Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: در حال حاضر ۲۰ درصد دانش‌ آموزان با نیازهای ویژه مشغول به تحصیل در مدارس این استان به شبکه شاد دسترسی نداشته و از طریق درسنامه و محتواهای آموزشی روند تحصیلی خود را ادامه می‌دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، دانش آموزان خاص و استثنایی در ایام شیوع کرونا  از بخش نرم افزاری برنامه شاد و مشکل عدم دسترسی به تلفن همراه گرفته تا وجود والدین کم سواد، کم توان و معلولی که نمی‌توانند فرزند خود را در یادگیری همراهی کنند، در دریافت آموزش‌های مجازی با مشکلات بسیاری روبه رو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان استثنایی، همانند سایر دانش آموزان در سال تحصیلی و  بر اساس تدابیر و محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، ملزم به این امر بودند که به صورت مجازی آموزش های لازم را فراگیرند اما در این میان، محدودیت‌ها و مشکلاتی هر گونه آموزش، برای این گروه از دانش‌ آموزان را با چالش‌ مواجه کرده است.

دانش آموزان استثنایی به هفت گروه آموزشی آسیب دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی_حرکتی، کم توان ذهنی، اختلال رفتاری_هیجانی و طیف اوتیسم، چند معلولیتی و دارای مشکلات ویژه یادگیری تقسیم می‌شوند که همین امر شیوه های تدریس و یادگیری مختلف را برای این دسته از دانش آموزان می طلبد.

اما این در حالی است که  سرعت پایین اینترنت، عدم آپلود فایل های ارسالی از جمله مشکلات،  در  آموزش فضای مجازی است که هر دانش آموزی در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است حال جای سوال است که دانش آموزان استثنای با وجود این دست از مشکلات چگونه در فضای مجازی و شبکه شاد آموزش می بینند.

کرونا بر روی آموزش و پرورش استثنایی تاثیر گذار بوده است

خلیل رنجبر رییس آموزش ‌و پرورش استثنایی در گفتگو با کردتودی اظهار داشت: در استان کردستان ۸ هزار نفر دانش آموز نیازمند ویژه وجود دارد که این تعداد در چهار قالب دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس خاص در حال تحصیل هستند.

وی در خصوص آموزش مجازی در دوران کرونا به این دانش آموزان افزود: این دانش آموزان هم همانند دیگر دانش آموزان آموزش و پرورش از خدمات خاص آموزشی و پرورشی به صورت مجازی استفاده می کنند.

وی عنوان داشت: اکثر فراگیران در حوزه آموزش و پرورش استثنایی دانش‌ آموزان دچار مشکلات ذهنی هستند لذا آموزش این گروه بطور اجباری مبتنی بر عینیت ‌گرایی بوده و  از طرفی دانش ‌آموز در روش آموزش مبتنی بر عینیت باید موضوع آموزش را ببیند و لمس کند سپس یاد می‌گیرد اما آموزش مجازی فاقد این ویژگی است و نبود این مساله در آموزش های مجازی بسیار مشکل آفرین است.

رنجبر افزود: کرونا قطعا بر روی آموزش و پرورش استثنایی تاثیر گذار بوده است و آموزش مجازی برای این دانش آموزان بسیار سخت است.

رییس آموزش ‌و پرورش استثنایی کردستان در ادامه تصریح کرد: به دلیل وجود برخی مشکلات سخت‌ افزاری و بضاعت اندک برخی از خانواده‌ها ۴۰۳ نفر از این دانش آموزان مشکل عدم در رسی به رسانه هوشمند را داشتند که در این راستا توانستیم برای ۳۷۰ نفر از آنان وسایل ارتباطی فراهم گردید.

رنجبر گفت:در حوزه آموزش و پرورش به شکل مجازی ، دانش آموزان استثنایی بیشترین آسیب را دیده اند.

وی افزود:  یکی از رسالت‌های مهم در آموزش وپرورش استثنایی حمایت‌های مادی و معنوی از دانش‌ آموزان با نیازهای ویژه است  که در راستای حمایت از دانش ‌آموزان کمتر برخوردار کار گروه تدوین الگوی جامع و نوین برای ارائه خدمات حمایتی، ایجاد مشارکت خیرین و نیکوکاران در آموزش و پرورش استثنایی کردستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان استثنایی استثنایی کردستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش از ساخت یک هزار هنرستان جدید در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضا مراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین، نخستین آئین نامه برای اجرای این سند یعنی بخش مهارت آموزی دانش آموزان تصویب شد، این آئین نامه در ۱۰ ماده به تصویب هیئت دولت رسید و بر این اساس تا پنج سال آینده، یک هزار هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود و تعداد دانش آموزان در رشته‌های مهارتی در هنرستان به نیمی از دانش آموزان کل کشور می‌رسد؛ این عدد الان ۳۹ درصد است.

وی افزود: موضوع تغییر تقویم آموزشی که مصوبه دولت است در قالب یک طرح تصویب شده و در حال بررسی است و هنوز قطعی نشده است؛ ۸۰۰ هنرستان نیز از طریق تغییر فضای آموزشی موجود ایجاد می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس این آئین نامه، ۲۵۰۰ هنرستان به واحدهای تولیدی و کارآفرین تبدیل خواهد شد، معادل دو درصد اعتبارات حساب‌های ملی و استانی پیشرفت و عدالت به عنوان مشوق در اختیار شرکت‌های و صنایعی قرار می‌گیرد که هنرستان تأسیس می‌کنند.

صحرایی ادامه داد: تأسیس هنرستان وابسته به دستگاه‌ها و غیردولتی و تیزهوشان در این آئین نامه دیده شده است و وزارت صمت مکلف به ایجاد هنرستان در جوار شهرک‌های صنعتی شده است و وزارت تعاون، نفت صمت، کشاورزی، فرهنگ، گردشگری، راه، بهداشت، کشور و ورزش حداقل پنج هنرستان وابسته مبتنی بر طرفیت‌های خود برای تقویت مهارت آموزی ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد ظرفیت آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای به آموزش مهارت به سایر دانش آموزان غیر فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد، وزارت آموزش و پرورش مکلف شده به دانش آموزان به دوره دوم غیر فنی و حرفه‌ای، ۳۰۰ ساعت آموزش مهارتی بدهد، تغییر کاربری هنرستان‌ها و تصاحب زمین‌های ممنوع است، اگر هنرستانی قابل استفاده نباشد، با اجازه وزارت آموزش و پرورش امکان تغییر بهره برداری از آنها ممکن است؛ آئین نامه توسعه سواد خواندن کشور و برنامه ملی اوقات فراغت به زودی به دولت خواهد آمد.

کد خبر 747528

دیگر خبرها

  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت