Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری طرح زمستانه کتاب اظهار کرد: اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) توانسته تا حد زیادی به بقای زنجیره فعالان حوزه نشر کمک کند، زیرا ما در طرح‌های پیشین تجربه بسیار خوبی داشتیم و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این زمینه توضیح داد: در طرح پاییزه کتاب حدود ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه فروش کتاب در کتابفروشی‌ها داشتیم که این رقم برای فعالان این حوزه خیلی خوب و ارزشمند است، زیرا به چرخه نشر کمک می‌کند.

اسماعیلی با بیان اینکه مجموع این اقدامات بخصوص در حوزه کتابفروشان اهمیت زیادی دارد، گفت: با توجه به اینکه بخشی از فعالان این حوزه دچار مشکل نقدینگی هستند این طرح‌ها می‌تواند بخش زیادی از مشکل نقدینگی آن‌ها را حل کند و در جبران بخشی از مشکلات این حوزه موثر است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا رخ داده و فروش کتاب‌فروشی‌ها کم شده است اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله زمستانه کتاب که به زودی آغاز خواهد شد می‌تواند فرصتی برای اهالی این حوزه و مردم باشد.

اسماعیلی با اشاره به اجرای زمستانه کتاب گفت: با توجه به تخفیف و یارانه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده است انگیزه‌ای برای خریداران هم ایجاد می‌شود تا به سراغ کتابفروشی‌ها بیایند و این استقبال به افزایش نقدینگی کتابفروشان و در کل چرخه نشر کمک می‌کند.

وی همچنین درباره میزان یارانه زمستانه کتاب، عنوان کرد: برای این دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب مبنا را بودجه ۴ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم، اما در صورتی که این طرح با استقبال مواجه شود می‌توانیم یارانه را تا سقف ۵۰ درصد افزایش دهیم.

علیرضا اسماعیلی در پایان گفت: زمانی که یارانه به طرح فصلی اختصاص پیدا می‌کند زمینه‌ای فراهم می‌شود که خریداران به سمت کتابفروشی‌ها سوق داده شوند و این موضوع به اقتصاد نشر فعالان این حوزه کمک می‌کند.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارشاد کتابخانه کتابفروشی ها زمستانه کتاب فروش کتاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است

مسعود امرالهی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، هیچ گونه افزایش قیمتی در حبوبات و دیگر کالاها نداریم.

به گفته او، با توجه به آنکه هیچ تغییر قیمتی در گروه کالایی صورت نگرفته است، از این رو مغازه داران موظف به رعایت هستند، در غیراین صورت با گرانفروشی برخورد می شود.

امرالهی ادامه داد: وظیفه نظارت بر خرده فروشی ها با سازمان حمایت است که بازرسان این سازمان با خرده فروشان متخلف باید برخورد کنند و چنانچه پس از بررسی واحد صنفی متوجه شدند که گرانی مربوط به حلقه تامین است، موظف به دریافت فاکتور و ارائه به بازرسان وزارت جهاد هستند تا برخوردهای لازم با شرکت تولیدکننده، تامین کننده و واردکننده در این خصوص صورت بگیرد.

مدیرکل بازرسی وزارت جهاد با بیان اینکه هیچ گونه تغییر قیمتی در کالاهای اساسی نداریم، افزود: بازرسان سازمان حمایت و اتاق اصناف موظف به برخورد با گرانفروشی و تخلف در  حوزه خرده فروشی ها هستند و در صورت تخلف در حوزه تامین باید موضوع را به مجموعه ما و جهاد استان ها اعلام کنند تا برخورد لازم صورت بگیرد.

او با بیان اینکه هیچ گونه کمبودی در عرضه شکر، حبوبات و دیگر کالاهای اساسی سبد خانوار نداریم، گفت: با توجه به تخصیص ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و اعلام معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ثابت ماندن ارزش افزوده یک درصدی کالاهای اساسی هرگونه افزایش قیمت شکر و حبوبات به بهانه های مختلف تخلف است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • رشد۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر