Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، باقری سرپرست اداره صمت باغملک گفت: در خصوص فعالیت دفتر خدمات سلامت شهرستان که با مجوز وزارت بهداشت تاسیس شده و طی مدتی اقدام به خودکنترلی و خود اظهاری بهداشتی از واحد‌های صنفی در شهرستان، شهر‌ها و روستا‌های تابعه نموده است و واحد‌های صنفی را ملزم به دریافت کارت سلامت و پرداخت مبالغ بالایی جهت دریافت این کارت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان داشت: به استحضار واحد‌های صنفی می‌رساند با توجه به اینکه جامعه هدف دفتر خدمات سلامت واحد‌های صنفی زیرمجموعه وزارت صمت واتاق اصناف ایران است.

باقری افزود: تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت و وزارت صمت و اتاق اصناف ایران جهت همکاری با دفتر خدمات سلامت وجود ندارد و با توجه به نامه شماره ۶۰/۱۴۹۵۱۱ در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ هیات عالی نظارت مبنی بر اختیاری بودن خود کنترلی و خود اظهاری بهداشتی صنوف و فاقد وجاهت قانونی خواندن خود اظهاری وخود کنترلی اجباری صنوف از طرف دفتر خدمات سلامت و همچنین مصوبه کمیسیون نظارت شهرستان مبنی بر فعالیت نکردن این دفتر تا ابلاغ تفاهم نامه از سازمان صمت و ادامه همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان با واحد‌های صنفی طبق روال گذشته اقدام کنند.

سرپرست اداره صمت باغملک گفت: واحد‌های صنفی شهرستان ملزم به مراجعه به دفتر خدمات سلامت و پرداخت هزینه بابت خدمات خودکنترلی و خود اظهاری بهداشتی نیستند و صدور کارت بهداشت و رعایت اصول بهداشتی طبق روال قبل از طریق شبکه بهداشت و درمان صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اجبار کردن واحد‌های صنفی به اقدامات خود اظهاری و خودکنترلی از طرف دفتر خدمات سلامت بدون تفاهم نامه همکاری باوزارت صمت و اتاق اصناف ممنوع است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خدمات سلامت بهداشت و درمان دفتر خدمات سلامت واحد های صنفی خود اظهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش

ایسنا/گیلان دو باب خانه بهداشت به مناسبت هفته ملی سلامت در شهرستان تالش افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صبح امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه و در هفته ملی سلامت دو باب خانه بهداشت در روستای مسجد قاباقی چوبر و روستای کوهستانی بره پشت و تنکاب افتتاح شد.

ایرج موذن، فرماندار شهرستان تالش در حاشیه این افتتاح درباره جزئیات این طرح اظهار کرد: این خانه‌های بهداشت به مساحت ۱۴۴ متر مربع با اعتبار هر خانه ۴۶ میلیارد ریال افتتاح شد.

موذن افزود: تمام خدمات بهداشتی و درمانی به خانوارهای تحت پوشش این مناطق ارائه می‌شود.

همچنین سعید رستمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش ضمن تأکید بر لزوم بهره مندی آحاد جامعه از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و باکیفیت، اظهار کرد: امکانات اولیه برای ارائه خدمات کنترل بهداشت و سلامت مادران باردار و امکانات لازم برای واکسیناسیون اطفال نیز در این خانه‌های بهداشت قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تالش افزود: یک روز در هفته، پزشک عمومی برای ویزیت رایگان اهالی روستا نیز در خانه بهداشت مستقر هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • واژگونی اتوبوس ۱۱ مصدوم برجا گذاشت