و گفت: با وجود تصویب برنامه های کاربردی برای اصلاح الگوی مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی اما متاسفانه این برنامه ها به کُندی پیش می‌رود.

تداوم حال ناخوش بزرگ‌ترین دریاچه آب شور ‌خاور‌میانه / چرا حجم و وسعت دریاچه ارومیه افزایش نیافت؟ / آب رهاشده به ‌کجا می‌رود‌؟100 میلیارد تومان برای پایان طرح تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه پرداخت می‌شود

وی بازنگری در کشت محصولات آب بر را یک ضرورت جدی برای استان دانست و بیان کرد: باید با اقدامات لازم در مصرف بهینه بستر سودآوری بیشتر کشاورزان و صیانت از آب را فراهم کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با قدردانی از تلاشهای دولت تدبیر و امید در جان بخشیدن به دریاچه ارومیه تصریح کرد: اقدامات رخ داده که ماحصل یک برنامه جامع و علمی بوده منجر به نجات دریاچه ارومیه شده است.

شهریاری ادامه داد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سالهای نخست در نجات دریاچه بسیار موثر بوده و امروز که این نگین آبی به ثبات نسبی رسیده می‌طلبد تا در ادامه اجرای برخی مصوبات برای تداوم حیات در این استان بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت تخصیص آب به کشت گلخانه‌ای و تداوم عملیات پروژه های نیمه تمامی چون سد نازلو برای استان بسیار مهم است.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از تخصیص حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه ارس به سایر مصارف انتقاد کرد و خواستار توجه ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزارت نیرو به این امر شد تا آینده این نگین آبی با خطر مواجه نشود.

انتهای پیام/7548/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار آذربایجان غربی دریاچه ارومیه مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان، یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.

این هتل با  ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد

با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عملیات احداث هتل و تله‌کابین پیست اسکی خوشاکو ارومیه  آغاز شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه اظهار کرد: این پروژه در راستای توسعه مسیر گردشگری سبز سرو_اشنویه اجرا می‌شود و دارای یک خط تله‌کابین به طول یک هزار و ۳۰۰ متر  و یک هتل با ۷۰ تخت اقامتی است که افتتاح این پروژه در توسعه گردشگری استان تاثیر مهمی خواهد داشت.
 
مرتضی صفری افزود: نزدیکی به مرز سرو و وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری آبشارهای سوله‌دوکل و سلوک، پیست اسکی خوشاکو، آب گرم هفت‌آباد و ... از جمله ظرفیت‌های سیلوانا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • شهید مطهری تکلیف محور و وظیفه‌مند بود
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف محموله داروهای قاچاق در گمرک سرو ارومیه