Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس نمایندگان آمریکا بسته حمایتی جو بایدن برای مقابله با کرونا را تصویب کرد. با تصویب نهایی این بودجه عظیم میلیون‌ها شهروند و نهاد اجتماعی در ایالات متحده برای ایستادگی در برابر پاندمی از یاری دولتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، مجلس نمایندگان آمریکا بسته حمایتی جو بایدن، رئیس جمهور، برای یاری به شهروندان را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بسته حمایتی بالغ بر 1.9 تریلیون دلار است.

با تأیید نهایی این بسته که هنوز باید به تصویب سنا برسد، میلیون‌ها نفر از شهروندان و هزاران نهاد تجارتی و آموزشی میلیاردها دلار کمک نقدی دریافت می‌کنند. بسیاری از شهروندان کم‌درآمد از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.

در مجلس نمایندگان ۲۱۹ نماینده به بسته پیشنهادی بایدن رأی موافق دادند و ۲۱۲ نماینده رأی مخالف.

لایحه اکنون باید برای تصویب نهایی به مجلس سنا ارائه شود و رئیس جمهور از نمایندگان این مجلس تقاضا کرده که هرچه زودتر به آن رأی بدهند. در سنای آمریکا هر یک از دو حزب ۵۰ نماینده دارند. چنانچه آرای دو حزب برابر باشد، کاملا هریس، معاون رئیس جمهور، می‌تواند رأی خود را به دموکرات‌ها بدهد.

چک نقدی

پس از تصویب بسته پیشنهادی در کنگره بیشتر شهروندان آمریکایی چکی به مبلغ ۱۴۰۰ دلار دریافت می‌کنند و صدها نهاد اقتصادی و آموزشی از میلیاردها دلار کمک مستقیم برخوردار می‌شوند.

نمایندگان حزب جمهوری‌خواه با بسته پیشنهادی جو بایدن مخالف هستند و کوین مک‌کارتی، رئیس فراکسیون اقلیت در مجلس نمایندگان تصویب آن را زیانمند دانست.

بسیاری از نمایندگان حزب دموکرات با حمایت جو بایدن مایل هستند که حداقل دستمزد تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵ دلار برسد، اما این هدف با مخالفت نمایندگان مجلس نمایندگان روبرو شد.

افزایش میزان حداقل دستمزد زندگی ۲۷ میلیون شهروند آمریکایی را بهبود می‌بخشد و می‌تواند حدود یک میلیون آمریکایی را از حالت فقر نجات دهد.

برچسب هابسته کمک اقتصادی ایالات متحده جو بایدن سنای آمریکا کرونا کنگره آمریکا نانسی پلوسی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: جو بایدن سنای آمریکا کرونا کنگره آمریکا نانسی پلوسی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مجلس نمایندگان بسته حمایتی جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • راستی آزمایی کمک ۱۷ میلیارد دلاری آمریکا به افغانستان
  • تصویب طرحی در آمریکا برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل
  • رحمت‌اله بیگدلی خطاب به احمد خاتمی: نه در مقابله با فساد صادقید نه کلید بهشت دست شما است!
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • اعطای بسته حمایتی معاونت علمی به یکصد استاد منتخب
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح