Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رمز پویا» آمار فیشینگ را کاهش داده است، ریسک فعالیت در بازار ارز دیجیتال به شدت بالاست، احتمال افت قیمت طلا تا ۱۲۰۰ دلار در هر اونس، ارسال کمک‌های گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری به مناطق محروم برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز یکشنبه ۱۰ اسفند شبستان به شرح زیر است:

«رمز پویا» آمار فیشینگ را کاهش داده است

برنامه «روزنه» با موضوع بررسی امنیت خریدهای اینترنتی، در ارتباط تلفنی با سرهنگ داوود گودرزی (رئیس پلیس فتا تهران بزرگ) از شبکه رادیویی گفت‌وگو روی آنتن رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود گودرزی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» گفت: با توجه به تعامل خوب میان پلیس فتا و بانک مرکزی، رمز‌ پویا در مسیر بانکداری الکترونیک به نقطه‌ی عطف مطلوبی مبدل شده است.

وی افزود: با راه‌اندازی رمز پویا آمار جرائم اینترنتی به طرز چشم‌گیری کاهش یافتند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به خریدهای سال نو، عنوان کرد: بسیاری از پرونده‌های جرائم سایبری در نتیجه‌ی سهل‌انگاری کاربران فضای مجازی تشکیل می‌شوند.

وی با اشاره به کلاه‌برداری‌های مجازی، توضیح داد: عموم مردم باید از سایت‌هایی که نماد «اعتماد الکترونیک» ندارند، پرهیز کنند.

داوود گودرزی اضافه کرد: بسیاری از مجرمین سایبری بدون در نظر گرفتن فضای وب‌سایت‌ها با حضور در شبکه‌های اجتماعی کلاه‌برداری‌های متعددی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: کلاه‌برداران شبکه‌های اجتماعی در اغلب مواقع با اخذ بیانه – پول پیش از خرید – نقشه‌های سودجویانه‌ی خود را پیش می‌برند و پس از دریافت پول کاربر مورد نظر را مسدود – بلاک – می‌کنند.

 

ریسک فعالیت در بازار ارز دیجیتال به شدت بالاست

امیر سیدی، مدیرعامل یک شرکت کارگزاری بورس و کارشناس بازار سرمایه در برنامه «حجره» با موضوع ارزهای دیجیتال، آموزش را برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه مهم دانست و بیان کرد: بازار سرمایه همواره تحت تأثیر طمع و ترس افراد بوده و صعود و نزول آن ناشی از تشدید این کار افراد در بازار است

سیدی ضمن بیان اینکه حرفه‌ای‌ها نه تنها از این بازار آسیب ندیدند بلکه از بازار بهرهمند نیز شدند، تصریح کرد: کسانی که هدفشان سرمایه گذاری در بلند مدت بوده بهره مند شدند اما کسانی که از موج های بازار استفاده کردند آسیب دیدند.

او علت این نوسانها را بسته‌های حمایتی اقتصادی پول ارزان قیمت و تغییر شدید نرخ سود بانکی اعلام کرد و ادامه داد: چالش اصلی، سرمایه گذاری عده‌ای بدون دانش کافی در بورس است که متحمل ضررهای سنگین شدند و انتظار بازگشت سرمایه خود را از بازار ارز دیجیتال دارند.

این کارشناس بازار سرمایه از بازار ارز دیجیتال به عنوان یک بازار جهانی با ریسک بالا یاد کرد و ادامه داد: باتوجه به فعالیت بیست و چهار ساعته بازار ارز دیجیتال در طول هفته و شدت نوسانات و حجم معاملات، بسیاری از فعالیت‌های این بازار زمانی اتفاق می‌افتد که در ایران مردم در ساعات کاری نیستند و همین موضوع ریسک این بازار را بالا برده و نیاز به دانش فنی و تجربه بالا را یادآور می‌شود.

سیدی تبلیغات فضای مجازی را به عنوان یک چالش نام برد و افزود: خیلی از افراد با توجه به عدم دانش فنی نسبت به سیگنال ها، سرمایه ای برای خرید سیگنال ها می‌گذارند در صورتی که روش استفاده از آن را نمی دانند و معامله اشتباهی انجام می‌دهند.

او به وجود آمدن رمز ارزها را نتیجه سختگیری هایی در نظام بانکداری بین‌المللی دانست و تصریح کرد: بیت کوین یک کار تیمی بوده و برای افرادی که به دنبال سود هستند، خطرناک است؛ باتوجه به فشارهای وارده بر ایران در این حوزه، بانک های مرکزی باید ناشر و ضامن رمزارزها شوند و مبنایی برای تسویه تجارت ها قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس سرقت رمز ارزها و عدم داشتن مجوز را ریسکهای صرافی‌ها عنوان کرد و گفت: تمام کارگزاری ها زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار هستند و دارایی آنها برای تأمین سرمایه مردم بررسی می‌شوند.

 

احتمال افت قیمت طلا تا ۱۲۰۰ دلار در هر اونس

موسسه بین المللی فیچ پیش بینی کرد قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت و در سال ۲۰۲۲ با افزایش تقاضای حاصل از سرمایه گذاری و خریدهای بانک مرکزی، به ۱۴۰۰ دلار در هر اونس برسد.

به گفته فیچ، قیمت بسیاری از کالاها در کوتاه مدت با بهبود تقاضا سود می برند در حالی که عرضه کم باقی می ماند و موجودی های انبارها کم می شوند. این آژانس پیش بینی می کند قیمت طلا تا سال ۲۰۲۳ به ۱۲۰۰ دلار در هر اونس کاهش یابد.

اخیراً قیمت این فلز گرانبها تحت فشار قابل توجهی بوده است. قیمت طلا در این هفته به زیر ۱۸۰۰ دلار رسید و زیان های ناشی از تقاضای ضعیف این فلز و افزایش نرخ سود اوراق قرضه دولتی ایالات متحده باعث کاهش قیمت طلا شد.

روز جمعه قیمت هر اونس بیش از یک درصد کاهش یافت و به ۱۷۳۴ دلار در هر اونس رسید.

 

ارسال کمک‌های گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری به مناطق محروم

برای کمک به زلزله‌دیدگان شهر سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد بسته های اقلام غذایی به ارزش ۲ میلیارد ریال به این منطقه زلزله زده ارسال شد.

با وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شهر سی‌سخت و خسارت‌های وارد شده به مردم آن منطقه و با توجه به شرایط سخت متاثر از زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد، اقلام غذایی تهیه شده از طریق بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به گروه مالی گردشگری آماده و ارسال شد.

گروه مالی و گردشگری و بانک گردشگری همچنین در آستانه میلاد با سعادت امام علی علیه‌السلام صدها بسته کمک‌های مومنانه به مناطق محروم در نقاط مختلف کشور تهیه و ارسال کرد.

ارزش کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی کمک های مومنانه و همچنین کمک به مردم زلزله زده شهر سی‌سخت، در مجموع ۷ میلیارد  و ۵۰۰ میلیون ریال است که از طریق گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری تامین شده است.

این گزارش حاکیست: گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری همچنین با شیوع ویروس کرونا در کشور، در اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک‌های مومنانه، از ابتدای سال جاری تاکنون هزاران بسته کمک معیشتی را در مناطق کمتر برخوردار کشور و آسیب دیدگان ناشی از کرونا از طریق بنیاد نیکوکاری یاس توزیع کرده است.

 

سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان

امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۷۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۳۹ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۴ دلار است. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۱۳۳ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۸۵ هزار تومان، سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان است.

 

امروز (یکشنبه ۱۰ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۵ هزار و ۲۴۰ تومان، یورو ۳۰ هزار و ۴۴۹ تومان، پوند ۳۵ هزار و ۸۶۴ تومان، درهم امارات ۷۰۴۰ تومان، یوان چین ۳۹۶۰ تومان و لیر ترکیه ۳۴۴۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (شنبه ۹ اسفند) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۳۴ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۶۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (شنبه ۹ اسفند) در بازار ارز دلار ۲۴ هزار و ۸۲۱ تومان، یورو ۳۰ هزار و ۳۹۸ تومان، پوند ۳۶ هزار و ۱۴۱ تومان، درهم امارات ۷۰۰۶ تومان، یوان چین ۳۹۵۰ تومان، لیر ترکیه ۳۵۲۰ تومان بود.

 

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار گروه مالی گردشگری و بانک گردشگری سکه بهار آزادی طرح بازار ارز دیجیتال عیار یک میلیون بازار سرمایه سرمایه گذاری بازار ارز قیمت طلا گرم طلای هزار تومان رمز پویا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،گفتنی است که بیت‌کوین از تورم ایالات متحده سود می‌برد، این ارز دیجیتال ممکن است در حال حاضر بیش از هر موقع دیگری با دلار آمریکا هماهنگ شده‌ باشد. این ایده که بیت‌کوین با افزایش تورم در ایالات متحده افزایش خواهد یافت، ممکن است قدیمی باشد اما در واقع به نظر می‌رسد که اگر ارزش دلار افزایش یابد، می‌تواند به قیمت بیت‌کوین آسیب برساند و برعکس در صورتی که ارزش دلار کاهش یابد می‌تواند به عنوان محرکی برای رشد بیت‌کوین عمل کند.

همانگونه که در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر عدد بیت‌کوین پس از انتشار گزارش‌های ناخوشایند از اقتصاد ایالات متحده و کاهش ارزش دلار رشد کرد و از ۶۴ هزار و ۳۳۰ دلار به ۶۴ هزار و ۳۶۰ دلار رسید.

بیت‌کوین ۱۴۰.۰۰۰ دلاری تا پایان سال؟

بیت‌کوین در حال حاضر این پتانسیل را دارد که به بالاترین قیمت در سزح تاریخی دست یابد؛ این اتفاق در صورتی رخ خوهد که فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهد. گفتنی است که افزایش نرخ‌های بهره می‌تواند به ارزهای دیجیتال آسیب وارد کند و جذابیت سرمایه‌گذاری‌های پرریسک‌ را کاهش دهد. این منجر به تغییر اولویت سرمایه‌گذاران به سمت سرمایه‌گذاری امن‌تر و دور شدن از دارایی‌های با رشد بالا مانند بیت کوین می‌شود. در نتیجه، این موضوع باعث کاهش تقاضا و کاهش بالقوه قیمت ارزهای دیجیتال می‌شود. در مقابل کاهش نرخ بهره می‌تواند به عنوان محرکی برای رشد بازار ارزهای دیجیتال عمل کند. اما مطمئناً، اگر از سوی فدرال رزرو نشانه‌ای در مورد کاهش نرخ بهره در سه ماهه اخیر وجود داشت، بیت‌کوین در حال حاضر در بالاترین سطح تاریخ معامله می‌شد.

با این حال، در حال حاضر فدرال رزرو برای حفظ نرخ‌های بهره تلاش می‌کند، رویه‌ای که مستقیماً از رشد بیت‌کوین حمایت نمی‌کند. با توجه به اینکه به نظر نمی‌رسد فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش دهد، جهش قیمتی برای بیت‌کوین وجود ندارد.

در حال حاضر علی‌رغم برخی موانع کوتاه مدت، می‌توان نسبت به مسیر بیت‌کوین خوشبین بود. جان دیواین، رئیس معاملات OTC در Blockfills در این خصوص گفت:« پس از رویداد نصف‌ شدن پاداش بیت‌کوین و با ورود خریداران جدید صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) به بازار، حرکات قابل‌توجهی از سوی بیت‌کوین پیش‌بینی می‌شود. من هنوز در مورد این طبقه دارایی بسیار خوشبین هستم.»

او هدف قیمتی بیت‌کوین را برای سال جاری ۱۴۰.۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده بود و با پایبندی به این هدف قیمتی گفت:«من معتقدم افت‌ها فرصت‌های خرید هستند.»

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899735

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید؛ وگرنه با خروج سنگین سرمایه روبرو می شوید
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد