Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@00:21:35 GMT

گورباچف از بایدن و پوتین خواست با هم دیدار کنند

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۳۷۱۰

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخاییل گورباچف، آخرین رهبر شوروی سابق در اظهاراتی به خبرگزاری اینترفاکس گفت، تجربه نشان داده که دیدار و گفت‌وگو ضروری بوده و مهمترین مساله کنار گذاشتن انزجار متقابل است. روشن است که اولویت منع وقوع جنگ هسته‌ای و اجتناب از وقوع این مشکل است و حل یکجانبه مشکل غیرممکن است و همه باید به این مساله توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گورباچف تجربه خود برای دستیابی با رونالد ریگان، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را یادآور شد و اشاره کرد، ریگان تا نخاع محافظ داشت اما زمانی که حجم مشکل پیچیده را دریافت وارد مذاکره شد.

آخرین رهبر شوروی سابق گفت، به نظر او روسیه و آمریکا تجربه بسیار بزرگی در پاسخ‌ به این سوال دارند، هدف چیست و چطور باید به آن رسید؟

گورباچف ژانویه گذشته نیز گفت، بهتر است روسیه به آمریکا بعد از روی کار آمدن بایدن پیشنهاد امضای بیانیه‌ای را بدهد که موضع دو کشور در مخالفت با وقوع جنگ هسته‌ای را ثابت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: گورباچف شوروی روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۳۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا خواست در صورتی که نتواند تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین را متوقف کند، باید استعفا دهد.

براساس گزارش القدس العربی، این در نشست خبری روز چهارشنبه در دانشگاه مطرح شد که بار‌ها با هو کردن دانشجویان قطع شد.

 جانسون تظاهرات در حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه را «نفرت و یهودستیزی» توصیف کرد و از نعمت شفیق، رئیس دانشگاه خواست در صورت پایان ندادن به تظاهرات استعفا دهد.

 جانسون همچنین بر لزوم دستگیری دانشجویانی که از پایان دادن به تظاهرات خودداری می‌کنند، تاکید کرد و بر لزوم استفاده از اختیارات جو بایدن رئیس‌جمهور برای همگرایی گارد ملی در صورت عدم کنترل تظاهرات در محوطه دانشگاه تاکید کرد.

در ۱۸ آوریل، دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا در اعتراض به ادامه سرمایه‌گذاری‌های مالی دانشگاه در شرکت‌های حامی اشغال فلسطین و «نسل‌کشی» در غزه دست به تحصن زدند.

 بعدها، تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین به سایر دانشگاه‌های پیشرو در آمریکا مانند نیویورک، ییل، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه کارولینای شمالی گسترش یافت.

دانشجویان در دانشگاه‌های دیگر آمریکا روز چهارشنبه در اعتراض‌ها به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند.

دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • انتصاب فرستاده جدید آمریکا در خاورمیانه؛ نمایش جدید بایدن در غزه
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس دانشگاه کلمبیا خواست استعفا دهد
  • فتح‌الله‌زاده نمی‌خواست ساپینتو روی نیمکت بنشیند
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • در خواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است