Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@22:28:01 GMT

ادعای رئیس ‌سیا علیه چین و روسیه و ایران

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۳۶۷۲

ادعای رئیس ‌سیا علیه چین و روسیه و ایران

کیهان: نامزد جو بایدن برای ریاست سازمان سیا، چین و روسیه و ایران را بزرگ‌ترین تهدیدها علیه آمریکا معرفی کرد.

ویلیام برنز که قرار است جای جینا هاسپل را در سازمان جاسوسی آمریکا بگیرد، در کمیسیون اطلاعات سنا گفت: «در صحنۀ بین‌المللی حاضر که بیش از پیش پیچیده و رقابتی شده، رویکرد غارتگرانۀ دولت چین بزرگ‌ترین چالش ژئوپولتیک آمریکا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» ویلیام برنز افزود: «پشت سر نهادن چین در دهه‌های آینده برای امنیت ملی آمریکا اهمیّت حیاتی دارد» و رسیدن به چنین مقصودی نیازمند «راهبردی درازمدت، روشن و مبتنی بر حمایت دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، اصلاحات درونی و اطلاعات مطمئن است.»

اگر چه ویلیام برنز بر ضرورت همکاری واشنگتن و پکن در زمینه‌های تغییرات اقلیمی یا عدم تکثیر سلاح‌های هسته‌ای تأکید کرد، اما، هشدار داد: «چین به طور روشمند توانمندی‌های خود را در زمینۀ سرقت علمی تقویت، مردم خود را سرکوب و کشورهای همسایه را تهدید می‌کند.» به گفته ویلیام برنز دولت «چین قدرت خود را در جهان توسعه داده و نفوذ خود را در جامعۀ آمریکا بنا می‌سازد.»

ویلیام برنز تأکید کرد نبرد برای برتری فنی در عرصۀ اطلاعات از جمله استفاده از هوش مصنوعی عنصر کلیدی مأموریت و وظیفۀ او به عنوان رئیس‌جدید سازمان اطلاعات آمریکا خواهد بود.

ویلیام برنز همچنین گفت به غیر از چین، روسیه و ایران دیگر تهدیدهای بزرگ امنیتی آمریکا هستند. ویلیام برنز که در سال‌های ٢٠٠٨-٢٠٠٥ سفیر آمریکا در مسکو بوده، تصریح کرد که این تجربه به او آموخته که «دست کم گرفتن روسیه ولادیمیر پوتین خطا است.» او گفت : «روسیه قادر است همانند قدرت‌های نوظهوری از قبیل چین نقشی اخلالگر ایفاء کند.»

ویلیام برنز در عین حال معمار توافق اتمی با ایران بود تصریح کرد که «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، ایالات متحده آمریکا باید هر آنچه می‌تواند بکند.»

 

منبع: فردا

کلیدواژه: رئیس سیا چین و روسیه و ایران ویلیام برنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن

به گزارش قدس آنلاین، تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۲ هواپیمای نظامی چین از خط حساس میانه در تنگه تایوان عبور کردند درحالیکه سفر هفته گذشته بلینکن به چین بمنظور حفظ کانال‌های ارتباطی و بهبود روابط با پکن دیروز پایان یافت.

آمریکا مهم‌ترین حامی بین‌المللی و عرضه کننده تسلیحات به تایوان است برغم اینکه دو طرف روابط رسمی دیپلماتیک با یکدیگر ندارند. بلینکن در جریان سفر به چین مدعی شده بود که حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان حائز اهمیت است.

وزارت دفاع تایلند اعلام کرد که امروز شنبه ۲۲ هواپیمای نظامی چینی از جمله جنگنده‌های سوخو ۳۰ را شناسایی کرده که ۱۲ فروند از آنها از خط میانه عبور کردند.

چین تایوان را مهم ترین موضوع در روابط خود با آمریکا می‌داند و پکن بارها از واشنگتن خواسته است تا فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند.

لای چینگ ته، رئیس منتخب تایوان، پس از پیروزی در انتخابات ژانویه (دی ماه ۱۴۰۲)، در ۲۰ مه (۳۱ اردیبهشت) کار خود را آغاز می‌کند. پکن او را یک جدایی طلب خطرناک می‌داند و درخواست‌های مکرر او برای مذاکره را رد کرده است.

لای روز پنجشنبه گفت که چین باید اعتماد داشته باشد تا با دولت منتخب قانونی تایوان صحبت کند. تسای اینگ ون رئیس پیشین تایوان همانند لای چینگ ته معتقد است که فقط مردم تایوان می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سرکوب اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان است
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند