Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پاسخ به انتقادهایی نسبت به کمرنگ شدن نام و یاد امام خمینی (ره) در مراسم روز۲۲ بهمن ،گفت: پنج بند قطعنامه روز ۲۲ بهمن دقیقا از صحیفه امام خمینی (ره) نوشته شد.

به گزارش ایسنا، نطرت الله لطفی در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم روز ۲۲ بهمن امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا و با رعایت پروتکل ها برگزار شد، اظهار کرد: ما نه از سلامت مردم غافل شدیم و نه از  گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگروه های ۲۴ گانه از شهریور فعالیت خود را برای برگزاری برنامه های دهه فجر آغاز کردند و هیچ برنامه ای از مراسم دهه فجر تعطیل نشد.

وی ادامه داد: مراسم روز ۲۲ بهمن باشور انقلابی و احساس تکلیف انقلابی مردم  برگزار شد. رهبری هم در وصف برگزاری این مراسم فرمودند که مردم با ابتکار جدیدی اجاره ندادند مراسم روز ۲۲ بهمن تعطیل شود. 

لطفی خاطرنشان کرد: رسانه ها هم در پوشش این برنامه تلاش کردند اما آنچه در رسانه ها منتشر شد، یک دهم آنچه نبود که در میدان عمل اتفاق افتاد. به توفیق الهی نه هیچ مشکل امنیتی و هیچ حادثه ای بابت تصادف خودرویی ایجاد نشد.

میثمی خاطرنشان کرد: برای برگزاری مراسم ۲۲ بهمن همه دستگاه ها همکاری خوبی داشتند اما بعضی نهادها و ارگان‌ها به صورت ویژه ای خوش درخشیدند. سازمان بسیج، سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح، صداوسیما و سایر نهادها ورود قوی برای برگزاری این مراسم داشتند. ما امسال برای اولین بار جلسات خود را کشوری برگزار کردیم.

وی در ادامه با انتقاد از مطرح شدن این مسأله که یاد امام خمینی (ره) در مراسم ۲۲ بهمن کمرنگ شده است، گفت: با وجود حلاوت مراسم ۲۲ بهمن، متاسفانه از عصر  آن روز برخی از بداخلاقی ها با مطامع جناحی راه افتاد. با تهمت های ناجوانمردانه اعلام کردند که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی دنبال فراموشی نام امام خمینی هست. در حالیکه پنج فراز از قطعنامه ما دقیقا از صحیفه امام خمینی(ره) بود. شورای هماهنگی بر اساس اعتقاد خود مراسم ۱۴ خرداد،۱۲ بهمن و سایر مراسم دهه فجر را برگزار کرد. آیا منتقدان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را نمی شناسند که این اتهام ها را وارد می کنند؟ ما به منتقدین گفتیم مطرح کردن این مسائل بهانه جویی است. خیلی دردناک بود که گفته شد امام دچار غربت شده است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد جمکران با اشاره به بیانات امام خمینی مبنی بر اینکه بیداری ملت ایران از نشانه های ظهور و سرآغاز انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) است، گفت: در عمل شاهدیم که بعد از ۴۲ سال، انقلاب اسلامی بقا، استمرار و پیشرفت روزافزون داشته است‌.

وی ادامه داد: در روزگاری حتی حوزه های علمیه به فریاد فداییان اسلام نمی رسید. حالا آن دوران را مقایسه کنید با حماسه ای که با شهادت شهید حججی و سلیمانی ایجاد شد. امروز میلیون ها نفر حاضرند جان خود را فدای نایب امام زمان کنند این ها نشانه های ظهور نیست؟ با وجود همه توطئه ها، فشارها، تحریف ها و بیماری کرونا بعد ۴۲ سال مردم در مراسم ۲۲ بهمن حماسه دیگری آفریدند. با آن حال جایی که باید بلندگوی دفاع از تفکر امام باشد، محور پخش مصاحبه های  افرادی است که رضاخان را رضاشاه کبیر می نامند و از او دفاع می کنند. مساله ای که آقای لطفی اشاره کرد، مساله جناحی نیست بلکه مسأله انقلاب و ضدانقلاب و نفوذ در جایگاه های حساس است.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۰ یک پدیده استثنایی است و دو ۱۵ شعبان در این سال وجود دارد البته این ها بهانه ای برای توجه به امام زمان است. اعتقاد ما این است که هرچه داریم به واسطه امام زمان است. اگرچه در جامعه به امام زمان توجه کافی نشده است.  اگر این حجت را نشناسیم، گمراه شده ایم. دستیابی به تمدن نوین اسلامی مبتنی بر شناخت امام عصر است‌. صداوسیما آنقدر که برای فوتبال وقت می گذارد، برای شناخت امام زمان چقدر وقت گذاشته است؟در حالیکه هالیوود به مسائل اخرالزمانی ورود کرده است، سینمای ما چقدر وقت گذاشته است؟

در ادامه این جلسه، هماهنگی لازم برای برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نصرت الله لطفی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مراسم ۲۲ بهمن برای برگزاری روز ۲۲ بهمن امام خمینی امام زمان مراسم روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب فرهنگ و هنر مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان در تالار مهتاب اهواز برگزار شد. 

در این مراسم، رئیس حوزه هنری خوزستان گفت:حضرت امان خمینی (ره) درباره هنر معتقد بودند که هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشنی عدالت، شرافت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. 

محمد شهباز گروئی افزود: امام خمینی رحمت الله علیه، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی همچنین معتقدند بودند که "هنرمندان ما در جبهه‌های دفاع مقدسمان این‌گونه بودند، تا به ملأ اعلا شتافتند و برای خدا و عزت و سعادت مردمشان جنگیدند و در راه پیروزی اسلام عزیز تمام مدعیان هنر بی‌درد را رسوا کردند. "

وی اظهار کرد: قطعا این هنر و این هنرمند محدود به جغرافیا نیست که حقیقت و انسانیت مرز نمی‌شناسد و چقدر اقل و ادل سرود: مرزِ ما عشق است هرجا اوست آنجا خاکِ ماست، سامرا، غزه، حلب، تهران، چه فرقی می‌کند؟ 

شهباز گهروئی با تاکید بر اینکه نهضت هنر انقلاب در استان خوزستان شعله ورتر از گذشته، موثر و جریان ساز شده است، بیان کرد: روایت تولیدات و رویداد‌های شاخصِ نهضت هنر انقلاب اسلامی در خوزستان در زمان محدود یک ساعت و دوساعت بی شک غیرقابل انجام است، اما چه شد که به این نقطه مطلوب رسیدیم و قدردان چه چیز یا چه کسانی باید باشیم تا این مسیر همچنان رو به رُشد و تعالی باشد و آن چه مطلوب و ایده آل امامین انقلاب اسلامی است، محقق گردد. 

در این مراسم حجت الاسلام آرش نیک نژاد هنرمند نقاش خوزستانی و مبدع سبک تداعی به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی خوزستان انتخاب و معرفی شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود