Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه مقصودی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه استان لرستان و به خصوص شهرستان بروجرد در حوزه منابع آبی دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی است اظهار داشت: متأسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده است.

در حوزه سد سازی اقدامات زیرساختی صورت نگرفته است

وی با بیان اینکه در شش ماهه ابتدای سال، منابع آبی استان به هدر می‌رود و کار ذخیره سازی آن به صورت اقتصادی انجام نمی‌گیرد ادامه داد: این امر هم به دلیل نداشتن سدها در استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روان آب‌های استان بدون استفاده از لرستان عبور می‌کند و تنها خرابی‌های آن در جریان سیلاب برای استان باقی می‌ماند ادامه داد: متأسفانه در زمینه آب و سدسازی، اقدامات زیرساختی در استان انجام نشده است.

مقصودی بیان داشت: این امر معضلی برای لرستان و همچنین شهرستان بروجرد محسوب می‌شود.

پیشرفت ۴۱ درصدی سد «آبسرده» با گذشت ۱۰ سال

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه متأسفانه عدم استفاده صحیح از منابع آبی موجب کم آبی در اراضی کشاورزی و باغات استان شده است افزود: اگر برای توسعه و پیشرفت استان، برنامه مدونی می‌خواهیم که داشته باشیم حتماً باید به اجرا و تکمیل سدهای استان توجه ویژه ای داشته باشیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه سد سازی «آبسرده» بروجرد عنوان کرد: در این راستا اقدامات زیربنایی مطلوبی انجام داده ایم.

مقصودی با تاکید بر اینکه بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته این سد با این اعتبارات قطره چکانی تکمیل نمی‌شد ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است که این سد نیمه تمام باقی مانده و این در حالیست که این سد در حال حاضر حدود ۴۱.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم با همین روند پیش برویم به طور حتم تا دهها سال آینده هم ما صاحب سد نخواهیم نشد.

ضرورت تأمین آب پایدار شرب بروجرد

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب از اهمیت ویژه ای در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و آب شرب برخوردار است بیان داشت: آب شرب شهرستان بروجرد در چند سال آینده دچار چالش خواهد شد.

مقصودی با تاکید بر اینکه چاه‌هایی که در حال حاضر منبع آب بروجرد را تأمین می‌کنند دیگر جوابگو نخواهند بود ادامه داد: برای تأمین آب پایدار بروجرد با حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت باید فکر اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه با جلساتی که با مسئولان استانی و همچنین ملی در سطح وزارت نیرو داشته ایم، اعلام شد که بروجرد به سد نیاز دارد و این امر هم از سوی وزارت نیرو مورد تاکید قرار گرفت ادامه داد: آب سد «آبسرده» از کیفیت خوبی برخوردار است، برای تأمین آب شرب شهرستان بروجرد در نظر گرفته شده است.

اخذ ماده ۵۶ برای سد «آبسرده»

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته سرریز و مازاد این سد برای حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده است.

مقصودی با بیان اینکه اخذ ماده ۵۶ را برای این سد دنبال کرده ایم افزود: این بهترین راهی بود که می‌توانستیم برای سد «آبسرده» انتخاب کنیم و در این راستا هم جلسات زیادی برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه توانستیم مسئولان را راضی کنیم، درخواست را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه دادیم و چندین جلسه هم با آقای «نوبخت» برگزار کردیم گفت: خوشبختانه با این پیگیری توانستیم که مجوز ماده ۵۶ را برای سد «آبسرده» اخذ کنیم.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر این درخواست ما در لایحه ۱۴۰۰ هم قرار گرفته است تصریح کرد: امیدواریم با تصویب در کمیسیون تلفیق، مراحل بعدی این پروژه سد سازی و واگذاری برای سرمایه گذار برای تکمیل تحقق پیدا کند.

کد خبر 5158077

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی سدسازی ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه زلزله مشهد کرونای انگلیسی بوشهر شیراز بارش برف گرگان اردبیل عکس استانها نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی شهرستان بروجرد ماده ۵۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۵۹۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است و پیگیری برای تکمیل همه طرح‌های ادامه دارد و این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است.

«حسن بهرام‌نیا» امروز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، نشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام این نشست اظهار کرد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره ‌که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است‌ و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • خصوصیات شهید مطهری باید برای معلمین الگو باشد
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه انتقال آب از بندرچارک به بستک و جناح
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر