Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد گفت: برای زمستانه کتاب بودجه ۴ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم اما اگر طرح با استقبال مواجه شود می‌توانیم یارانه را تا سقف ۵۰ درصد افزایش دهیم.

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علیرضا اسماعیلی مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری طرح زمستانه کتاب ۹۹ گفت: اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) توانسته تا حد زیادی به بقای زنجیره فعالان حوزه نشر کمک کند، زیرا ما در طرح‌های پیشین تجربه بسیار خوبی داشتیم و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در طرح پاییزه کتاب حدود ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه فروش کتاب در کتابفروشی‌ها داشتیم که این رقم برای فعالان این حوزه خیلی خوب و ارزشمند است زیرا به چرخه نشر کمک می‌کند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: مجموع این‌اقدامات به‌خصوص در حوزه کتابفروشان اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه بخشی از فعالان این حوزه دچار مشکل نقدینگی هستند این طرح‌ها می‌تواند بخش زیادی از مشکل نقدینگی آن‌ها را حل کند و در جبران بخشی از مشکلات این حوزه موثر است. با توجه به مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا رخ داده و فروش کتاب‌فروشی‌ها کم شده است اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله زمستانه کتاب که به زودی آغاز خواهد شد می‌تواند فرصتی برای اهالی این حوزه و مردم باشد.

اسماعیلی با اشاره به اجرای زمستانه کتاب گفت: با توجه به تخفیف و یارانه‌ای که برای این طرح در نظر گرفته شده، انگیزه‌ای برای خریداران هم ایجاد می‌شود تا به سراغ کتابفروشی‌ها بیایند و این استقبال به افزایش نقدینگی کتابفروشان و در کل چرخه نشر کمک می‌کند.

وی همچنین درباره میزان یارانه زمستانه کتاب، گفت: برای این دوره از طرح‌های فصلی فروش کتاب مبنا را بودجه ۴ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم اما در صورتی که این طرح با استقبال مواجه شود می‌توانیم یارانه را تا سقف ۵۰ درصد افزایش دهیم. زمانی که یارانه به طرح فصلی اختصاص پیدا می‌کند زمینه‌ای فراهم می‌شود که خریداران به سمت کتابفروشی‌ها سوق داده شوند و این موضوع به اقتصاد نشر فعالان این‌حوزه کمک می‌کند.

طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفند در سراسر کشور برپاست.

آغاز ثبت‌نام کتابفروشان در طرح زمستانه کتاب از هفته آینده



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زمستانه کتاب کتابفروشی ها فروش کتاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد

محاسبات رویترز نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و گاز طبیعی روسیه در آوریل ۲۰۲۴ دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محاسبات این خبرگزاری نشان می‌دهد درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز روسیه در آوریل ۲۰۲۴ میلادی که هنوز به پایان نرسیده است به لطف افزایش قیمت‌های انرژی با افزایش دوبرابری نسبت به دوره مشابه پارسال به ۱۴ میلیارد دلار می‌رسد.

این در حالی است که پس از آغاز تنش‌های مسکو - کی‌یف، کشورهای غربی با اعمال تحریم‌هایی علیه بخش نفت و گاز روسیه در تلاش برای محدود کردن درآمدهای کرملین از محل فروش نفت و گاز که حدود یک‌سوم بودجه فدرال این کشور را تشکیل می‌دهد، بوده‌اند. این اقدام‌ها شامل محدودیت‌هایی بر خرید نفت، نظام مالی و نفتکش‌های حامل نفت روسیه و طرح سقف قیمتی ۶۰ دلار برای هر بشکه است.

جهش پیش‌بینی‌شده درآمدهای نفتی روسیه در ماه آوریل در درآمد نفتی روسیه از نظر درصدی بیشتر از افزایش ۳۰ درصدی مورد انتظار برای کل سال ۲۰۲۴ میلادی است.

وزارت دارایی روسیه داده‌های ماه آوریل را در اوایل ماه مه منتشر خواهد کرد.

محاسبات رویترز بر اساس داده‌های منابع صنعتی و آمارهای رسمی درباره تولید، پالایش و عرضه نفت و گاز در بازارهای داخلی و جهانی است؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز برای اقتصاد کالامحور روسیه بسیار مهم است.

دیگر خبرها

  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • درآمدهای نفت و گاز روسیه ۲ برابر شد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • استقبال مقامات آفریقایی از توسعه روابط اقتصادی با ایران
  • استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • استقبال مخاطبین سینما از «مست عشق»