Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@03:14:29 GMT

۲۹ هزار نوآموز کردستانی سنجش شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۱۵۸۴۸۶

۲۹ هزار نوآموز کردستانی سنجش شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه برنامه سنجش نوآموزان پیش دبستانی از اوایل مهرماه سال جاری آغاز و تا سوم اسفند ماه ادامه یافت، اظهار کرد: در این مدت تعداد ۱۳ پایگاه سنجش (۳ پایگاه سنندج، ۲ پایگاه سقز، ۳ پایگاه مریوان، ۲ پایگاه بانه و دهگلان، قروه و بیجار هرکدام یک پایگاه) فعالیت داشته‌اند که دراین مدت تعداد هفت هزار نفر نوآموز را مورد ارزیابی اولیه و تخصصی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: از این تعداد ۴۶۶ نفر دیرآموز تشخیص داده شد که با استفاده از پکیج‌های آموزشی، آموزش، تمرین و تکرار به مدارس عادی معرفی شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان عنوان کرد: ۲۵ نفر نیز آموزش پذیر تشخیص داده شده و به مدارس ویژه استثنایی جهت ادامه تحصیل و برخورداری از خدمات توان بخشی هدایت شدند.

رنجبر افزود: تعداد ۶ نفر مشکل شنوایی یکطرفه داشتند و تعداد هشت نفر نیاز به سمعک داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و تعداد یک نفر نیز ناشنوا به مدارس ویژه ناشنوایان معرفی شدند.

او اعلام کرد: تعداد ۱۸۶ نفر نیاز به عینک داشته، تعداد ۵۱ نفر تحت درمان آمبلیوپی بوده و ۹ نفر نیز برای انجام درمان‌های دارویی و جراحی به متخصصین مربوطه ارجاع داده شدند.

رنجبر تصریح کرد: تعداد دو نفر نیاز به وسایل کمک بینایی و کتاب درشت خط داشته و با استفاده از معلم تلفیقی به مدارس عادی معرفی شدند و یک نفر نیز به مدارس استثنایی معرفی شد.

او اظهار داشت: تعداد چهار نفر نیز از نظر جسمی حرکتی با استفاده از معلم تلفیقی و وسایل کمکی به مدارس عادی معرفی شدند و همچنین چهار نفر در ارزیابی‌های تخصصی اتیسم تشخیص داده شد و به مدارس ویژه دانش‌آموزان دارای اختلال رفتاری – هیجانی پویان معرفی شدند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در پایان با بیان اینکه اجرای برنامه سنجش در راستای غربالگری نوآموزان با هدف جایدهی درست در نظام آموزشی، شناخت مشکلات جسمی دانش‌آموزان به منظور تشخیص به موقع نارسایی‌های جسمانی، اختلالات روانی و رفتاری نوآموزان انجام می‌گیرد، خاطر نشان کرد: مداخله به هنگام و ارائه خدمات مورد نیاز و آماده سازی دانش آموزان برای آموزش رسمی از دیگر ضرورت‌های اجرای این برنامه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش آموزان آموزش و پرورش نفر نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل