Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@11:51:47 GMT

29 هزار نوآموز کردستانی سنجش شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۷۳۰۷

29 هزار نوآموز کردستانی سنجش شدند

خلیل رنجبر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سنندج با اشاره به اینکه برنامه سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و تا سوم اسفند ماه ادامه یافت، اظهار کرد: در این مدت تعداد 13 پایگاه سنجش (3 پایگاه سنندج، 2 پایگاه سقز، 3 پایگاه مریوان، 2 پایگاه بانه و دهگلان، قروه و بیجار هرکدام یک پایگاه) فعالیت داشته‌اند که دراین مدت تعداد هفت هزار نفر نوآموز را مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از این تعداد 466 نفر دیرآموز تشخیص داده شد که با استفاده از پکیج‌های آموزشی، آموزش، تمرین و تکرار به مدارس عادی معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: 25 نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده و به مدارس ویژه استثنایی جهت ادامه تحصیل و برخورداری از خدمات توان بخشی هدایت شدند.

رنجبر افزود: تعداد 6 نفر مشکل شنوایی یکطرفه داشتند و تعداد هشت نفر نیاز به سمعک داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و تعداد یک نفر نیز ناشنوا به مدارس ویژه ناشنوایان معرفی شدند.

وی اعلام کرد: تعداد 186نفر نیاز به عینک داشته، تعداد 51 نفر تحت درمان آمبلیوپی بوده و 9 نفر نیز برای انجام درمان‌های دارویی و جراحی به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: تعداد دو نفر نیاز به وسایل کمک بینایی و کتاب درشت خط داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و یک نفر نیز به مدارس استثنایی معرفی شد.

رنجبر اظهار داشت: تعداد چهار نفر نیز از نظر جسمی حرکتی با استفاده از معلم تلفیقی و وسایل کمکی به مدارس عادی معرفی شدند و همچنین چهار نفر در ارزیابی‌های تخصصی اتیسم تشخیص داده شد و به مدارس ویژه دانش‌آموزان دارای اختلال رفتاری – هیجانی پویان معرفی شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت های اجرای این برنامه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت آموزش کردستان سنجش نفر نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» افزود: ۱ تا ۷ اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است بنابراین تمام تلاش ما این است که با امکانات موجود و اطلاع‌رسانی وسیع، ویژه برنامه‌های این هفته را باشکوه‌تر برگزار کنیم چراکه آگاه‌سازی امروز، تاثیر به‌سزایی در ارتقای سلامت آینده‌سازان کشور دارد.

دیگر خبرها

  • ۳ هزار نفر در کنکور مرحله اول خاش شرکت دارند
  • برپایی پایگاه سنجش و ارزیابی سلامت در بیمارستان علامه بهلول گنابادی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار کردستانی در کنکور سراسری
  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس