Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، دولت نجات ملی یمن افزوده است: این اظهارات با هدف سرپوش گذاشتن بر تأخیر اجرای توافق تعمیر فوری نفتکش صافر از سوی سازمان ملل متحد بیان شده است.

پیش‌تر استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که جدول زمانی که برای اعزام کارشناسان سازمان ملل متحد برای بازدید از نفتکش صافر اعلام شده بود قطعی نیست و نگرانی از این وجود دارد که حوثی‌ها (انصارالله) به دنبال بازنگری در این موضوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت نجات ملی یمن این اظهارات سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد را گمراه کننده و بدور از واقعیت خوانده است.

صنعاء تأکید کرده که بر اساس توافقی که میان دو طرف انجام گرفته، تیمی از کارشناسان سازمان ملل متحد و تیمی از کارشناسان یمنی مسؤولیت تعمیر فوری نفتکش صافر را انجام می‌دهند؛ اما طرف مقابل با حضور تیم یمنی برای انجام تصویربرداری زیر دریایی از نفتکش صافر مخالفت کرد.

دولت نجات ملی یمن بار دیگر بر پایبندی کامل توافق تعمیر نفتکش صافر و حفاظت از محیط زیست دریایی تأکید کرده است.

سازمان ملل متحد و دولت نجات ملی یمن مهرماه برای تعمیر فوری نفتکش "صافر" در بندر الحدیده در غرب یمن توافق کرده بودند.

نفتکش صافر چهار سال است که در نزدیکی بندر رأس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسؤولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، [این موضوع] تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می ۲۰۲۰ هشدار داده و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

پیش از این  «احمد عبدالله دارس» وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا هشدار داده که در صورت نشت نفت از نفتکش صافر در الحدیده، آلودگی زیست‌محیطی تا دریای مدیترانه و دریای عرب ایجاد خواهد شد اما  ائتلاف سعودی از تخلیه یا انجام اقدامات محافظتی این نفتکش جلوگیری می‌کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد یمن سازمان ملل متحد یمن اخبار کنکور دولت نجات ملی یمن سازمان ملل متحد نفتکش صافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است

یکی از مقام‌های ارشد سازمان ملل گفته که شمال غزه پس از قریب به هفت ماه جنگ در این باریکه به قطحی تمامی عیاری دچار شده که این روند به سمت جنوب این نوار در حرکت است.

به گزارش ایسنا، «سیندی مک‌کین» مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل به جدیدترین مقام بین‌المللی تبدیل شده که گفته قحطی نوار غزه را در برگرفته است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، از مارس ۲۰۲۴ سازمان ملل و دیگر گروه‌ها و سازمان‌های کمک رسان گفته‌اند که قحطی در غزه قریب‌الوقوع است اما هنوز این مساله به صورت رسمی اعلام نشده است.

این مقام برجسته سازمان ملل در مصاحبه‌ای با برنامه «رو در رو با رسانه» شبکه خبری ان.بی.سی که امروز (یکشنبه) منتشر شد، گفت: «این واقعا وحشتناک است. قحطی تمام عیاری در شمال باریکه غزه وجود دارد و این روند دارد به سمت جنوب این باریکه حرکت می‌کند.»

مدیر برنامه جهانی غذا سازمان ملل خاطرنشان کرد، یک آتش بس و همینطور ارسال کمک به غزه از طریق مسیرهای زمینی و دریایی به شدت مورد نیاز است.

غیرنظامیان در شمال باریکه غزه دسترسی به کمک ندارند و به دلیل تشدید درگیری‌ها خودشان را مخفی می‌کنند. نرخ دقیق سوءتغذیه در میان کودکان زیر پنج سال از یک درصد پیش از جنگ به ۳۰ درصد در مارس رسیده است.

«سامانتا پاور»، مدیر آژانس آمریکایی توسعه بین‌الملل نیز دیگر مقام ارشد آمریکایی است که در ارزیابی خود گفته قحطی در غزه وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • مقام فرانسوی انفعال دولت را در برابر نسل کشی در غزه محکوم کرد
  • فهرست «ایران متحد» برای انتخابات دور دوم مجلس منتشر شد
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • فوت دردناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غم‌انگیز پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • فوت غمناک پیرمرد میاندوآبی زیر چرخ‌های نفتکش
  • مدیر برنامه جهانی غذا: شمال غزه به «قحطی تمام عیار» دچار شده است
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام