Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@14:45:23 GMT

تبعات حذف کنکور برای شاگرد اول‌ها

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۶۲۹۱

تبعات حذف کنکور برای شاگرد اول‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، سیدعلی موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حذف یا عدم حذف کنکور گفت: حذف کنکور بدون برنامه ریزی مناسب، افراد با استعداد را خالی از انگیزه می‌کند؛ با حذف کنکور تفاوتی بین شاگرد اول و ضعیف باقی نمی ماند بنابراین باید آزمونی وجود داشته باشد تا روش مناسبی طراحی شود که فرد با استعداد بالا بیاید و در جایگاه مناسب خود قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت سنجش دانش‌آموزان،گفت: اینکه این نوع سنجش تحت عنوان کنکور مناسب است یا خیر و آیا متناسب با روحیه دانش آموزان است و یا استعداد آنها را تباه می کند نتایجی بود که ما با توجه به کنکور موجود به آنها نرسیدیم.

* تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن نادرست است

موسوی با بیان اینکه وضعیت کنونی کنکور مناسب نیست و باید تغییر کند، یادآور شد: باید با یک روش مناسب استعدادهای خوب را شناسایی کرد اما وزارت علوم موجود بعید است بتواند ساز و کاری را طراحی کند که بتواند استعداد دانش‌آموزان را در نظر بگیرد.

موسوی تعیین سرنوشت دانش آموزان در ۶ ساعت بعد از ۱۲ سال زحمت کشیدن را نادرست دانست و اظهار داشت: در نظر گرفتن معیارهایی چون معدل، جمع نمرات سال های آخر تحصیل و سابقه دانش آموز و موارد دیگر می توانند جایگزین مناسبی برای کنکور باشند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 ایام البیض آزادراه غدیر حادثه سراوان کنکور سراسری حذف کنکور داوطلبان کنکور شاگرد اول ها پروتکل الحاقی پهپاد کمان 22 ایام البیض آزادراه غدیر حادثه سراوان حذف کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو

معدل نهایی دانش آموزان در نتیجه نهایی کنکور آنها تاثیر بسیاری دارد و یکی از گزینه های پذیرش آنها در دانشگاه محسوب می شود. اما کسانی هستند که از معدل نهایی خود رضایت چندانی ندارند. بنابراین وزارت آموزش و پرورش برای این دسته از دانش آموزان آزمون ترمیم معدل را فراهم کرد تا از نگرانی آنها برای شرکت در کنکور کاسته شود.

به گفته شهروندخبرنگار ما با وجود اینکه ثبت نام از اول اردیبهشت آغاز شده است اما سایت وزارت آموزش و پرورش فعال نشده تا آنها بتوانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شهروندخبرنگار ما با ارسال پیامی خواستار رسیدگی به این مشکل شد.
   
متن پیام شهروندخبرنگار

چند روزی هست که اعلام کردند از اول تا دهم اردیبهشت می توانیم برای ترمیم معدل اقدام کنیم ولی پس از گذشت چهار روز هنوز سایت ترمیم معدل باز نشده و ما نمی‌دانیم از کجا باید پیگیری کنیم خواهش می کنم پیگیری کنید خیلی نگران هستیم.

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند
  • همزمانی کنکور فرهنگیان با کنکور نوبت اول نقطه قوت است
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • فیلم| توصیۀ وزیر علوم به داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم
  • انتقال تعدادی از دانش آموزان با ماشین‌های ارتش برای حضور در کنکور سراسری
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو