Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد مطیع معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در مراسم افتتاح و بهره برداری از نخستین نمایشگاه دائمی دست سازه‌های هنری سنگ سرپانتین، رمز ماندگاری هنر‌های سنتی و صنایع دستی راخلاقیت و نوآوری دانست و گفت: در هنر‌های صنایع دستی سهم نوآوری و خلاقیت بیشر از ۸۰ درصد است که آن را معرفی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: یکی از رسالت‌های ما در صنایع دستی حفظ و احیا است، حفظ آن چیز‌هایی که از قبل ما داشتیم و احیا و به روز رساندن همان هنر‌ها و داشته‌های قدیمی است.


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: ما از هنرمندان، حفظ و احیا می‌خواهیم و نسل جوان، تحصیل کرده و نسل ایده پرداز ما باید در زمینه احیا، فعالیت‌های خاصی داشته باشد.

او تصریح کرد: سنگ سرپانتین‌ باتوجه به فعالیت ده‌ها کارگاه درسطح شه و وجود تنها معدن این سنگ در کوه‌های مشهد و پشتوانه‌های بهداشتی و مذهبی که دارد امکان تبدیل شدن به برندسوغات مشهدالرضا (ع) راداراست، اما درکنارپیگیری‌های معین اقتصادی نیازبه توجه ویژه همه متولیان امرسوغات به ویژه مدیران درهمه سطوح دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی پایگاه هایی، چون خانه‌های صنایع دستی و خانه ملک را سکوی پرتاب برای هنرمندان دانست و تاکید کرد: این پایگاه‌ها موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان شده ونگاه مخاطبان‌ را هم‌ به آنها معطوف نموده است.

 نمایشگاه دائمی سنگ سرپانتین (هرکاره) همه روزه ازساعت ۱۰صبح تا ۸ونیم‌ شب و در محل نبش چهارراه آزادشهرمشهد آماده بازدید عموم‌ شهروندان‌ و زائران می‌باشد.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی سنگ سرپانتین سوغات مشهد هنرمندان مشهدی سنگ سرپانتین صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۱۶۰۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن نوری‌زاده یکشنبه ۹ اردیبهشت در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: هیات‌هایی از کشورهای چین و ترکمنستان در دومین روز از نمایشگاه اکسپو ۲۲۰۴  در غرفه استانداری خراسان رضوی حضور یافتند و مذاکراتی در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف صورت پذیرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی استان برخی از اقدامات اقتصادی صورت پذیرفته از ابتدای دولت ارائه شد.

وی ادامه داد: حضور دبیرکل اتاق اصناف کشور، اعضای شورای شهر مشهد و رایزن اقتصادی ایران در آفریقای جنوبی از دیگر رویدادهای مهم روز دوم بود.

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭۲۰۲۴‬‬
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • بازدید هیأت تجاری هرمزگان از نمایشگاه بین‌المللی صنعت شیشه چین