Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:45:01 GMT

فعالیت ۵۰۰۰ همیار طبیعت در چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۴۹۴۸

فعالیت ۵۰۰۰ همیار طبیعت در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰۰ نفر همیار طبیعت در استان جذب شده است، گفت: از این تعداد، ۳۰۰۰ نفر همیار طبیعت دانش‌آموزی، ۱۳۰۰ نفر همیار طبیعت مروج و ۷۰۰ نفر همیار طبیعت محافظ هستند.

هومان خاکپور در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از رویکردهای اصلی مدیریت منابع طبیعی را طی یک دهه اخیر، مدیریت مشارکتی منابع طبیعی دانست و اظهار کرد: سالیان سال از مدیریت دولتی جنگل‌ها می‌گذرد، اما با توجه به تغییر شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، صاحب‌نظران به این نتیجه رسیده‌اند که مدیریت دولتی به‌تنهایی پاسخگوی نیازهای حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از رده‌های مشارکت دادن مردم در مدیریت منابع طبیعی، شامل حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی مشارکت دادن افراد علاقه‌مند و دغدغه‌مند است.

وی ادامه داد: افراد فعال در حوزه منابع طبیعی، در قالب طرح ملی همیاران طبیعت سامان‌دهی شده و تمامی افراد علاقه‌مند در حوزه‌های منابع طبیعی خارج از شغل، جنسیت و محل زندگی برایشان کارت صادر شده و تحت آموزش‌های خاص قرار می‌گیرند.

خاکپور با بیان اینکه همیاران طبیعت در سه طبقه سامان‌دهی می‌شوند، گفت: گروه اول دانش‌آموزان بوده که در مدارس ترغیب می‌شوند که در سامانه ثبت‌نام کنند و دانش‌آموزان و کودکانی که در سن پایین آموزش داده شوند، دغدغه فعالیت در حوزه منابع طبیعی در آن‌ها نهادینه می‌شود.

 رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گروه دوم را همیاران طبیعت مروج عنوان و اضافه کرد: این گروه، افراد تحصیل‌کرده‌ای هستند که می‌توانند در زمینه توسعه آموزش‌های محیط زیستی و فرهنگ منابع طبیعی به دولت کمک کنند.

خاکپور گروه سوم را همیاران طبیعت محافظ دانست و تصریح کرد: این گروه، جامعه بهره‌بردار منابع طبیعی و جامعه روستایی محلی هستند که در حفاظت فیزیکی کمک کرده و از دست‌اندازی در طبیعت مانند آتش‌سوزی و تخریب منابع طبیعی ممانعت می‌کنند.

وی گفت: افراد علاقه‌مند می‌توانند در سامانه همیار طبیعت به آدرس www. Hamyartabiat. frw. ir ثبت‌نام کرده و آموزش‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰۰ نفر همیار طبیعت در استان جذب شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۰۰۰ نفر همیار طبیعت دانش‌آموزی، ۱۳۰۰ نفر همیار طبیعت مروج و ۷۰۰ نفر همیار طبیعت محافظ هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری همیار طبیعت منابع طبيعي رئیس اداره آموزش نفر همیار طبیعت همیاران طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل پست چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مرسولات استان در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته بوده، که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.
اسماعیل اعرابی افزود: اداره پست در روز‌های تعطیل هم آماده ارائه خدمات به مردم است.
وی تصریح کرد: در قبول مرسولاتی که به ادارات پست تحویل می‌شود محدودیت‌های خاصی نداریم.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • رشد ۳۱ درصدی مرسولات از چهارمحال و بختیاری