Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@02:27:38 GMT

صنایع آلاینده محیط زیست از آبیک قزوین خارج شوند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۸۴۵۸

صنایع آلاینده محیط زیست از آبیک قزوین خارج شوند

گروه استان‌ها ـ دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به احتمال بالای افزایش بیماری‌های سرطانی و صعب‌العلاج در شهرستان آبیک صنایع آلاینده باید از این شهرستان خارج شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فاطمه محمدبیگی در نشست مشورتی با وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به فرآیندهای محیط زیستی در توسعه صنعت بسیار توجه کنیم، اظهار داشت: با توجه به احتمال بالای افزایش بیماری‌های سرطانی و صعب‌العلاج در شهرستان آبیک صنایع آلاینده باید از این شهرستان خارج شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امروز آبیک ما با یک حلقه متشکل از صنایع آلاینده محیط زیست احاطه شده و ذرات معلق آلاینده هوا و گردوغبار گلوی این شهر را به شدت فشار می‌دهند. از یک طرف نیروگاه برق شهید رجایی، از طرف دیگر کارخانه سیمان و از یک طرف هم اتوبان آبیک ـ چرمشهر روز به روز حلقه محاصره را بر هوای آبیک تنگ‌تر می‌کنند.

محمدبیگی با تاکید بر لزوم اختصاص عوارض آلایندگی صنایع آبیک برای بهبود وضعیت آلودگی هوای این شهر ادامه داد: اگر از عوارض این صنایع برای بهبود هوای آبیک استفاده نکنیم، سال‌های دیگر شاهد افزایش بیماری‌های سرطانی صعب‌العلاج و عدم توانمندی زندگی در این منطقه خواهیم بود که گلوی آبیک را بیشتر خواهد فشرد.

جایگاه تعاون در حوزه صنعت تقویت شود

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از همدلی دستگاه‌های اجرایی استان در عرصه برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با توجه به قول استاندار قزوین برای تبدیل منطقه پیغمبرکوه در شمال آبیک به یک منطقه فناوری‌محور باید پارک‌های علم و فناوری در این نقطه ایجاد شده و از استقرار صنایعی که محیط زیست را آلوده می‌کنند، در استان قزوین جلوگیری شود که این مهم از مطالبات ما از وزیر صمت است.

محمدبیگی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های تعاونی در توسعه صنایع و تولیدات بخش خصوصی یادآور شد: بنابراین باید جایگاه تعاون در حوزه صنعت و اشتغال‌زایی تقویت شود و استان قزوین هم می‌تواند در این حوزه پایلوت باشد.

معاون استاندار قزوین: محیط زیست باید تا یک ماه آینده دلایل آلودگی هوای آبیک را اعلام کندهشدار زرد آلودگی هوا در قزوین / خروج از منزل برای گروه‌‌های حساس خطرناک استهشدار زرد آلودگی هوا در قزوین / خروج از منزل برای گروه‌‌های حساس خطرناک است

لزوم حمایت همه حلقه‌های اقتصادی دولت از قطعه‌سازان

نایب رئیس انجمن قطعه‌سازان خودروی ایران هم در این نشست مشورتی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر وزارت صنعت از قطعه‌سازان در حوزه تسریع بازپس‌گیری مطالبات آنها از خودروسازان گفت: اعتقاد داریم که هر چقدر برای افزایش توان تکنولوژیک صنایع قطعه‌سازی هزینه کنیم، به همان میزان هم به تولیدات ارزان‌تر و باکیفیت‌تری دست پیدا خواهیم کرد.

شاپور سامعی با تاکید بر لزوم حمایت همه حلقه‌های اقتصادی دولت از قطعه‌سازها افزود: اگر بانک‌ها در حوزه اعطای تسهیلات سرمایه در گردش با سود پایین به یاری قطعه‌سازان بیایند، سرعت قطعه‌سازی در کشور می‌تواند تا 2 برابر میزان امروز افزایش پیدا کند که این موضوع مدت‌زمان حویل خودرو به مردم را نصف خواهد کرد.

وی ادامه داد:‌ صنعت قطعه‌سازی ما آرام‌آرام در حال فاصله‌گرفتن از مهندسی معکوس و حرکت به سوی مهندسی خلاقه و نوآورانه است و امروز بسیاری از خودروهای داخلی ما با مشورت قطعه‌‌سازان طراحی می‌شوند تا ارزان‌ترین فرآیند تولید برای طراحی و ساخت خودرو در خودروسازی‌ها روی میز مدیران صنعت خودرو قرار بگیرد.

سامعی تاکید کرد: رشد خودروسازی منجر به رشد قطعه‌سازی می‌شود؛ به شرطی که میزان بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان کاهش یابد و اعتماد سرمایه‌گذاری در کارخانجات قطعه‌سازی ما بیشتر از گذشته شود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع آلاینده شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین صنایع آلاینده شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین صنایع آلاینده قطعه سازان قطعه سازی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

استاندار یزد هم با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

مهران فاطمی در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

وی درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۲ واحد شن و ماسه متخلف در یزد پلمب شدند
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات
  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • قصه پرغصه نابودی صنعت فرش استان
  • اشتغال اهمیت دارد
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند